Natten
_0807 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Natten

    Hur har ni det med era små, börjar dom sova över nattmålet lite? Milo har börjat förlänga sin matperiod med 6 timmar till nattmålet och sedan sover han vidare 4 timmar.
    Jag tycker det är så skönt med känslan att få sova till ca 3, 4-tiden på natten utan att bli väckt. det gäller nog att ta vara på den sömnen nu för den ändrar sej säkert
  2. 1
    Natten Hur har ni det med era små, börjar dom sova över nattmålet lite? Milo har börjat förlänga sin matperiod med 6 timmar till nattmålet och sedan sover han vidare 4 timmar.
    Jag tycker det är så skönt med känslan att få sova till ca 3, 4-tiden på natten utan att bli väckt. det gäller nog att ta vara på den sömnen nu för den ändrar sej säkert
  3. Skuggan2008
    #2

    Juno sover jättebra!

    Juno sover minst 6 timmar, vissa nätter 9 timmar, i sträck. Hon sover gärna bort halva fm också vilket är rätt ok ändå eftersom hon går att flytta runt när hon sover. Om jag tex ska till bvc eller ut och luncha/gå på stan kan jag flytta ner bebis iförd pyjamas och bädda ner henne i vagnen så sover hon vidare!

    Nu är hon nyvaken och JÄTTEhungrig!
  4. 2
    Juno sover jättebra! Juno sover minst 6 timmar, vissa nätter 9 timmar, i sträck. Hon sover gärna bort halva fm också vilket är rätt ok ändå eftersom hon går att flytta runt när hon sover. Om jag tex ska till bvc eller ut och luncha/gå på stan kan jag flytta ner bebis iförd pyjamas och bädda ner henne i vagnen så sover hon vidare!

    Nu är hon nyvaken och JÄTTEhungrig!
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Nej, inte än. Här matas det ca
    22, 02, 06, 09 med STOR reservation
    Sen i princip hela förmiddagen.
  6. 3
    Nej, inte än. Här matas det ca
    22, 02, 06, 09 med STOR reservation
    Sen i princip hela förmiddagen.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    nä, han äter var 4e timme under natten,
  8. 4
    nä, han äter var 4e timme under natten,
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Olle får kvällsmåler vid 22 ungefär sen dröjer det till 04ca och sen somnas det om för att ta nästa vid 07.Dagtid äts det med tre timmars mellanrum ganska så exakt.
  10. 5
    Olle får kvällsmåler vid 22 ungefär sen dröjer det till 04ca och sen somnas det om för att ta nästa vid 07.Dagtid äts det med tre timmars mellanrum ganska så exakt.
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Här äts det någon gång runt 20.30-21 innan han somnar för natten och sen äter han oftast nästa gång ca 3.30. Ibland lite tidigare och ibland lite senare. Sen går det ca 4 timmar till nästa amning om jag inte ammar honom tidigare för att det ska passa med dagis-/skollämning av de andra barnen.
  12. 6
    Här äts det någon gång runt 20.30-21 innan han somnar för natten och sen äter han oftast nästa gång ca 3.30. Ibland lite tidigare och ibland lite senare. Sen går det ca 4 timmar till nästa amning om jag inte ammar honom tidigare för att det ska passa med dagis-/skollämning av de andra barnen.
  13. Medlem sedan
    Aug 2003
    #7
    Knappast... Alva äter varannan timme hela natten. Det händer att det går 3 timmar men det är undantag.
  14. 7
    Knappast... Alva äter varannan timme hela natten. Det händer att det går 3 timmar men det är undantag.
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Hjalmar sover bra! BVC-tanten såg nästan chockad ut när jag sa att han sedan någon veckas ålder oftast bara vaknar en gång på natten (första sovpasset är för det mesta 5-7 timmar). Några gånger har han sovit runt 8 timmar också, senast igår natt. Men han väger ju över 5kg, så hon tyckte det var ok (skulle aldrig väckt honom annars heller tror jag ). Det enda jag kan tycka krånglar till det med att han sover längre (till 4-5 på morgonen) är att det kan bli lite struligt om han vaknar/väcks redan vid 6-7 och jag måste amma honom innan jag lämnar på dagis. Han är inte så hungrig då alla gånger... Och så kan jag själv ha svårt att somna om, åtminstone om han vaknar vid 5!
  16. 8
    Hjalmar sover bra! BVC-tanten såg nästan chockad ut när jag sa att han sedan någon veckas ålder oftast bara vaknar en gång på natten (första sovpasset är för det mesta 5-7 timmar). Några gånger har han sovit runt 8 timmar också, senast igår natt. Men han väger ju över 5kg, så hon tyckte det var ok (skulle aldrig väckt honom annars heller tror jag ). Det enda jag kan tycka krånglar till det med att han sover längre (till 4-5 på morgonen) är att det kan bli lite struligt om han vaknar/väcks redan vid 6-7 och jag måste amma honom innan jag lämnar på dagis. Han är inte så hungrig då alla gånger... Och så kan jag själv ha svårt att somna om, åtminstone om han vaknar vid 5!
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9
    hon vaknar all tmellan 2-4 gånger per natt. vaknar vid 7 tiden på morgonen
  18. 9
    hon vaknar all tmellan 2-4 gånger per natt. vaknar vid 7 tiden på morgonen
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #10
    Vad bra era små sover! Avundssjuk... har ni några bra tips för att få lilla Alva att sova längre i sträck?
    Ibland funderar jag om hon får i sig tillräckligt med mat för när hon fick ersättning sov hon i ca 4 timmar i sträck för första gången. Men å andra sidan växer hon jättebra så hon måste ju ändå få i sig?
  20. 10
    Vad bra era små sover! Avundssjuk... har ni några bra tips för att få lilla Alva att sova längre i sträck?
    Ibland funderar jag om hon får i sig tillräckligt med mat för när hon fick ersättning sov hon i ca 4 timmar i sträck för första gången. Men å andra sidan växer hon jättebra så hon måste ju ändå få i sig?
  21. Medlem sedan
    Aug 2005
    #11
    Ammar du på ena eller båda brösten? I början var jag tvungen att mer eller mindre "tvinga" Hjalmar att äta från båda brösten, annars vaknade han varannan timme... Nu klarar han sig faktiskt ofta på ena bröstet på natten, och sover ändå 3-4 timmar efteråt. Sedan sover min kille på mage också, vet inte om det bidrar till den goda sömnen, men det tror jag faktiskt att det gör!
  22. 11
    Ammar du på ena eller båda brösten? I början var jag tvungen att mer eller mindre "tvinga" Hjalmar att äta från båda brösten, annars vaknade han varannan timme... Nu klarar han sig faktiskt ofta på ena bröstet på natten, och sover ändå 3-4 timmar efteråt. Sedan sover min kille på mage också, vet inte om det bidrar till den goda sömnen, men det tror jag faktiskt att det gör!
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Sedan sover han inte i min säng, dels pga att jag själv sover så dåligt med honom och dels pga att jag tror de sover bättre om de får sova utan "mjölkdoft" kring sig på natten.
  24. 12
    Sedan sover han inte i min säng, dels pga att jag själv sover så dåligt med honom och dels pga att jag tror de sover bättre om de får sova utan "mjölkdoft" kring sig på natten.
  25. Medlem sedan
    Aug 2003
    #13
    Jag har henne hos mig på natten och ammar liggande och sen somnar vi båda två så det blir bara på ena bröstet. I början gick jag upp och ammade henne och försökte byta blöja mellan och sedan amma på andra bröstet och då sov hon visserligen 3 timmar då och då men å andra sidan tog ammningen en bra stund och i slutänden kändes det som att det var jobbigare än att göra som vi gör nu.
    Tack för tipsen hur som helst!
  26. 13
    Jag har henne hos mig på natten och ammar liggande och sen somnar vi båda två så det blir bara på ena bröstet. I början gick jag upp och ammade henne och försökte byta blöja mellan och sedan amma på andra bröstet och då sov hon visserligen 3 timmar då och då men å andra sidan tog ammningen en bra stund och i slutänden kändes det som att det var jobbigare än att göra som vi gör nu.
    Tack för tipsen hur som helst!

Liknande trådar

  1. natten
    By HeLenAoMagnus in forum Bebissnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-19, 21:48
  2. Natten
    By Lindsey77 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 12:22
  3. OäF - natten före natten före dopparedan
    By Erindriel in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 00:55
  4. Natten
    By Starchildgirl in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-13, 18:45
  5. 4:e natten nu
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 08:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar