En hälsning från oss...
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    En hälsning från oss...

    Hej på er!

    Kikar in en sväng varje dag och läser om er, men jag hinner inte få till något inlägg själv. Har ju börjat mina nya skoljobb nu, på sammanlagt 65 % och de tider som Alva sover går oavkortat till planering. Har haft en lite tuff start med en hel del elever som ska testa mig till bristningsgränsen. Förra veckan var ingen höjdare, men denna vecka har varit bättre. Det gäller att ha tålamod.. minst sagt...

    Här hemma är det full fart. Alva har ett tag kvar till ettårsdagen. På söndag är det 11månadersdag, så vi är väl ändå framme vid den stora dagen snabbare än man kan ana.

    I motsats till många av er här inne tycker jag att det är väldigt skönt att vi har lämnat den minsta bebisperioden nu. Inte för att jag tycker att det har varit jättetråkigt, men jag känner att jag trivs bättre ju äldre hon blir. Dessutom är jag så himla nyfiken på vad det är för en filur som döljer sig därinne. .

    Alva är fortfarande väldigt envis, men hon har blivit ganska tillfreds med att sitta och pilla lite också.. typ försöka bygga torn och stoppa klossar i lådor. Krypandet har hon i stort sett övergett helt. Det är bara gå som gäller. Hon går rätt sakta och vingligt, men det är sällan hon slår sig, så det känns skönt. Klättra är också en hobby som hon inte alltid behärskar lika bra. Däremot pekar hon knappt alls ännu och verkar inte så intresserad av vad saker och ting heter heller. Hon har väl inte tid vad det verkar som ...

    Det var en liten uppdatering från oss.

    Stegräknaren har förresten för det mesta varit med, men jag glömmer ju bara att lägga in siffrorna och nu är de ju borta. Klantigt..

    Även om ni inte ser till mig så ofta,så finns jag här i det tysta

    Ta hand om er och lycka till med stundande ettårsdagar!!

    Kram och hej!
    Fick en Alva 2007-10-07
    och en Leon 2010-10-08
  2. 1
    En hälsning från oss... Hej på er!

    Kikar in en sväng varje dag och läser om er, men jag hinner inte få till något inlägg själv. Har ju börjat mina nya skoljobb nu, på sammanlagt 65 % och de tider som Alva sover går oavkortat till planering. Har haft en lite tuff start med en hel del elever som ska testa mig till bristningsgränsen. Förra veckan var ingen höjdare, men denna vecka har varit bättre. Det gäller att ha tålamod.. minst sagt...

    Här hemma är det full fart. Alva har ett tag kvar till ettårsdagen. På söndag är det 11månadersdag, så vi är väl ändå framme vid den stora dagen snabbare än man kan ana.

    I motsats till många av er här inne tycker jag att det är väldigt skönt att vi har lämnat den minsta bebisperioden nu. Inte för att jag tycker att det har varit jättetråkigt, men jag känner att jag trivs bättre ju äldre hon blir. Dessutom är jag så himla nyfiken på vad det är för en filur som döljer sig därinne. .

    Alva är fortfarande väldigt envis, men hon har blivit ganska tillfreds med att sitta och pilla lite också.. typ försöka bygga torn och stoppa klossar i lådor. Krypandet har hon i stort sett övergett helt. Det är bara gå som gäller. Hon går rätt sakta och vingligt, men det är sällan hon slår sig, så det känns skönt. Klättra är också en hobby som hon inte alltid behärskar lika bra. Däremot pekar hon knappt alls ännu och verkar inte så intresserad av vad saker och ting heter heller. Hon har väl inte tid vad det verkar som ...

    Det var en liten uppdatering från oss.

    Stegräknaren har förresten för det mesta varit med, men jag glömmer ju bara att lägga in siffrorna och nu är de ju borta. Klantigt..

    Även om ni inte ser till mig så ofta,så finns jag här i det tysta

    Ta hand om er och lycka till med stundande ettårsdagar!!

    Kram och hej!
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    hej

    Hej igen!

    Trevligt att höra från Er.
    Förstår att det är mycket med nytt jobb osv.... Lycka till med det.

    Kram Pia
    http://piapoo.bloggsida.se
  4. 2
    hej Hej igen!

    Trevligt att höra från Er.
    Förstår att det är mycket med nytt jobb osv.... Lycka till med det.

    Kram Pia
    http://piapoo.bloggsida.se
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Kul att höra från dig. Jag är oxå inne och läser det mesta, men hinner/orkar inte alltid skriva nåt. Det blir mest lite svar till andra... Får försöka bättra mig, men det är ju så mycket man vill göra
  6. 3
    Kul att höra från dig. Jag är oxå inne och läser det mesta, men hinner/orkar inte alltid skriva nåt. Det blir mest lite svar till andra... Får försöka bättra mig, men det är ju så mycket man vill göra
  7. Medlem sedan
    Mar 2008
    #4
    Kul att höra att det går framåt hos er oxå.
    Låter spännande men jobbigt med ett nytt jobb, du får väl hoppas att eleverna "ger upp" ganska omgående då
    Sköt om er (i det tysta)
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  8. 4
    Kul att höra att det går framåt hos er oxå.
    Låter spännande men jobbigt med ett nytt jobb, du får väl hoppas att eleverna "ger upp" ganska omgående då
    Sköt om er (i det tysta)
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Kul att du kikar in.
  10. 5
    Kul att du kikar in.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    Vet ju på ett ungefär hur du har det med ungar iskolan som ska testa en och planering som man ständigt ligger efter med. Är jättejobbigt. Men det ska väl bättra sig snart får man hoppas på.

    Hur har det gått med sovningen för Alva sedan? Hoppas att det går bra.
  12. 6
    Vet ju på ett ungefär hur du har det med ungar iskolan som ska testa en och planering som man ständigt ligger efter med. Är jättejobbigt. Men det ska väl bättra sig snart får man hoppas på.

    Hur har det gått med sovningen för Alva sedan? Hoppas att det går bra.
  13. Medlem sedan
    Apr 2007
    #7
    JO, tack! Sovningen går helt ok. Hon vill fortfarande helst inte somna i sängen, men när hon väl somnat sover hon i sitt eget rum. Det går bra och hon vaknar oftast bara en gång och vill ha välligt, så det är skönt!.
  14. 7
    JO, tack! Sovningen går helt ok. Hon vill fortfarande helst inte somna i sängen, men när hon väl somnat sover hon i sitt eget rum. Det går bra och hon vaknar oftast bara en gång och vill ha välligt, så det är skönt!.
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Låter ju ändå jättebra tycker jag. Vi får med ge välling en gång på tidiga morgonkvisten.
  16. 8
    Låter ju ändå jättebra tycker jag. Vi får med ge välling en gång på tidiga morgonkvisten.

Liknande trådar

  1. Hälsning från Rom
    By Tilda17 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 13:45
  2. Hälsning från HiB:
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-11, 22:55
  3. Hälsning från oss
    By JCP i Schweiz in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 12:27
  4. Hälsning från BB!
    By Mattew_Victoria in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 18:27
  5. hälsning från mig
    By Monica med 3 in forum _03 Vårbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 20:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar