Samband?
Förlossning
  1. anonymt namn
    #1

    Samband?

    Finns det ngt samband med hur tidigt bebisen sjunjer djupt ner i bäckenet och fixerar sig och när förlossningen startar?
    Med min första fixerade sig bebis och sjönk ner i 37+ och med tvåan i 38+. Jag gick över 1 vecka med tvåan.
    Nu är denna bebis väl nersjunken och fixerad i 35+, har en del "mensvärk".
    Ska bli igångsatt vecka 38+ så vill ju inte att ngt händer nu innan.
  2. 1
    Samband? Finns det ngt samband med hur tidigt bebisen sjunjer djupt ner i bäckenet och fixerar sig och när förlossningen startar?
    Med min första fixerade sig bebis och sjönk ner i 37+ och med tvåan i 38+. Jag gick över 1 vecka med tvåan.
    Nu är denna bebis väl nersjunken och fixerad i 35+, har en del "mensvärk".
    Ska bli igångsatt vecka 38+ så vill ju inte att ngt händer nu innan.
  3. Anonym
    #2
    Jag kan bara säga hur det varit för mig. Med första barnet så fixerade hon sig tidigt (minns ej vilken vecka tyvärr) och jag gick 7 dagar över tiden med henne.
    Min son fixerade sig väldigt sent. Sen var han även ruckbar ända fram till bf. Med honom gick jag över 5 dagar.
    Inget bra svar kanske, men så här var det för mig..
  4. 2
    Jag kan bara säga hur det varit för mig. Med första barnet så fixerade hon sig tidigt (minns ej vilken vecka tyvärr) och jag gick 7 dagar över tiden med henne.
    Min son fixerade sig väldigt sent. Sen var han även ruckbar ända fram till bf. Med honom gick jag över 5 dagar.
    Inget bra svar kanske, men så här var det för mig..
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Vet inte om det finns något samband. Vad jag förstått så har det snarare med vilket barn i ordningen det är man väntar. Första brukar fixera sig tidigare medan senare barn kanske inte fixeras förrän förlossningen startat...

    /Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  6. 3
    Vet inte om det finns något samband. Vad jag förstått så har det snarare med vilket barn i ordningen det är man väntar. Första brukar fixera sig tidigare medan senare barn kanske inte fixeras förrän förlossningen startat...

    /Anna
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    tror inte det finns något samband. Man brukar ju säga att det är vanligare att bebis nr 1 fixerar sig ett par veckor före förlossningen men att följande barn oftast bara hinner bli ruckbara innan förlossningen startar. Sen finns det många som säger att barn nr 2 ofta kommer tidigare än barn nr 1, så om det stämmer borde det ju visa på motsatsen.
  8. 4
    tror inte det finns något samband. Man brukar ju säga att det är vanligare att bebis nr 1 fixerar sig ett par veckor före förlossningen men att följande barn oftast bara hinner bli ruckbara innan förlossningen startar. Sen finns det många som säger att barn nr 2 ofta kommer tidigare än barn nr 1, så om det stämmer borde det ju visa på motsatsen.
  9. anonymt namn
    #5
    Tänker nog svarare på detta att barnet sjunker väl ner i bäckenet, visst hör det samman med fixering men med de andra två så har det faktumet att barnet sjunkit ner ordentligt gjort att trycket neråt ökat markant och jag har börjat öppna mig, båda barnen har kommit ca 2 veckor efter det.
    Jag hoppas ju du har rätt, så jag inte hinner föda innan induktionen.
  10. 5
    Tänker nog svarare på detta att barnet sjunker väl ner i bäckenet, visst hör det samman med fixering men med de andra två så har det faktumet att barnet sjunkit ner ordentligt gjort att trycket neråt ökat markant och jag har börjat öppna mig, båda barnen har kommit ca 2 veckor efter det.
    Jag hoppas ju du har rätt, så jag inte hinner föda innan induktionen.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    Nja, det tror inte jag.
    Min första fixerade sig inte alls och henne födde jag dagen innan bf, medan nr. 2 var fixerad ungefär i v. 36 och henne födde jag 3 dagar efter bf.
    Nu väntar jag nr. 3 och är i v. 33 - ännu ingen fixerad bebis, men massor av förvärkar och "mensvärk"..

    Jag har nog snarare hört tvärtom, förresten - att nr. 2 och uppåt gärna tar lite mer tid på sig än nr. 1 just för att kroppen blivit bättre på att bli gravid och moderkakan blir bättre försörjd med blod osv... Vad som är sant vete fåglarna.
  12. 6
    Nja, det tror inte jag.
    Min första fixerade sig inte alls och henne födde jag dagen innan bf, medan nr. 2 var fixerad ungefär i v. 36 och henne födde jag 3 dagar efter bf.
    Nu väntar jag nr. 3 och är i v. 33 - ännu ingen fixerad bebis, men massor av förvärkar och "mensvärk"..

    Jag har nog snarare hört tvärtom, förresten - att nr. 2 och uppåt gärna tar lite mer tid på sig än nr. 1 just för att kroppen blivit bättre på att bli gravid och moderkakan blir bättre försörjd med blod osv... Vad som är sant vete fåglarna.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Inte om man ser till mina graviditeter iaf!
    1:an- fixerade sig inte förns på förlossningen och föddes v 41+6

    2:an- fixerade sig v 30 och låg hela tiden lååååångt nere. Föddes v 41+4

    3:an- fixerade sig v 32 och låg väldigt långt nere under sista månaderna. Föddes v 41+6.

    Alltså långa graviditeter alla gånger oavsett när bebisen fixerade sig.
  14. 7
    Inte om man ser till mina graviditeter iaf!
    1:an- fixerade sig inte förns på förlossningen och föddes v 41+6

    2:an- fixerade sig v 30 och låg hela tiden lååååångt nere. Föddes v 41+4

    3:an- fixerade sig v 32 och låg väldigt långt nere under sista månaderna. Föddes v 41+6.

    Alltså långa graviditeter alla gånger oavsett när bebisen fixerade sig.

Liknande trådar

  1. Samband?
    By passion_sthlm in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 15:37
  2. samband?
    By Elin Solstråle in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 19:03
  3. Samband?
    By illan in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 21:32
  4. I samband med depression
    By anonymt namn in forum Dysfunktionell uppväxt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 05:55
  5. Ser ett samband! :)
    By Ewitha in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-29, 21:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar