Några syskonplaner?
_0712 Decemberbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Några syskonplaner?

    Finns det någon här inne som planerar syskon till sina små eller så?
    Kanske finns någon som redan är gravid med sskon?
  2. 1
    Några syskonplaner? Finns det någon här inne som planerar syskon till sina små eller så?
    Kanske finns någon som redan är gravid med sskon?
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    några planer har vi väl inte men blir det så blir det. fast kan erkänna att när mensen kommer blir jag lite besviken. Har ju ganska fullt upp nu med dom 3 vi har, men ett till skulle vara pricken över i:t. Du själv då ?
  4. 2
    några planer har vi väl inte men blir det så blir det. fast kan erkänna att när mensen kommer blir jag lite besviken. Har ju ganska fullt upp nu med dom 3 vi har, men ett till skulle vara pricken över i:t. Du själv då ?
  5. Anonym
    #3
    Tja, mjo. det blir en till
    testat +
    Berättar vem jag är senare
  6. 3
    Tja, mjo. det blir en till
    testat +
    Berättar vem jag är senare
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    å vad kul grattis får man säga
  8. 4
    å vad kul grattis får man säga
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Grattis du anonyma! Vad roligt att du testat +. Här är det stop nu. Tre är alldeles tillräckligt för oss, dessutom satt jag i rullstol pga foglossningarna denna gång och det vill jag aldrig göra om!

    Kram o grattis till dig
  10. 5
    Grattis du anonyma! Vad roligt att du testat +. Här är det stop nu. Tre är alldeles tillräckligt för oss, dessutom satt jag i rullstol pga foglossningarna denna gång och det vill jag aldrig göra om!

    Kram o grattis till dig
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Grattis!
    Vi ligger lågt än så länge, vi har ju bara Albin än och vi har väl tänkt att försöka på syskon till honom, men jag vill att han ska börja på dagis innan han blir storebror.
  12. 6
    Grattis!
    Vi ligger lågt än så länge, vi har ju bara Albin än och vi har väl tänkt att försöka på syskon till honom, men jag vill att han ska börja på dagis innan han blir storebror.
  13. Medlem sedan
    Jun 1998
    #7
    Grattis!!!
    Här är det nog stopp efter 4 killar,men eftersom Casper är en liten sladdis så har jag ibland en längtan efter ett syskon nära honom i ålder.Men maken säger nej just nu iallafall....han har ändrat sig förr.
  14. 7
    Grattis!!!
    Här är det nog stopp efter 4 killar,men eftersom Casper är en liten sladdis så har jag ibland en längtan efter ett syskon nära honom i ålder.Men maken säger nej just nu iallafall....han har ändrat sig förr.
  15. Anonym 2
    #8
    jag har oxå fått + men vill inte säga vem jag är än. d e så tidigt än
  16. 8
    jag har oxå fått + men vill inte säga vem jag är än. d e så tidigt än
  17. Medlem sedan
    Jun 1998
    #9
    Grattis till dig med!!!!Vad kul med en liten till.
  18. 9
    Grattis till dig med!!!!Vad kul med en liten till.
  19. Medlem sedan
    Dec 2006
    #10
    Nej här blir det inget syskon. Iaf inte på väldigt länge skulle jag tro Räcker gott och väl med en just för tillfället *säger en trött mamma efter ännu en sömnlös natt*
  20. 10
    Nej här blir det inget syskon. Iaf inte på väldigt länge skulle jag tro Räcker gott och väl med en just för tillfället *säger en trött mamma efter ännu en sömnlös natt*
  21. Medlem sedan
    Feb 2003
    #11

    kanske mera syskon

    Men jag vill vänta några år innan ev. syskon skall komma. Men kanske mera syskon om några år... Vore mysit.

    Grattis till er som plussat!
    Är utlandssvensk. Har även dyslexi. Sorry för ev. taskig stavning..Gör så gott jag kan..
  22. 11
    kanske mera syskon Men jag vill vänta några år innan ev. syskon skall komma. Men kanske mera syskon om några år... Vore mysit.

    Grattis till er som plussat!
  23. Medlem sedan
    Apr 2001
    #12
    No more babies!
    Tre + en bonusson räcker.
    Grattis till ditt +!
  24. 12
    No more babies!
    Tre + en bonusson räcker.
    Grattis till ditt +!
  25. Medlem sedan
    Dec 2006
    #13
    Måste erkänna att jag är lite sugen.. Men vill samtidigt ge Oliver all uppmärksamhet som han behöver innan vi "skaffar" en liten till!!! Så det dröjer nog ett par år
  26. 13
    Måste erkänna att jag är lite sugen.. Men vill samtidigt ge Oliver all uppmärksamhet som han behöver innan vi "skaffar" en liten till!!! Så det dröjer nog ett par år
  27. Medlem sedan
    May 1998
    #14
    Håller med GRATTIS!!! Jag vart gravid med min 07:a när 08:an var exakt 1 år och det var aldeles för tidigt enl mig. Jag tycker nog man bör vänta ca 3-4 år mellan barnen.
  28. 14
    Håller med GRATTIS!!! Jag vart gravid med min 07:a när 08:an var exakt 1 år och det var aldeles för tidigt enl mig. Jag tycker nog man bör vänta ca 3-4 år mellan barnen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    Nix, inte en chans! :)

    Här räcker det med de tre små vi har + bonusdottern på 17år. Hade du frågat mig innan vi fick Axel, hade jag nog också varit ganska säker på att nöja mig med två.. fast inte lika bombsäker Kände nog då innerst inne att jag någon gång ville ha en trea..
    Och så blev det ju, och det är vi lyckliga över.
    men nu känns det verkligen som att det räcker. (även innerst inne! *ler*) Man måste ha tid och kraft att ta hand om barnen också, och de kräver ju mycket även när de växer upp.. skolbarn med läxor, tonårsproblem mm mm. Och så vill man ha egentid, och tid för varann för att stärka sitt parförhållande..
    Jag längtar ibland efter att barnen ska bli stora, och man ska komma ur detta småbarnsträsk. För lika mycket som det är jättemysigt, så är det såå slitigt!

    Dessutom så tycker jag att vi är för gamla nu. Jag är 35 o mannen 37, sa alltid när jag var yngre att jag inte ville få barn efter 35, och den gränsen klarade jag av ganska precis - två månader innan min 35-årsdag föddes Axel!
  30. 15
    Nix, inte en chans! :) Här räcker det med de tre små vi har + bonusdottern på 17år. Hade du frågat mig innan vi fick Axel, hade jag nog också varit ganska säker på att nöja mig med två.. fast inte lika bombsäker Kände nog då innerst inne att jag någon gång ville ha en trea..
    Och så blev det ju, och det är vi lyckliga över.
    men nu känns det verkligen som att det räcker. (även innerst inne! *ler*) Man måste ha tid och kraft att ta hand om barnen också, och de kräver ju mycket även när de växer upp.. skolbarn med läxor, tonårsproblem mm mm. Och så vill man ha egentid, och tid för varann för att stärka sitt parförhållande..
    Jag längtar ibland efter att barnen ska bli stora, och man ska komma ur detta småbarnsträsk. För lika mycket som det är jättemysigt, så är det såå slitigt!

    Dessutom så tycker jag att vi är för gamla nu. Jag är 35 o mannen 37, sa alltid när jag var yngre att jag inte ville få barn efter 35, och den gränsen klarade jag av ganska precis - två månader innan min 35-årsdag föddes Axel!
  31. Medlem sedan
    Jun 2008
    #16
    Grattis till er!!!

    Vi pratar om det ibland, men det finns inget beslut. Hur som helst känns det inte dags förrän tidigast när Linnea är runt året...
  32. 16
    Grattis till er!!!

    Vi pratar om det ibland, men det finns inget beslut. Hur som helst känns det inte dags förrän tidigast när Linnea är runt året...
  33. Medlem sedan
    Jun 2008
    #17
    Oj - en till att gratulera!!!
  34. 17
    Oj - en till att gratulera!!!
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Gärna syskon! Vi har dock fått vänta på våra barn, drygt 2 år på första barnet och 1,5 år på andra, så det känns som om det inte självklart att det blir fler även om vi vill... Just nu försöker vi inte aktivt, utan njuter av de guldklimpar vi har!
  36. 18
    Gärna syskon! Vi har dock fått vänta på våra barn, drygt 2 år på första barnet och 1,5 år på andra, så det känns som om det inte självklart att det blir fler även om vi vill... Just nu försöker vi inte aktivt, utan njuter av de guldklimpar vi har!
  37. Medlem sedan
    Apr 2007
    #19
    ett stort grattis till dig också
  38. 19
    ett stort grattis till dig också
  39. Medlem sedan
    May 2006
    #20
    Grattis till er bägge två som är gravida.

    Vi försöker inte få nu men nu när min kompis precis plussade med sitt andra så är jag bra sugen igen.
    Rent ekonomiskt så går det inte med ett barn till nu men så snart nån av oss börjar jobba så går det. Mitt mål är dock att vara helt färdig med skolan innan jag blir gravid igen. Jag fick knappt gjort nått under förra graviditeten.
  40. 20
    Grattis till er bägge två som är gravida.

    Vi försöker inte få nu men nu när min kompis precis plussade med sitt andra så är jag bra sugen igen.
    Rent ekonomiskt så går det inte med ett barn till nu men så snart nån av oss börjar jobba så går det. Mitt mål är dock att vara helt färdig med skolan innan jag blir gravid igen. Jag fick knappt gjort nått under förra graviditeten.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Syskonplaner
    By Linda (Gosan) in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-03, 14:09
  2. Frågor om syskonplaner
    By Eir & barnen in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 16:48
  3. Syskonplaner
    By hemlig in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 20:07
  4. Syskonplaner...
    By hemlig in forum _0507 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 20:34
  5. Syskonplaner?
    By bebis-lös vintermamma in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-19, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar