Nu har chocken lagt sig..
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Nu har chocken lagt sig..

    .. och egentligen hör ju detta inte hemma här men eftersom jag inte är så aktiv i min sept -08 grupp så berättar jag för er :-). Matteo ramlade ner från Leons våningssäng i går och natten har vi tillbringat på sjukhuset efter en konstaterad spricka i skallbenet. Nu verkar killen må bra men usch, usch, usch så orolig jag varit. På något märkligt sätt så känner man hur oändligt viktiga de är för en och hur gränsllös kärleken är när sådana här saker inträffar...
    Ska krypa ner och sova hos honom nu!
    Förresten så kanske Åsa eller någon annan kan ge mig ett vettigt svar på hur lång tid det kan tänkas ta innan en ettårings skallben växt ihop igen? Känner mig helnojjig nu men en 4 åring som vill brottas och en 1 åring som också vill det samtidigt som han försöker lära sig gå (för det intresset har han minsann inte förlorat av en rejäl smäll).
    Kram till er alla!!
  2. 1
    Nu har chocken lagt sig.. .. och egentligen hör ju detta inte hemma här men eftersom jag inte är så aktiv i min sept -08 grupp så berättar jag för er :-). Matteo ramlade ner från Leons våningssäng i går och natten har vi tillbringat på sjukhuset efter en konstaterad spricka i skallbenet. Nu verkar killen må bra men usch, usch, usch så orolig jag varit. På något märkligt sätt så känner man hur oändligt viktiga de är för en och hur gränsllös kärleken är när sådana här saker inträffar...
    Ska krypa ner och sova hos honom nu!
    Förresten så kanske Åsa eller någon annan kan ge mig ett vettigt svar på hur lång tid det kan tänkas ta innan en ettårings skallben växt ihop igen? Känner mig helnojjig nu men en 4 åring som vill brottas och en 1 åring som också vill det samtidigt som han försöker lära sig gå (för det intresset har han minsann inte förlorat av en rejäl smäll).
    Kram till er alla!!
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Barn läker ganska snabbt så jag skulle tippa på si så där 3-6 veckor innan det är helt. Jag tror dock inte att det är någon fara med att busa lite! Det beror ju såklart på hur stor sprickan var.


    Och du... Minns vad jag sa om Theas drullekvantitet... Småsyskon drullar alltid mer för att dom ska hålla jämna steg med storasyskonet!
  4. 2
    Barn läker ganska snabbt så jag skulle tippa på si så där 3-6 veckor innan det är helt. Jag tror dock inte att det är någon fara med att busa lite! Det beror ju såklart på hur stor sprickan var.


    Och du... Minns vad jag sa om Theas drullekvantitet... Småsyskon drullar alltid mer för att dom ska hålla jämna steg med storasyskonet!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Men gumman...

    har du också slagit i skallen? Du fick välan ändå barn september-07?

    Låter riktigt läskigt med spricka i skallen, men jag hoppas att han läker fort och att han inte hoppar ner från våningssängar i brådrasket! Lille gubben då...jag hade blivit livrädd...
    Höll på att svimma när lilleman trilla ur vår säng härom morgonen... Och den är inte riktigt så hög och dessutom landa han mjukt på överkastet...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Men gumman... har du också slagit i skallen? Du fick välan ändå barn september-07?

    Låter riktigt läskigt med spricka i skallen, men jag hoppas att han läker fort och att han inte hoppar ner från våningssängar i brådrasket! Lille gubben då...jag hade blivit livrädd...
    Höll på att svimma när lilleman trilla ur vår säng härom morgonen... Och den är inte riktigt så hög och dessutom landa han mjukt på överkastet...
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    Men oj och hej.
    Barn klarar ju fall bra mkt bättre än vuxna.En annan hade ju har grov hjärnskakning med ett sådant fall!

    Hampus och Linnea brottas inte så mkt ...ännu....Men busar det gör dom!!!

    6 dagar tills Linnea fyller 1 år!!!Var har tiden tagit vägen????
  8. 4
    Men oj och hej.
    Barn klarar ju fall bra mkt bättre än vuxna.En annan hade ju har grov hjärnskakning med ett sådant fall!

    Hampus och Linnea brottas inte så mkt ...ännu....Men busar det gör dom!!!

    6 dagar tills Linnea fyller 1 år!!!Var har tiden tagit vägen????
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    FY!

    lilla gossen, hade fått hjärtsnörp om det hade hänt Tuva...blir helnervös när hon klättrar på stolar & går i trappan (fast hon har full kontroll, bara jag som tycker det ser läskigt ut)

    Nu är ju inte jag sjukutbildad, men småbarns skelett sägs ju läka fortare än vuxnas, min knäfraktur tog 6 veckor att läka efter operationen, då var ju benet helt av. Så en spricka borde ju läka fortare kan man tycka.

    Du får väl köpa honom en mjuk störtkruka, som han kan ha när han tränar på att gå/busar tills huvudet läkt ordentligt.
    Vi fick använda en sådan på Hanna när hon började resa sig upp, hon trillade & slog ju huvudet överallt.

  10. 5
    FY! lilla gossen, hade fått hjärtsnörp om det hade hänt Tuva...blir helnervös när hon klättrar på stolar & går i trappan (fast hon har full kontroll, bara jag som tycker det ser läskigt ut)

    Nu är ju inte jag sjukutbildad, men småbarns skelett sägs ju läka fortare än vuxnas, min knäfraktur tog 6 veckor att läka efter operationen, då var ju benet helt av. Så en spricka borde ju läka fortare kan man tycka.

    Du får väl köpa honom en mjuk störtkruka, som han kan ha när han tränar på att gå/busar tills huvudet läkt ordentligt.
    Vi fick använda en sådan på Hanna när hon började resa sig upp, hon trillade & slog ju huvudet överallt.

Liknande trådar

  1. Värsta chocken!
    By Kima in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-07-20, 21:48
  2. Sen kom chocken!
    By jewall in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 20:12
  3. Chocken kom idag.......
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 00:31
  4. Nu har chocken lagt sig...
    By Tjejmamman in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 19:09
  5. UL Chocken
    By Jenny m. My&Isabella in forum _0605 Majbarn
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 22:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar