Aktiviteter?
_0409 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Aktiviteter?

    *Undrar lite om era 4-åringar är med i någon sorts aktivitet?
    *Isf vad?
    *Hur ofta?
  2. 1
    Aktiviteter? *Undrar lite om era 4-åringar är med i någon sorts aktivitet?
    *Isf vad?
    *Hur ofta?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Vendela håller än så länge bara på med barnjympa i Korpens regi, en gång i veckan 45 minuter åt gången. Vi står i kö till simskola men tror inte vi får plats förrän nästa år, tyvärr!
  4. 2
    Vendela håller än så länge bara på med barnjympa i Korpens regi, en gång i veckan 45 minuter åt gången. Vi står i kö till simskola men tror inte vi får plats förrän nästa år, tyvärr!
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Barngympa en gång i veckan och det är veckans höjdpunkt!
  6. 3
    Barngympa en gång i veckan och det är veckans höjdpunkt!
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Vi har precis börjat på www.musickidz.se, det är en gång i veckan, 50min

    hon kommer oxå att prova på gymnastik/balett 45min/vecka www.piggabarn.se

    sen får hon välja vilket hon vill göra

    jag tror det räcker med en aktivitet i veckan, dagis tar ju mkt energi också
  8. 4
    Vi har precis börjat på www.musickidz.se, det är en gång i veckan, 50min

    hon kommer oxå att prova på gymnastik/balett 45min/vecka www.piggabarn.se

    sen får hon välja vilket hon vill göra

    jag tror det räcker med en aktivitet i veckan, dagis tar ju mkt energi också
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Nepp, inte än. Det känns inte som att det är läge nu heller när hon börjat i kyrkans klubbverksamhet 3 dagar i veckan, 2 förmiddagar o 1 eftermiddag. Det låter säkert fånigt för er andra, de flesta 4-åringar här går väl i förskola varje dag, men Alva blir jättetrött av att vara i klubben så jag tror det räcker gott för henne.
    Aron däremot som fyller 6 år snart spelar fotboll och har idag börjat på akrobatik! Tyvärr är de på samma dag, men fotbollen slutar väl snart skulle jag tro, eller har ett uppehåll iaf.
  10. 5
    Nepp, inte än. Det känns inte som att det är läge nu heller när hon börjat i kyrkans klubbverksamhet 3 dagar i veckan, 2 förmiddagar o 1 eftermiddag. Det låter säkert fånigt för er andra, de flesta 4-åringar här går väl i förskola varje dag, men Alva blir jättetrött av att vara i klubben så jag tror det räcker gott för henne.
    Aron däremot som fyller 6 år snart spelar fotboll och har idag börjat på akrobatik! Tyvärr är de på samma dag, men fotbollen slutar väl snart skulle jag tro, eller har ett uppehåll iaf.
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Hon kommer börja på Plask och lek nu i höst. Det är en gång i veckan.
  12. 6
    Hon kommer börja på Plask och lek nu i höst. Det är en gång i veckan.
  13. Kat m Viggo
    #7
    Viggo ska börja på simlek en gång i veckan. Han ser väldigt mycket fram emot det, för han vill lära sig "flyta utan puffar". =)
  14. 7
    Viggo ska börja på simlek en gång i veckan. Han ser väldigt mycket fram emot det, för han vill lära sig "flyta utan puffar". =)
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8
    Ja här började hon på gympa igår med sin "bästis". Hon var helt salig!! Simskola ska vi ställa oss i kö för nästa höst här. Hoppas ni får plats där snart!
  16. 8
    Ja här började hon på gympa igår med sin "bästis". Hon var helt salig!! Simskola ska vi ställa oss i kö för nästa höst här. Hoppas ni får plats där snart!
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9
    Så även här! Hade hon fått som hon velat hade hon sovit i sin gympadräkt natten till tosrsdag!! =)
  18. 9
    Så även här! Hade hon fått som hon velat hade hon sovit i sin gympadräkt natten till tosrsdag!! =)
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Håller med! Bara kul och höra hur ni andra mammor tänker! =)
  20. 10
    Håller med! Bara kul och höra hur ni andra mammor tänker! =)
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11
    Inte fånigt alls tycker jag! Det är väl olika!! =) Min lilla har "tjatat hela sommaren på att få gå på gympa och hoppa och göra kullerbyttor och NU äntligen!! =)
  22. 11
    Inte fånigt alls tycker jag! Det är väl olika!! =) Min lilla har "tjatat hela sommaren på att få gå på gympa och hoppa och göra kullerbyttor och NU äntligen!! =)
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12
    Va kul! Det var jag också inne på först men den lilla ville prompt gå på gympa! Så här får det bli simskola nästa höst!
  24. 12
    Va kul! Det var jag också inne på först men den lilla ville prompt gå på gympa! Så här får det bli simskola nästa höst!
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13
    ärligt! Här säger lillskrotis att hon minsann kan ha sina puffar ett år till bara hon får gå på gympa!! =)
  26. 13
    ärligt! Här säger lillskrotis att hon minsann kan ha sina puffar ett år till bara hon får gå på gympa!! =)
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14
    Härligt ska det förstås stå!! *trött*
  28. 14
    Härligt ska det förstås stå!! *trött*
  29. Medlem sedan
    Oct 2001
    #15
    Nej, nej... Inte ens storasyster som snart är 6 har några aktiviteter än. Hon har inte frågat efter det, och eftersom vi kämpar för att få ihop vardagarna med pendling och plugg får det vänta tills de verkligen vill.
  30. 15
    Nej, nej... Inte ens storasyster som snart är 6 har några aktiviteter än. Hon har inte frågat efter det, och eftersom vi kämpar för att få ihop vardagarna med pendling och plugg får det vänta tills de verkligen vill.
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Ridning!
    Wow, vi fick erbjudande om att låta Manfred börja rida i samma grupp som storasyster. Vi gör ett försök på lördag så ser vi om han gillar det!
    Annars tycker jag att det räcker gott och väl med gympan, de är ju inte så stora!
  32. 16
    Ridning!
    Wow, vi fick erbjudande om att låta Manfred börja rida i samma grupp som storasyster. Vi gör ett försök på lördag så ser vi om han gillar det!
    Annars tycker jag att det räcker gott och väl med gympan, de är ju inte så stora!
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17
    ..William börjar på simskola tillsammans med Mira nu på måndag. Han har inte gått på något och han har inte uttryckt att han vill det heller tidigare. Dagis 8-15.30 tröttar ut honom tillräckligt:/ Men simskola kände vi ändå är en rimlig aktivitet 1 gång i veckan och när båda två kunde gå i samma grupp så är det självklart att han också får. Vi får se hur det går.

    En aktivitet per barn när de kommer upp i skolåldern (och uttrycker själva att de vill) får räcka för min del..
  34. 17
    ..William börjar på simskola tillsammans med Mira nu på måndag. Han har inte gått på något och han har inte uttryckt att han vill det heller tidigare. Dagis 8-15.30 tröttar ut honom tillräckligt:/ Men simskola kände vi ändå är en rimlig aktivitet 1 gång i veckan och när båda två kunde gå i samma grupp så är det självklart att han också får. Vi får se hur det går.

    En aktivitet per barn när de kommer upp i skolåldern (och uttrycker själva att de vill) får räcka för min del..
  35. Medlem sedan
    Mar 2004
    #18

    Nästa vecka börjar Isabelle

    på dansskola. Hon har väntat såå då henne kompis redan gått ett år. Hon vill också gå på ridskola men det är lite tidigt tycker jag. Istället kommer hon att få gå på knatteridning då och då för att se om hon verkligen är intresserad, då kanske hon kan gå till våren.

    Hade gärna gått Plaskis också men Oliver har sina aktiviteter, vi har våra jobb, hund, hus, ja ni vet:-)
  36. 18
    Nästa vecka börjar Isabelle på dansskola. Hon har väntat såå då henne kompis redan gått ett år. Hon vill också gå på ridskola men det är lite tidigt tycker jag. Istället kommer hon att få gå på knatteridning då och då för att se om hon verkligen är intresserad, då kanske hon kan gå till våren.

    Hade gärna gått Plaskis också men Oliver har sina aktiviteter, vi har våra jobb, hund, hus, ja ni vet:-)
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Alicia börjar på www.funkykidz.se nu på tisdag. Dans 1 gång i veckan tycker jag är lagom.
  38. 19
    Alicia börjar på www.funkykidz.se nu på tisdag. Dans 1 gång i veckan tycker jag är lagom.
  39. Medlem sedan
    May 2004
    #20
    Nej, har de inte påtalat det än så finns väl ingen direkt brådska. Här går nästan alla barn på hennes dagis i någon vecko aktivitet så det har ju pratats en hel del om det.
  40. 20
    Nej, har de inte påtalat det än så finns väl ingen direkt brådska. Här går nästan alla barn på hennes dagis i någon vecko aktivitet så det har ju pratats en hel del om det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:00
  2. Vad har ni för aktiviteter
    By jaana in forum _01 Höstbarn
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 15:09
  3. Det här med aktiviteter...
    By Mia med Amanda 03 in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:05
  4. aktiviteter?
    By Malin IGAF in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 13:18
  5. Aktiviteter?
    By Cicci m Leah&Killian in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar