Jag har inte skrivit om oss på ett tag men skriver på bloggen desto mera. Vi har iaf påbörjat tarmvila nr 5 sedan jul. Nästan exakt 6 veckor går det mellan varje skov då magen slutar dra mer eller mindre och Victor måste fasta/ha tarmvila och sen brukar det reda upp sig.

Så imorgon bitti ska vi på kontrollvägning och sen får han äta igen. Vi sondar 400 ml/dygn och han äter själv 500 ml/dygn. Jag tycker det är jättemycket och att han är så duktig som äter själv öht. Han har tom ätit lite glass som han visat att han vill ha när nån av oss ätit det! Men annars äter han fortfarande samma sak: joggis och babypure med kött och potatis.

Men läkaren vi träffade igår hade nog inte ett hum om barn med matproblematik. Han ifrågasatte varför vi ger honom så lite mat, varför maten inte är hemlagad (!) och varför han får så lite fibrer. Alltså hallå, detta är en pojke som inte ätit något via munnen tills han var 9 månader med undantag för dom två första månaderna i hans liv. Att vi fått honom att äta tycker vi är smått fantastiskt och sen blir man kritiserad för hur vi gör i stället..

Nåja, det är väl bara att låta det rinna av en och ta nya tag. För mig spelar det inte så stor roll vad Victor äter, bara han äter något.