Aktiviteter?
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Aktiviteter?

    Går era barn på några aktiviteter, förutom förskola och sånt?

    Elias går på gymnastik på torsd, på simning på lörd och på karate på söndagar, vi ska välja bort en sak och just nu verkar det väl som att gymnastiken ryker men tristast med det är att det är så svårt att få plats igen om man skulle ångra sig. Han ville så gärna prova karate så då fick han det och han tyckte att det var jätteroligt efter första gången. Simningen vill jag ju gärna att han går på eftersom det är bra att kunna simma och han nästan kan.

    Hur tänker ni? Hur mycket är för mycket och vad är bra att låta dem gå på?

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Aktiviteter? Går era barn på några aktiviteter, förutom förskola och sånt?

    Elias går på gymnastik på torsd, på simning på lörd och på karate på söndagar, vi ska välja bort en sak och just nu verkar det väl som att gymnastiken ryker men tristast med det är att det är så svårt att få plats igen om man skulle ångra sig. Han ville så gärna prova karate så då fick han det och han tyckte att det var jätteroligt efter första gången. Simningen vill jag ju gärna att han går på eftersom det är bra att kunna simma och han nästan kan.

    Hur tänker ni? Hur mycket är för mycket och vad är bra att låta dem gå på?

    Kram!
  3. Medlem sedan
    May 2003
    #2
    Halloj!
    William spelade fotboll i somras (2 ggr per vecka) och ska nu i höst börja spela hockey. Nu första året är det bara en gång per vecka det tycker jag räcker utmärkt...
    Det beror väl mycket på vad det är och hur familjens schema ser ut. När båda föräldrarna jobbar heltid tycker jag att det är skönt om man kan ta det lite lugnt på kvällarna... men jag vet ju att om nu William fortsätter att älska hockey så har vi många kvällar på arenan framför oss.
    Jag skulle gärna vilja att han gick på simskola också, men det får nog bli till nästa sommar istället.
  4. 2
    Halloj!
    William spelade fotboll i somras (2 ggr per vecka) och ska nu i höst börja spela hockey. Nu första året är det bara en gång per vecka det tycker jag räcker utmärkt...
    Det beror väl mycket på vad det är och hur familjens schema ser ut. När båda föräldrarna jobbar heltid tycker jag att det är skönt om man kan ta det lite lugnt på kvällarna... men jag vet ju att om nu William fortsätter att älska hockey så har vi många kvällar på arenan framför oss.
    Jag skulle gärna vilja att han gick på simskola också, men det får nog bli till nästa sommar istället.
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Loke ska börja på plask och lek på tisdag. Han har gått på gympa förut. Det räcker med en aktivitet tycker jag eftersom jag har två aktiva döttrar oxå som rider, har egen häst....
  6. 3
    Loke ska börja på plask och lek på tisdag. Han har gått på gympa förut. Det räcker med en aktivitet tycker jag eftersom jag har två aktiva döttrar oxå som rider, har egen häst....
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Johanna går på simskola

    på söndagar och i går började hon gympa, men den vet jag inte om hon ska fortsätta på. Hon ville bara sitta med pappa på bänken??? istället för att springa runt och leka, så vi får se hur det blir med det.

    För vår del så räcker det nog med max 2 aktiviteter i veckan för henne.
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  8. 4
    Johanna går på simskola på söndagar och i går började hon gympa, men den vet jag inte om hon ska fortsätta på. Hon ville bara sitta med pappa på bänken??? istället för att springa runt och leka, så vi får se hur det blir med det.

    För vår del så räcker det nog med max 2 aktiviteter i veckan för henne.
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Ja, jag tycker att det...

    skulle räcka bra med två aktiviteter så just nu lutar det åt att han får sluta på gymnastiken. De har ju ändå gymnastik på dagis en dag i veckan också. Elias är verkligen inte bra på bollsporter, eller jag vet inte om han är bra på det han är iaf inte intresserad.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  10. 5
    Ja, jag tycker att det... skulle räcka bra med två aktiviteter så just nu lutar det åt att han får sluta på gymnastiken. De har ju ändå gymnastik på dagis en dag i veckan också. Elias är verkligen inte bra på bollsporter, eller jag vet inte om han är bra på det han är iaf inte intresserad.

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6

    Ja,

    det blir så mycket när det är flera barn... Sofia går bara på gymnastik än så länge och Felix går bara på Miniplask men det är ju på dagtid, blir värre när man ska jobba sen och alla göra det de vill. Fast som min kompis sa: det är ju bättre att köra dem till träningar var och varannan dag än att de sitter i centrum och sniffar lim

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  12. 6
    Ja, det blir så mycket när det är flera barn... Sofia går bara på gymnastik än så länge och Felix går bara på Miniplask men det är ju på dagtid, blir värre när man ska jobba sen och alla göra det de vill. Fast som min kompis sa: det är ju bättre att köra dem till träningar var och varannan dag än att de sitter i centrum och sniffar lim

    Kram!
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7

    Elias var precis likadan...

    förra året när han började på gymnastiken, tror att det tog ca 5-6 gånger innan han vågade vara med och inte skrek hysteriskt... men sen tyckte han att det var jätteroligt så ge det en chans om ni tror att hon kommer gilla det.

    Sofia började på gymnastik igår så vi fick en "favorit i repris" men hon får väl en chans hon med.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  14. 7
    Elias var precis likadan... förra året när han började på gymnastiken, tror att det tog ca 5-6 gånger innan han vågade vara med och inte skrek hysteriskt... men sen tyckte han att det var jätteroligt så ge det en chans om ni tror att hon kommer gilla det.

    Sofia började på gymnastik igår så vi fick en "favorit i repris" men hon får väl en chans hon med.

    Kram!
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    Japp! Så får man tänka När jag ser ungdomar som drar omkring tänker jag att jag sitter hellre vid en rink och kollar på W när han spelar hockey...
  16. 8
    Japp! Så får man tänka När jag ser ungdomar som drar omkring tänker jag att jag sitter hellre vid en rink och kollar på W när han spelar hockey...
  17. Medlem sedan
    May 2006
    #9
    Oj, oj... Vad aktiva ni är med era barn. Cesar går inte på något och jag har svårt att se att han skulle orka med det. Räcker gott med förskola ett år till tror jag. Sen får han nog börja simskola. Men så är ju Cesar 04:a (nätt och jämt) och går ett år längre i förskola än era...

    Eleonor m C04 & B05
  18. 9
    Oj, oj... Vad aktiva ni är med era barn. Cesar går inte på något och jag har svårt att se att han skulle orka med det. Räcker gott med förskola ett år till tror jag. Sen får han nog börja simskola. Men så är ju Cesar 04:a (nätt och jämt) och går ett år längre i förskola än era...

    Eleonor m C04 & B05
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10

    Nja...

    så värst aktiva är vi nog inte. Förra året gick Elias på gymnastik och Felix på babysim, det var lagom Men nu ville ju Sofia också gå på gymnastik och det är från 3 år och sen blir det svårare att få plats... Jag ville att Elias skulle lära sig simma eftersom han helt plötsligt och helt av sig själv hade lärt sig riktiga bentag (armtagen lärde han sig för några år sen när han gick på simskola). Men det har blivit lite mycket så vi tog bort Sofias simning och nu ryker nog Elias gymnastik också.

    Skönt med ett år på "dagis" till, jag hade tyckt det var kanon om Elias föddes den 7 januari (som jag hade bestämt...)

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  20. 10
    Nja... så värst aktiva är vi nog inte. Förra året gick Elias på gymnastik och Felix på babysim, det var lagom Men nu ville ju Sofia också gå på gymnastik och det är från 3 år och sen blir det svårare att få plats... Jag ville att Elias skulle lära sig simma eftersom han helt plötsligt och helt av sig själv hade lärt sig riktiga bentag (armtagen lärde han sig för några år sen när han gick på simskola). Men det har blivit lite mycket så vi tog bort Sofias simning och nu ryker nog Elias gymnastik också.

    Skönt med ett år på "dagis" till, jag hade tyckt det var kanon om Elias föddes den 7 januari (som jag hade bestämt...)

    Kram!
  21. Medlem sedan
    May 2006
    #11

    Haha...

    Ja, det är lite lustigt att Cesar föddes just det där datumet som du hade bestämt för Elias. ) Vad kul att han simmar! Cesar är lite av en kruka när det gäller vatten, inte jätterädd, men har stor respekt på gott och ont. Bianca däremot kastar sig ut i böljan den blå... Hur mår ni annars?

    Kram!
  22. 11
    Haha... Ja, det är lite lustigt att Cesar föddes just det där datumet som du hade bestämt för Elias. ) Vad kul att han simmar! Cesar är lite av en kruka när det gäller vatten, inte jätterädd, men har stor respekt på gott och ont. Bianca däremot kastar sig ut i böljan den blå... Hur mår ni annars?

    Kram!
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12

    Jo tack,

    förutom alla förkylningar som har börjat nu igen med dagis så är det rätt bra. Sofia får sina mediciner och lär väl få det en hel del år till men mår hyffsat (om du vill läsa om när jag klagar och ojar mig så läs min blogg på familjeliv...) I stort sett är det bra men inte alltid och då känns det jobbigt.

    Jag börjar nytt jobb 1 oktober och har världens ångest, jag har ju nästan varit hemma i tre år förutom ett litet gästspel vintern -07. Tänk att aldrig mer få vara hemma så här mycket med sina barn... Fast förra veckan när de blev sjuka så längtade jag nog efter att börja jobba ist för att behöva vara hemma en misärvinter till

    Felix ska börja dagis i februari om allt går som det ska. Har sökt plats på samma avd som Elias går på för han ska ju ändå sluta några månader senare. Annars tycker jag att det är kanon att ha dem på olika som vi haft med Elias och Sofia.

    Hur är det med er? Jobbar du fortf så där nära hemma eller minns jag fel?

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  24. 12
    Jo tack, förutom alla förkylningar som har börjat nu igen med dagis så är det rätt bra. Sofia får sina mediciner och lär väl få det en hel del år till men mår hyffsat (om du vill läsa om när jag klagar och ojar mig så läs min blogg på familjeliv...) I stort sett är det bra men inte alltid och då känns det jobbigt.

    Jag börjar nytt jobb 1 oktober och har världens ångest, jag har ju nästan varit hemma i tre år förutom ett litet gästspel vintern -07. Tänk att aldrig mer få vara hemma så här mycket med sina barn... Fast förra veckan när de blev sjuka så längtade jag nog efter att börja jobba ist för att behöva vara hemma en misärvinter till

    Felix ska börja dagis i februari om allt går som det ska. Har sökt plats på samma avd som Elias går på för han ska ju ändå sluta några månader senare. Annars tycker jag att det är kanon att ha dem på olika som vi haft med Elias och Sofia.

    Hur är det med er? Jobbar du fortf så där nära hemma eller minns jag fel?

    Kram!
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13
    Hitills så har Rasmus inte haft någon aktivitet, MEN på söndag så ska han börja rida!
    Så han håller på att sprängas av förväntan ;0)
  26. 13
    Hitills så har Rasmus inte haft någon aktivitet, MEN på söndag så ska han börja rida!
    Så han håller på att sprängas av förväntan ;0)
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14

    Kul!

    Hoppas att han kommer att gilla det.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  28. 14
    Kul! Hoppas att han kommer att gilla det.

    Kram!
  29. Medlem sedan
    May 2006
    #15
    Oj, vad spännande med nytt jobb! Samtidigt läskigt, jag vet! Själv har jag lyckats få mitt första fasta jobb (har ju bara haft olika vikariat innan) sedan min examen 2003 (kom ju lite barn emellan dårå)

    Det är på Stockholms Centrum för Ätstörningar, som socionom/behandlare. Igår var regeringen på besök, jag skakade hand med Maude och syntes en skymt på rapport. Tjusigt värre... Det känns kul att äntligen ha fast jobb. Samtidigt är det lite stressigt mellan varven. Dubbelt det där med jobb tycker jag...

    Skönt att Sofias sjukdom verkar hålla sig i schack. Har läkarna sagt något om ifall hon kommer att bli helt återställd och i så fall hur långt tid det tar?

    Kram på er!
  30. 15
    Oj, vad spännande med nytt jobb! Samtidigt läskigt, jag vet! Själv har jag lyckats få mitt första fasta jobb (har ju bara haft olika vikariat innan) sedan min examen 2003 (kom ju lite barn emellan dårå)

    Det är på Stockholms Centrum för Ätstörningar, som socionom/behandlare. Igår var regeringen på besök, jag skakade hand med Maude och syntes en skymt på rapport. Tjusigt värre... Det känns kul att äntligen ha fast jobb. Samtidigt är det lite stressigt mellan varven. Dubbelt det där med jobb tycker jag...

    Skönt att Sofias sjukdom verkar hålla sig i schack. Har läkarna sagt något om ifall hon kommer att bli helt återställd och i så fall hur långt tid det tar?

    Kram på er!
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16

    Hon blir...

    med största sannolikhet så gott som återställd Fast lite biverkningar och seneffekter kan komma men det får vi ta då. Hur lång tid det tar vet nog ingen men vi får väl räkna med några år till med mediciner, i vilken omfattning och vilka återstår väl att se (just nu får hon kortison och två sorters cytostatika).

    Kul att du har fast jobb! Ja visst är det dubbelt med jobb, jag vill ju ha ett jobb som är kul men samtidigt så vet jag att barnen går före så helst skulle jag just nu vilja ha ett "okej" jobb närmare hem...

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  32. 16
    Hon blir... med största sannolikhet så gott som återställd Fast lite biverkningar och seneffekter kan komma men det får vi ta då. Hur lång tid det tar vet nog ingen men vi får väl räkna med några år till med mediciner, i vilken omfattning och vilka återstår väl att se (just nu får hon kortison och två sorters cytostatika).

    Kul att du har fast jobb! Ja visst är det dubbelt med jobb, jag vill ju ha ett jobb som är kul men samtidigt så vet jag att barnen går före så helst skulle jag just nu vilja ha ett "okej" jobb närmare hem...

    Kram!
  33. Medlem sedan
    Jul 2003
    #17
    En aktivitet, och det är barngymnastik en gång i veckan. Alldeles tillräckligt tycker jag då vi ofta har det ganska körigt hemma med sjukdomar, jobb och nu även en nyfödd.

    Vi gör gärna saker ihop men ogillar fasta tider och aktiviteter. T ex åker hellre och rider när det passar oss än att ha fasta tider. Känns också trist att lägga ut pengar på en aktivitet och så kanske hon eller något syskon är sjukt hälften av gångerna så att man ändå inte kommer iväg...
  34. 17
    En aktivitet, och det är barngymnastik en gång i veckan. Alldeles tillräckligt tycker jag då vi ofta har det ganska körigt hemma med sjukdomar, jobb och nu även en nyfödd.

    Vi gör gärna saker ihop men ogillar fasta tider och aktiviteter. T ex åker hellre och rider när det passar oss än att ha fasta tider. Känns också trist att lägga ut pengar på en aktivitet och så kanske hon eller något syskon är sjukt hälften av gångerna så att man ändå inte kommer iväg...
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18

    Hmmm...

    ja det där med att de är sjuka hälften av gångerna känner man igen. Jag brukar ta ett uppehåll med babysim och annan simning de första månaderna på året för att alla är sjuka hela tiden.

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  36. 18
    Hmmm... ja det där med att de är sjuka hälften av gångerna känner man igen. Jag brukar ta ett uppehåll med babysim och annan simning de första månaderna på året för att alla är sjuka hela tiden.

    Kram!
  37. Medlem sedan
    Jul 2008
    #19
    Min dotter Ester går på baseboll 2gånger i veckan och har just börjat Hockey 2 gånger i veckan där med.
    Tycker vi är tillräckligt mycket, och ibland för mycket... men hittills har hon bara tyckt att det är kul

    Tvillingarna (6år) går på samma sport, lika ofta som henne.
    "Du får vara ledsen idag, för imorgon är du säkert glad igen och man måste ju vallavera (variera) sig" - Severin (3år gammal)
  38. 19
    Min dotter Ester går på baseboll 2gånger i veckan och har just börjat Hockey 2 gånger i veckan där med.
    Tycker vi är tillräckligt mycket, och ibland för mycket... men hittills har hon bara tyckt att det är kul

    Tvillingarna (6år) går på samma sport, lika ofta som henne.

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:00
  2. Vad har ni för aktiviteter
    By jaana in forum _01 Höstbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 15:09
  3. Det här med aktiviteter...
    By Mia med Amanda 03 in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:05
  4. aktiviteter?
    By Malin IGAF in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 13:18
  5. Aktiviteter?
    By Cicci m Leah&Killian in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar