Borago vs Salsyvase 1 %
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2007
    #1

    Borago vs Salsyvase 1 %

    Var på apoteket igår och kom ihåg för första ggn att köpa ngt till Dantes skorv.
    Stod och valde mellan ovan nämnda krämer och köpte till slut boragon.Men är den bäst?
    Ni som tagit bort skorv vad har ni valt?
    Jag smörjde in han igår och fortsatt idag så nu hoppas vi!Det är ju dock kvar så...
  2. 1
    Borago vs Salsyvase 1 % Var på apoteket igår och kom ihåg för första ggn att köpa ngt till Dantes skorv.
    Stod och valde mellan ovan nämnda krämer och köpte till slut boragon.Men är den bäst?
    Ni som tagit bort skorv vad har ni valt?
    Jag smörjde in han igår och fortsatt idag så nu hoppas vi!Det är ju dock kvar så...
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Boragon tyckte inte jag var bra...de var dessutom svårt att komma ner till hårbotten då det fastnade på håret Så den ligger fortfarade kvar här hemma...provade en gång bara.
    Det där andra var nog det jag fick på BVC, smorde gott in och läg honom sova med det över natten, sedan kammade jag med luskam och hej och hå vilken fin hårbotten han fick sedan! Det var jättelätt att få bort allt, dock var det en hel del hår som åkte med... Han är fortfarande jättefin i hårbotten!
  4. 2
    Boragon tyckte inte jag var bra...de var dessutom svårt att komma ner till hårbotten då det fastnade på håret Så den ligger fortfarade kvar här hemma...provade en gång bara.
    Det där andra var nog det jag fick på BVC, smorde gott in och läg honom sova med det över natten, sedan kammade jag med luskam och hej och hå vilken fin hårbotten han fick sedan! Det var jättelätt att få bort allt, dock var det en hel del hår som åkte med... Han är fortfarande jättefin i hårbotten!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Hmm det är tur att den kan användas mot rödrumpor då!
    Jag får nog ta ett snack med bvc för det ser ut som han har en massa kvar.Ok!Tack för svar!
  6. 3
    Hmm det är tur att den kan användas mot rödrumpor då!
    Jag får nog ta ett snack med bvc för det ser ut som han har en massa kvar.Ok!Tack för svar!
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Vi körde med Boragon och det tog knappt en vecka innan allt var bora, jag hjälpte till lite på slutet med en mjuk borste.

    Hoppas det hjälper på Dante också!
  8. 4
    Vi körde med Boragon och det tog knappt en vecka innan allt var bora, jag hjälpte till lite på slutet med en mjuk borste.

    Hoppas det hjälper på Dante också!
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5

    Boragon

    den har funkat fint för oss. Men som Karin skrev så använde jag en kam efter ett litet tag
    och hjälpte till att få bort det. Nu är hon så fin, dock har Vera lite hår så kanske det är lättare då.
    Lycklig mamma till två!!
    ღ ღ Leo 971115 & Vera 080407 ღ ღ
    Min hemsida: http://mittlivsomdetar.blogg.se/
  10. 5
    Boragon den har funkat fint för oss. Men som Karin skrev så använde jag en kam efter ett litet tag
    och hjälpte till att få bort det. Nu är hon så fin, dock har Vera lite hår så kanske det är lättare då.
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Vi provar boragon en vecka och hoppas på skorvfritt.Får nog införskaffa en luskam dock för han har tjockt dunigt kort hår under det långa babyhåret.Min lilla punkare.
  12. 6
    Vi provar boragon en vecka och hoppas på skorvfritt.Får nog införskaffa en luskam dock för han har tjockt dunigt kort hår under det långa babyhåret.Min lilla punkare.
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Vilket tålamod du har! En vecka! Det är säkert en mildare variant alltså...men med den där andra saken så ligger ju bebben _en_ natt med det och sedan kammar man och tvättar håret - sedan SLUT på eländet
  14. 7
    Vilket tålamod du har! En vecka! Det är säkert en mildare variant alltså...men med den där andra saken så ligger ju bebben _en_ natt med det och sedan kammar man och tvättar håret - sedan SLUT på eländet
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Jo det får jag höra ofta om mitt tålamod
    Ja har jag köpt krämen kan jag ju lika gärna använda den
    Jag ska inte till bvc förräns den 17 sep så...
  16. 8
    Jo det får jag höra ofta om mitt tålamod
    Ja har jag köpt krämen kan jag ju lika gärna använda den
    Jag ska inte till bvc förräns den 17 sep så...
  17. Medlem sedan
    May 2007
    #9
    salsyvase är det enda jag provat. Men the shit är ju alltså luskammen efteråt, så i det hela är den nog ganska värdelös eller ungefär som olja kanske.
    Men försvinner gör det ju!
  18. 9
    salsyvase är det enda jag provat. Men the shit är ju alltså luskammen efteråt, så i det hela är den nog ganska värdelös eller ungefär som olja kanske.
    Men försvinner gör det ju!
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Jag har bara provat salsyvas - och på äldre barn - men minns mest att det var ett elände att ta bort - vi tvätade och tvättade och håret var vaslinigt ändå. Måste borgaon inte bort?
  20. 10
    Jag har bara provat salsyvas - och på äldre barn - men minns mest att det var ett elände att ta bort - vi tvätade och tvättade och håret var vaslinigt ändå. Måste borgaon inte bort?
  21. Medlem sedan
    Jul 2007
    #11
    Nej de behöver inte tvättas bort eg.Och den är lätt att tabort om man inte vill ha fettigt hår på dem.Jag provade för att se bra om det försvunnit lite iallafall.
  22. 11
    Nej de behöver inte tvättas bort eg.Och den är lätt att tabort om man inte vill ha fettigt hår på dem.Jag provade för att se bra om det försvunnit lite iallafall.
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    Håller nog inte med. Provade olja och Borago innan jag provade salsyvase, och även om jag använde luskam så fick jag inte bort de. Men en natt med Salsyvase så behövde jag inte ens gnugga för att få bort eländet.
    INte tyckte jag det var så svårt att tvätta efteråt heller, var mycket mer kladd med Boragon och den skall man inte ens tvätta bort...
  24. 12
    Håller nog inte med. Provade olja och Borago innan jag provade salsyvase, och även om jag använde luskam så fick jag inte bort de. Men en natt med Salsyvase så behövde jag inte ens gnugga för att få bort eländet.
    INte tyckte jag det var så svårt att tvätta efteråt heller, var mycket mer kladd med Boragon och den skall man inte ens tvätta bort...
  25. Medlem sedan
    Mar 2006
    #13
    Provade Borago när E var liten och det var svårt att få bort allt tycker jag, fick bort det H hade på ett par timmar med Salsyvase!
  26. 13
    Provade Borago när E var liten och det var svårt att få bort allt tycker jag, fick bort det H hade på ett par timmar med Salsyvase!
  27. Medlem sedan
    May 2007
    #14
    Jaså, ja iofs har han bara haft liite skorv, som nästan försvann av sig självt när man gnuggade lite.
  28. 14
    Jaså, ja iofs har han bara haft liite skorv, som nästan försvann av sig självt när man gnuggade lite.

Liknande trådar

  1. Borago
    By tiie in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-08-21, 13:37
  2. Skorv - Borago
    By kaah in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 14:34
  3. Borago mot skorv
    By hermelinen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-20, 11:51
  4. Nån som testat Borago?
    By Marmelad in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 16:51
  5. Borago-kräm
    By -Teddy- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 22:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar