Stödtecken?!
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Stödtecken?!

    Jag letar efter bra tips på tecken som stöd. Skulle behöva någon bra bok med enkla vardagliga tecken som man skulle kunna ha som "grundbok" till folk som inte kan stödtecken men vill börja lära sig. Någon som har tips?!
  2. 1
    Stödtecken?! Jag letar efter bra tips på tecken som stöd. Skulle behöva någon bra bok med enkla vardagliga tecken som man skulle kunna ha som "grundbok" till folk som inte kan stödtecken men vill börja lära sig. Någon som har tips?!
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Det finns en som är som en liten pocketbok...tyvärr kommer jag inte ihåg mer om den Vi hade den på mitt förra jobb, ska försöka höra mig för...
  4. 2
    Det finns en som är som en liten pocketbok...tyvärr kommer jag inte ihåg mer om den Vi hade den på mitt förra jobb, ska försöka höra mig för...
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Inget tips på bok men kolla på http://www.ur.se/Teckensprakswebben/Startsida/ . Jag använder en del stödtecken till min lilla kille.
  6. 3
    Inget tips på bok men kolla på http://www.ur.se/Teckensprakswebben/Startsida/ . Jag använder en del stödtecken till min lilla kille.
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Teckenhatten, och fickboken till teckenhatten - den är SUVERÄN. Till det finns även Sånghatten med sånger och tecken. Vi tog en sida i taget ;-) Tyvärr har vår son inte svarat så bra på det så vi kör med Kommunicerande Samspel istället.

    Lycka till
    Anna
  8. 4
    Teckenhatten, och fickboken till teckenhatten - den är SUVERÄN. Till det finns även Sånghatten med sånger och tecken. Vi tog en sida i taget ;-) Tyvärr har vår son inte svarat så bra på det så vi kör med Kommunicerande Samspel istället.

    Lycka till
    Anna
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    P.S. Gå även in på Språk- och talstörningar-forumet här - där det finns många föräldrar med mer kunskaper om detta än jag...
    /Anna
  10. 5
    P.S. Gå även in på Språk- och talstörningar-forumet här - där det finns många föräldrar med mer kunskaper om detta än jag...
    /Anna

Liknande trådar

  1. stödtecken
    By dream77 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-07, 13:28
  2. När lossnar språket mha stödtecken?????
    By flor77 in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 23:28
  3. Stödtecken
    By -Ann- in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 13:20
  4. mer stödtecken
    By undrande mamma in forum Läpp-, käk- och gomspalt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-29, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar