varböld-någon som har haft det?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    varböld-någon som har haft det?

    Läkaren säger att det är vanligt men att folk aldrig prata om det å det har jag visst fått lära mig nu.
    Va igår å fick *tömma* en som va jätte stor å satt mellan skinkorna å gjorde förbaskat ont. (skrek rätt ut när dem skulle bedöva den)
    och nu ska jag behöva lägga om såret dagligen tills det har läkt.
    Men hur lång tid kan det ta egentligen???
    Får inget riktigt svar någonstans .
    Har förstått att det kan ligga i släkten då 2 av mina mostrar lider av det å mina 2 morbröder oxå.
    Kommer dem oftast åter??
    Blir så trött på detta.. det gör ont å är obehagligt..

    Några tips?
    Att leva i nuet är inte alltid lätt.
    Men jag gör mitt bästa
  2. 1
    varböld-någon som har haft det? Läkaren säger att det är vanligt men att folk aldrig prata om det å det har jag visst fått lära mig nu.
    Va igår å fick *tömma* en som va jätte stor å satt mellan skinkorna å gjorde förbaskat ont. (skrek rätt ut när dem skulle bedöva den)
    och nu ska jag behöva lägga om såret dagligen tills det har läkt.
    Men hur lång tid kan det ta egentligen???
    Får inget riktigt svar någonstans .
    Har förstått att det kan ligga i släkten då 2 av mina mostrar lider av det å mina 2 morbröder oxå.
    Kommer dem oftast åter??
    Blir så trött på detta.. det gör ont å är obehagligt..

    Några tips?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2
    Maken har så.Oftast i armhålan.Han har fått åkt och tömt dom några gånger.Sist satt dom ett litet drenagerör som ramlade ut av sig själv.Det enda dom har sagt till oss är att försöka hålla det öppet tills det inte kommer ut något mera var och att tvätta med alsollösning.
  4. 2
    Maken har så.Oftast i armhålan.Han har fått åkt och tömt dom några gånger.Sist satt dom ett litet drenagerör som ramlade ut av sig själv.Det enda dom har sagt till oss är att försöka hålla det öppet tills det inte kommer ut något mera var och att tvätta med alsollösning.
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Fick ett par när jag var runt 18 som jag blev tvungen att öppna och tömma och lägga om. Vid 2 olika tillfällen. Tog nog 3-4 dagar innan det blev bättre så att det inte behövdes blöta omslag och tamponader in i såret.
  6. 3
    Fick ett par när jag var runt 18 som jag blev tvungen att öppna och tömma och lägga om. Vid 2 olika tillfällen. Tog nog 3-4 dagar innan det blev bättre så att det inte behövdes blöta omslag och tamponader in i såret.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Sen när det är infekterat så tar inte bedövningen så bra. Det är inte konstigt att det gjorde ont.
  8. 4
    Sen när det är infekterat så tar inte bedövningen så bra. Det är inte konstigt att det gjorde ont.
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Ja jag misstänker att jag har haft detta innan oxå men bara små saker som då har gått att klämma ut själv.. denna va JÄTTE stor.. (typ en sedel) så det va mycket som kom ut.. både igår å idag..
    Här sätter dem ett litet drenagerör och sen ett sk förband över.. så skulle byxorn kana ner ser det säkert ut som jag har bölja.. inget kul alls.
    Tack för dittt svar
  10. 5
    Ja jag misstänker att jag har haft detta innan oxå men bara små saker som då har gått att klämma ut själv.. denna va JÄTTE stor.. (typ en sedel) så det va mycket som kom ut.. både igår å idag..
    Här sätter dem ett litet drenagerör och sen ett sk förband över.. så skulle byxorn kana ner ser det säkert ut som jag har bölja.. inget kul alls.
    Tack för dittt svar
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Frågade min sköterska idag hur länge man skulle behöva lägga om varje dag eftersom vi åker till Tallin nästa torsdag å kommer inte hem fören på måndagen igen.. å då sa hon att det tar mer än en vecka iallafall så om jag inte kunde få någon att följa med å lära sig hur man gör så fick jag ställa in resan. Som tur så kunde min syster göra detta så jag får iallafall följa med.
    Men inget drickande då jag går på pencillin i 10 dagar..
    tack för ditt svar
  12. 6
    Frågade min sköterska idag hur länge man skulle behöva lägga om varje dag eftersom vi åker till Tallin nästa torsdag å kommer inte hem fören på måndagen igen.. å då sa hon att det tar mer än en vecka iallafall så om jag inte kunde få någon att följa med å lära sig hur man gör så fick jag ställa in resan. Som tur så kunde min syster göra detta så jag får iallafall följa med.
    Men inget drickande då jag går på pencillin i 10 dagar..
    tack för ditt svar
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    En anal abscess kan ta ganska lång tid på sig för läkning. Det kan ta upp till en månad för att såret ska sluta vätska. Det kan givetvis gå snabbare, men det kan man nog inte räkna med. Allra minst en vecka dock.

    Blev du sjukskriven?
  14. 7
    En anal abscess kan ta ganska lång tid på sig för läkning. Det kan ta upp till en månad för att såret ska sluta vätska. Det kan givetvis gå snabbare, men det kan man nog inte räkna med. Allra minst en vecka dock.

    Blev du sjukskriven?
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    Oj.. Nu tappade jag hoppet ännu mindre..*S*
    Nä jag blev inte sjukskriven. Jag pluggar nämligen så det frågade inte ens min läkare om..
    Ska man kanske ta upp det ändå så att man kan få lite mer förstående från lärarna att man inte klara av att sitta på deras hårda trästolar i 3 timmar utan att få ont..
    För det kommer juh kännas fram tills det har läkt då juh..
    varför ska allt komma nu när man ska iväg för?
  16. 8
    Oj.. Nu tappade jag hoppet ännu mindre..*S*
    Nä jag blev inte sjukskriven. Jag pluggar nämligen så det frågade inte ens min läkare om..
    Ska man kanske ta upp det ändå så att man kan få lite mer förstående från lärarna att man inte klara av att sitta på deras hårda trästolar i 3 timmar utan att få ont..
    För det kommer juh kännas fram tills det har läkt då juh..
    varför ska allt komma nu när man ska iväg för?
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Jag hade samma för två år sedan. Det läkte fint på några dagar bara.
    Fick också veta att det var ärftligt, men det har iaf inte kommit igen, tack o lov.
  18. 9
    Jag hade samma för två år sedan. Det läkte fint på några dagar bara.
    Fick också veta att det var ärftligt, men det har iaf inte kommit igen, tack o lov.
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    Tack det gav mig lite hopp igen..*S*
    Skönt att du inte fått tillbaka det igen
  20. 10
    Tack det gav mig lite hopp igen..*S*
    Skönt att du inte fått tillbaka det igen
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11
    Visst får du dricka fast du käkar pencillin! Det är bara en myt att man inte får göra det!!

    http://netdoktor.passagen.se/default...QuestionID=221

    Kram och trevlig resa!
    ♥♥ Ett barn är en ängel vars vingar förtvinar i takt med att benen växer ♥♥

    ♥♥ Helena m Zabina 030322 Elliott 070504 och Fabian 090316 ♥♥
  22. 11
    Visst får du dricka fast du käkar pencillin! Det är bara en myt att man inte får göra det!!

    http://netdoktor.passagen.se/default...QuestionID=221

    Kram och trevlig resa!
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12
    Nu ska vi se.. 3.e gången gillt..
    när jag ska skicka svaret så står det att jag inte har behörighet..*S*
    Dricker så sällan så det va skönt å höra.
    Tack så jätte mycket
    kram
  24. 12
    Nu ska vi se.. 3.e gången gillt..
    när jag ska skicka svaret så står det att jag inte har behörighet..*S*
    Dricker så sällan så det va skönt å höra.
    Tack så jätte mycket
    kram
  25. Medlem sedan
    Oct 2006
    #13
    Ja och nej. Dottern har haft böld (inf. mollusk), tömning och sen Heracillin i 10 dagar. Läkte finfint.
    Det var, äh, kommer inte ihåg, en bakterie iaf (10 år sen så SÅ bra minne har jag inte).

    Jag hade läckande svanskota (mekaniskt slitage av jeanssöm vid ridning, häst), den läckte brosk. Det läkte sakta men skulle läkt ännu saktare sa dr om de öppnat den för den sitter för nära *ni vet vad*

    Fick du antibiotika? Odlade de? Hennes var läkt långt innan kuren var slut. Vi lade om en gång per dygn med alsolsprit om jag minns rätt.
  26. 13
    Ja och nej. Dottern har haft böld (inf. mollusk), tömning och sen Heracillin i 10 dagar. Läkte finfint.
    Det var, äh, kommer inte ihåg, en bakterie iaf (10 år sen så SÅ bra minne har jag inte).

    Jag hade läckande svanskota (mekaniskt slitage av jeanssöm vid ridning, häst), den läckte brosk. Det läkte sakta men skulle läkt ännu saktare sa dr om de öppnat den för den sitter för nära *ni vet vad*

    Fick du antibiotika? Odlade de? Hennes var läkt långt innan kuren var slut. Vi lade om en gång per dygn med alsolsprit om jag minns rätt.

Liknande trådar

  1. Vad göra med varböld?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 19:17
  2. varböld på tutten
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-24, 14:25
  3. Varböld på bröstvårta
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 12:02
  4. varböld på tandköttet- hjälp!
    By 0rcid in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 11:55
  5. Någon som haft Fix 3-i-1?
    By ulrika m H&A in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 11:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar