Ang dyslexi...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Ang dyslexi...

    Jag hade en gång en lärare i kemi som var dyslektiker. Grejen var bara att hon berättade inte det förrän minst en halv termin hade gått, och jag fattar inte varför. Jag höll på att garva ihjäl mig bakom bänklocket hundra gånger om när hon skrev typ "parracettamoll" på tavlan...
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Ang dyslexi... Jag hade en gång en lärare i kemi som var dyslektiker. Grejen var bara att hon berättade inte det förrän minst en halv termin hade gått, och jag fattar inte varför. Jag höll på att garva ihjäl mig bakom bänklocket hundra gånger om när hon skrev typ "parracettamoll" på tavlan...
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    Pinsamt. Man undrar ju hur hon kunde få godkänt på Lärarhögskolan. Bekräftar mina fördomar om Lärarhögskolan, i och för sig...
  4. 2
    Pinsamt. Man undrar ju hur hon kunde få godkänt på Lärarhögskolan. Bekräftar mina fördomar om Lärarhögskolan, i och för sig...
  5. Medlem sedan
    Jun 2006
    #3
    och då börjar jag genast undra en helt annan sak
  6. 3
    och då börjar jag genast undra en helt annan sak
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    hade själv en lärare som också var dyslektiker och vi satt och fnissade själv många gånger... nu när man är lite äldre så får jag dåligt samvete när jag tänker på det, det är ju inte precis deras fel
  8. 4
    hade själv en lärare som också var dyslektiker och vi satt och fnissade själv många gånger... nu när man är lite äldre så får jag dåligt samvete när jag tänker på det, det är ju inte precis deras fel
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Nej, men det hade ju varit bättre om läraren åtminstone hade sagt det, så man hade förstått varför.
  10. 5
    Nej, men det hade ju varit bättre om läraren åtminstone hade sagt det, så man hade förstått varför.
  11. Medlem sedan
    Jun 2006
    #6
    ja det hade det för din del fast vi visste ju att han hade detta men vid 14 så tänker man inte riktigt på samma sätt som nu
  12. 6
    ja det hade det för din del fast vi visste ju att han hade detta men vid 14 så tänker man inte riktigt på samma sätt som nu
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    Äh. Man behöver inte stava rätt för att vara en bra lärare. Jag tänker på en lärare i NEK på universitetet som alltid sade "and then we have an incitament". Mm. Sade vi alla och antecknade, tills efter ett par veckor en student räckte upp handen och sade "nä, nu får du sluta. Det heter INCENTIVE". Aha. Det kanske inte låter så kul, men just incitament är ett ord man använder tre gånger i minuten när det gäller nationalekonomi så det var en hel del felsägningar hon hunnit med utan kommenterar.
  14. 7
    Äh. Man behöver inte stava rätt för att vara en bra lärare. Jag tänker på en lärare i NEK på universitetet som alltid sade "and then we have an incitament". Mm. Sade vi alla och antecknade, tills efter ett par veckor en student räckte upp handen och sade "nä, nu får du sluta. Det heter INCENTIVE". Aha. Det kanske inte låter så kul, men just incitament är ett ord man använder tre gånger i minuten när det gäller nationalekonomi så det var en hel del felsägningar hon hunnit med utan kommenterar.
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    Fast jag kan tycka, att har man ett sådant handikapp så bör man själv inse att läraryrket inte är det bästa yrket. Det finns ju MÅNGA praktiska yrken där man sällan behöver skriva någonting.
  16. 8
    Fast jag kan tycka, att har man ett sådant handikapp så bör man själv inse att läraryrket inte är det bästa yrket. Det finns ju MÅNGA praktiska yrken där man sällan behöver skriva någonting.
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Märkligt att hon int es anåt. De flesta lärare brukar ju vara snabba med att ta udden av sina handikapp (de som har några dårå), för att studenterna ska slippa sitt aoch fundera ihjäl sig på det.

    På gymnasiet hade vi en lärare med helt förstörda ben, och han berättade aldrig vad som hänt. Giivetvis spreds rykten om att han tagit droger och trott han kunde flyga och blablabla, fast det i själva verket kanske var.. polio eller vad som helst. Jag undrar fortfarande vad som var vajs på hans ben.
  18. 9
    Märkligt att hon int es anåt. De flesta lärare brukar ju vara snabba med att ta udden av sina handikapp (de som har några dårå), för att studenterna ska slippa sitt aoch fundera ihjäl sig på det.

    På gymnasiet hade vi en lärare med helt förstörda ben, och han berättade aldrig vad som hänt. Giivetvis spreds rykten om att han tagit droger och trott han kunde flyga och blablabla, fast det i själva verket kanske var.. polio eller vad som helst. Jag undrar fortfarande vad som var vajs på hans ben.

Liknande trådar

  1. Dyslexi?
    By Anonym in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 12:28
  2. Dyslexi?
    By cattaz in forum Dyslexi & dyskalkyli
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 15:22
  3. Dyslexi
    By Aioli in forum Skolbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 09:57
  4. Dyslexi.
    By ar72 in forum Bokstavsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 22:52
  5. Dyslexi?
    By Malenkaja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 20:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar