Börjat jobba
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Börjat jobba

    Nu har jag gjort min första dag på jobbet. Det känns väldigt bra och kul att va igång igen faktiskt. Hade nån frågat mig för ett par månader sen så hade jag svarat... jobba? ska jag jobba igen? näää...
    Men nu känns det så självklart. Antar att man ställer in sig på det som komma skall..
    Lucas trivs som fisken i vattnet på dagis och det gör ju oxå att allt känns lite lättare. Trodde aldrig att det skulle gå så bra, han som varit så mammig men han tycker tydligen att det är skitkul och det är jag tacksam för.. Personalen är underbar och vi har stort förtroende för dem vilket känns kanon..
    Ser fram emot att gå till jobbet igen imorgon.. Undrar om man säger likadant om ett par veckor.. ha ha..

    Kram på er
    Malin med Lucas och Casper
  2. 1
    Börjat jobba Nu har jag gjort min första dag på jobbet. Det känns väldigt bra och kul att va igång igen faktiskt. Hade nån frågat mig för ett par månader sen så hade jag svarat... jobba? ska jag jobba igen? näää...
    Men nu känns det så självklart. Antar att man ställer in sig på det som komma skall..
    Lucas trivs som fisken i vattnet på dagis och det gör ju oxå att allt känns lite lättare. Trodde aldrig att det skulle gå så bra, han som varit så mammig men han tycker tydligen att det är skitkul och det är jag tacksam för.. Personalen är underbar och vi har stort förtroende för dem vilket känns kanon..
    Ser fram emot att gå till jobbet igen imorgon.. Undrar om man säger likadant om ett par veckor.. ha ha..

    Kram på er
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Va skönt att det känns så bra!
    Själv börjar jag jobba på fredag och än så länge har det fungerat bra med Nellie på dagis, hoppas att det fortsätter så...

    Kram
    "Fyll inte livet med dagar, fyll dagarna med liv"
  4. 2
    Va skönt att det känns så bra!
    Själv börjar jag jobba på fredag och än så länge har det fungerat bra med Nellie på dagis, hoppas att det fortsätter så...

    Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Det är ju toppen att ni trivs med nya vardagen båda två!! Att barnen trivs är ju det viktigaste!!! Här är det inte lika roligt.. Vi började på dagis och jobb i måndags, och både jag och Oskar har blivit förkylda redan!! Det går sisådär och i morse vid dagislämning satt han i frökens knä med tårarna rinnandes och bara ropade "stanna, stanna, stanna" efter mig Jag började självklart gråta för så säger han när han vet att han inte får springa iväg när det tex kommer bilar osv och nu visste han att jag skulle gå och han skulle bli lämnad kvar.. Aj vad ont det gör i hjärtat, börjar nästan gråta igen när jag skriver det här.. Fy vad jag ångrar att jag inte låtit honom vara hemma längre!! Tills han blir tre typ..
  6. 3
    Det är ju toppen att ni trivs med nya vardagen båda två!! Att barnen trivs är ju det viktigaste!!! Här är det inte lika roligt.. Vi började på dagis och jobb i måndags, och både jag och Oskar har blivit förkylda redan!! Det går sisådär och i morse vid dagislämning satt han i frökens knä med tårarna rinnandes och bara ropade "stanna, stanna, stanna" efter mig Jag började självklart gråta för så säger han när han vet att han inte får springa iväg när det tex kommer bilar osv och nu visste han att jag skulle gå och han skulle bli lämnad kvar.. Aj vad ont det gör i hjärtat, börjar nästan gråta igen när jag skriver det här.. Fy vad jag ångrar att jag inte låtit honom vara hemma längre!! Tills han blir tre typ..
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Vad skönt att det känns bra för er oxå..
    På Lucas avdelning började det en liten tjej samtidigt som honom som oxå heter Nellie och är lika gammal.. ..så gulligt namn tycker jag..

    Visst hoppas man att det fortsätter så men jag är ändå inställd på att det kan komma bakslag. Imorse blev han lite ledsen när jag skulle gå men "hans fröken" tog upp honom direkt och jag hann se att de började spana in de lite större barnen som lekte i rummet bredvid och sen hade det blivit bra direkt.. skönt..
  8. 4
    Vad skönt att det känns bra för er oxå..
    På Lucas avdelning började det en liten tjej samtidigt som honom som oxå heter Nellie och är lika gammal.. ..så gulligt namn tycker jag..

    Visst hoppas man att det fortsätter så men jag är ändå inställd på att det kan komma bakslag. Imorse blev han lite ledsen när jag skulle gå men "hans fröken" tog upp honom direkt och jag hann se att de började spana in de lite större barnen som lekte i rummet bredvid och sen hade det blivit bra direkt.. skönt..
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5
    Nämen lilla gubben då... Jag får oxå tårar i ögonen när jag läser det du berättar.
    Ja, tänk så olika det är hur de reagerar.. Du ska se att det blir bättre snart men jag förstår att det är asjobbigt verkligen.

    Massa kramar till er
  10. 5
    Nämen lilla gubben då... Jag får oxå tårar i ögonen när jag läser det du berättar.
    Ja, tänk så olika det är hur de reagerar.. Du ska se att det blir bättre snart men jag förstår att det är asjobbigt verkligen.

    Massa kramar till er
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Ja det är verkligen tur att man inte kommer ihåg sån´t här när man blir äldre..

    Kramar tebax!
  12. 6
    Ja det är verkligen tur att man inte kommer ihåg sån´t här när man blir äldre..

    Kramar tebax!
  13. Medlem sedan
    Aug 2000
    #7
    Usch ja, jag vet precis hur jobbigt det känns, Tildis gråter också varje gång jag lämnar henne. Fast jag vet att hon slutar i samma sekund som hon inte ser mig längre (nåja, några sekunder till är hon ledsen i bland :-) ) eftersom jag hör att hon tystnar så fort jag kommit till kapprummet. Det är vanligt att barnen gråter när man lämnar men det betyder inte att de inte trivs, Tildis älskar samtidigt att vara där, hon är som ett solsken hela dagarna nu berättar hennes fröknar.
    Känns det jobbigt så ring när du kommit till jobbet så du hör att han slutat gråta, det är vad våra fröknar rekomenterar om det känns jobbigt i mammahjärtat. Men det är viktigt att inte dra ut på lämnandet för då blir det ännu jobbigare för de små, alltså inte vela fram och tillbaka, säger man "Nu ska mamma gå" så ska man gå också, på en gång. Min mamma är dagmamma och jag har sett många föräldrar genom åren som kramat och sagt hejdå i 10 min, gått och kommit tillbaka m.m. och de små barnen har ju varit galna av sorg innan det är över.
    Våra säger också en bra sak till barnen, att det är ok att vara ledsen när mamma/pappa går men att han /hon kommer tillbaka och hämtar barnet sen, liksom bekräftar att det är ok att vara ledsen.
    Lycka till, jag hoppas att det kommer kännas bättre snart.
  14. 7
    Usch ja, jag vet precis hur jobbigt det känns, Tildis gråter också varje gång jag lämnar henne. Fast jag vet att hon slutar i samma sekund som hon inte ser mig längre (nåja, några sekunder till är hon ledsen i bland :-) ) eftersom jag hör att hon tystnar så fort jag kommit till kapprummet. Det är vanligt att barnen gråter när man lämnar men det betyder inte att de inte trivs, Tildis älskar samtidigt att vara där, hon är som ett solsken hela dagarna nu berättar hennes fröknar.
    Känns det jobbigt så ring när du kommit till jobbet så du hör att han slutat gråta, det är vad våra fröknar rekomenterar om det känns jobbigt i mammahjärtat. Men det är viktigt att inte dra ut på lämnandet för då blir det ännu jobbigare för de små, alltså inte vela fram och tillbaka, säger man "Nu ska mamma gå" så ska man gå också, på en gång. Min mamma är dagmamma och jag har sett många föräldrar genom åren som kramat och sagt hejdå i 10 min, gått och kommit tillbaka m.m. och de små barnen har ju varit galna av sorg innan det är över.
    Våra säger också en bra sak till barnen, att det är ok att vara ledsen när mamma/pappa går men att han /hon kommer tillbaka och hämtar barnet sen, liksom bekräftar att det är ok att vara ledsen.
    Lycka till, jag hoppas att det kommer kännas bättre snart.
  15. Medlem sedan
    Feb 2004
    #8

    känner igen mig

    Känner precis som du. För tre månader sen så fick jag ångest av blotta tanken men nu ser jag på måndagen imorgon med glädje. Måns trivs också på dagis och det är KUL att komma sig ut och få utvecklas och träffa folk och samtidigt så är det såååå härligt att sen hämta barnen på dagis igen. Tänk att det skulle vara så :-). Så onödigt att jag oroat mig i onödan
    kram från Oslo
    Malin med Mia juli04 och Måns maj07 (oslobor)
  16. 8
    känner igen mig Känner precis som du. För tre månader sen så fick jag ångest av blotta tanken men nu ser jag på måndagen imorgon med glädje. Måns trivs också på dagis och det är KUL att komma sig ut och få utvecklas och träffa folk och samtidigt så är det såååå härligt att sen hämta barnen på dagis igen. Tänk att det skulle vara så :-). Så onödigt att jag oroat mig i onödan
    kram från Oslo

Liknande trådar

  1. Börjat jobba
    By fru ragge in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 19:50
  2. Börjat jobba!
    By Jenny m 3 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 05:25
  3. Börjat jobba :(
    By Mette med ToJ in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 15:08
  4. Börjat jobba...
    By Agneta H med 3 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 20:54
  5. Börjat jobba
    By ninali in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 17:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar