Alvedon + Ipren??
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Alvedon + Ipren??

    Varför blir det så bra värktablett ihop??
  2. 1
    Alvedon + Ipren?? Varför blir det så bra värktablett ihop??
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    De angriper problemet på olika sätt - med olika substanser.
  4. 2
    De angriper problemet på olika sätt - med olika substanser.
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Håller med dig om att fungerar bra. Det är olika substanser i dem så det är därför. När min piga bröt benet så fick vi ge henne varannan timme Alvedon och varannan timmer en Iprensupp. Då var hon 6 år, nu är hon 8.
    Själv har jag slutat med Dexofen nu och till natten tar jag Alvedon + Ipren.
  6. 3
    Håller med dig om att fungerar bra. Det är olika substanser i dem så det är därför. När min piga bröt benet så fick vi ge henne varannan timme Alvedon och varannan timmer en Iprensupp. Då var hon 6 år, nu är hon 8.
    Själv har jag slutat med Dexofen nu och till natten tar jag Alvedon + Ipren.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    ok, tack tack!
  8. 4
    ok, tack tack!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Tack tack ! imt
  10. 5
    Tack tack ! imt
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    Varannan timme? Oj, i vilka doser? Det är viktigt att man inte överskrider dygnsdosen på någotdera.
  12. 6
    Varannan timme? Oj, i vilka doser? Det är viktigt att man inte överskrider dygnsdosen på någotdera.
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Det är viktigt att följa läkares ordination även med de receptfria läkemedlen och speciellt när det gäller barn. Även om en annan flicka på 6 år bryter benet med ett exakt likadant spiralbrott och har hög smärta, så betyder det ju inte att hon automatiskt behöver dom sorter och den styrka som min dotter fick. Man ska ALLTID prata med läkare innan man medicinerar barn på egen hand, förutom alvedon i tre dar då som det står på paketet.
    Jag minns inte vilken dos hon fick, det är så längesedan!
  14. 7
    Det är viktigt att följa läkares ordination även med de receptfria läkemedlen och speciellt när det gäller barn. Även om en annan flicka på 6 år bryter benet med ett exakt likadant spiralbrott och har hög smärta, så betyder det ju inte att hon automatiskt behöver dom sorter och den styrka som min dotter fick. Man ska ALLTID prata med läkare innan man medicinerar barn på egen hand, förutom alvedon i tre dar då som det står på paketet.
    Jag minns inte vilken dos hon fick, det är så längesedan!
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    Ja men det blev ju då paracetamol var 4e och Iprens ämne då var 4e så dygnsdosen av respektive ämne blev inte för hög....det var helt enkelt denna rekommendationen vi fick när smärtan var som värst, första dygnen.
  16. 8
    Ja men det blev ju då paracetamol var 4e och Iprens ämne då var 4e så dygnsdosen av respektive ämne blev inte för hög....det var helt enkelt denna rekommendationen vi fick när smärtan var som värst, första dygnen.
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9
    Jahaaa, jag läste det som att hon fick ipren kl 12, alvedon kl 13, ipren kl 14 osv *s* Jo men att lägga så omlott har vi också fått råd om. Funkar även på oss vuxna! Men som sagt, dygnsdosen...
  18. 9
    Jahaaa, jag läste det som att hon fick ipren kl 12, alvedon kl 13, ipren kl 14 osv *s* Jo men att lägga så omlott har vi också fått råd om. Funkar även på oss vuxna! Men som sagt, dygnsdosen...

Liknande trådar

  1. alvedon och ipren?
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 19:23
  2. ipren och alvedon
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 22:44
  3. ge alvedon och ipren??
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 16:11
  4. Ipren+Alvedon
    By Marmelad in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 11:57
  5. Alvedon OCH Ipren?
    By Ansan m A&T in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 12:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar