Svid/tryck på urinblåsan
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Svid/tryck på urinblåsan

    Är det någon mer som upplever att det är ett tryck på urinblåsa/urinrör emellanåt? Ibland svider det, men inte när jag kissar utan innan.
    Och är jag riktigt kissnödig (på natten) kan jag få sammandragningar när jag går på toa sedan.
    Ska få lämna urinprov för odling, men dr trodde också det kunde bero på om barnet låg på och tryckte.

    Tycker det är konstigt att de bara odlar på urin, ifall man har symtom på uvi? Annars litar de på snabbstickan...
    Man kan väl ha uvi utan symtom och som gravid är det väl dessutom lättare att få uvi?
    Kråkan med lillkråka 2005-12 och pyttekråka 2008-10
  2. 1
    Svid/tryck på urinblåsan Är det någon mer som upplever att det är ett tryck på urinblåsa/urinrör emellanåt? Ibland svider det, men inte när jag kissar utan innan.
    Och är jag riktigt kissnödig (på natten) kan jag få sammandragningar när jag går på toa sedan.
    Ska få lämna urinprov för odling, men dr trodde också det kunde bero på om barnet låg på och tryckte.

    Tycker det är konstigt att de bara odlar på urin, ifall man har symtom på uvi? Annars litar de på snabbstickan...
    Man kan väl ha uvi utan symtom och som gravid är det väl dessutom lättare att få uvi?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Jag känner också så som du beskriver. Har tolkat det som din dr trodde att det beror på att bebisen ligger och trycker. Min bebis har haft huvudet ner flera veckor nu och det var när den vände ner huvudet som det började, om jag minns rätt.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  4. 2
    Jag känner också så som du beskriver. Har tolkat det som din dr trodde att det beror på att bebisen ligger och trycker. Min bebis har haft huvudet ner flera veckor nu och det var när den vände ner huvudet som det började, om jag minns rätt.
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Jag känner med samma sak. Svidande känsla, käns som jag måste gå på toa men det kommer inget...

    Det kommer speciellt på kvällar/ nätter...tror han hamnar precis "rätt" när jag ligger ner...

    Som du säger så är det väl lättare att på uvi när man e gravid...speciellt om man har haft det tidigare. Jag tror dem förlitar sig på strickan...känner du dig osäker så be dem ta crp med som visar om du har tecken på infekton.
    Tråkigt att dem aldrig får det rätt.

    Hoppas du kan njuta sista tiden av din graviditet i alla fall och det är ju bra att bebben har det bra!

    Kram på dig
  6. 3
    Jag känner med samma sak. Svidande känsla, käns som jag måste gå på toa men det kommer inget...

    Det kommer speciellt på kvällar/ nätter...tror han hamnar precis "rätt" när jag ligger ner...

    Som du säger så är det väl lättare att på uvi när man e gravid...speciellt om man har haft det tidigare. Jag tror dem förlitar sig på strickan...känner du dig osäker så be dem ta crp med som visar om du har tecken på infekton.
    Tråkigt att dem aldrig får det rätt.

    Hoppas du kan njuta sista tiden av din graviditet i alla fall och det är ju bra att bebben har det bra!

    Kram på dig
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Ahaa, ja då kanske det är därför. Min bebis har legat med huvudet neråt sedan v. 18 ungefär, men besvären började för nån vecka sen, kan ju bero på att bebisen ligger längre och längre ner för varje vecka som går
  8. 4
    Ahaa, ja då kanske det är därför. Min bebis har legat med huvudet neråt sedan v. 18 ungefär, men besvären började för nån vecka sen, kan ju bero på att bebisen ligger längre och längre ner för varje vecka som går
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Skönt att höra att det är fler som upplever samma sak, då kanske det bara är bebisen då

    Man undrar ju eftersom trombocytvärdet oxå kan peka på en infektion, men ska bli skönt med en odling iallafall.

    Mmm, skönt att bebis mår bra, även om mamma inte gör det alla gånger.
  10. 5
    Skönt att höra att det är fler som upplever samma sak, då kanske det bara är bebisen då

    Man undrar ju eftersom trombocytvärdet oxå kan peka på en infektion, men ska bli skönt med en odling iallafall.

    Mmm, skönt att bebis mår bra, även om mamma inte gör det alla gånger.
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Har inte kännt så förutom vid UVI.
    Håller med dig om att det är konstigt att man inte odlar utan symptom. När jag väntade trean gick jag till ett icksprivat MVC och där odlade de minsann inte urinen Eftersom jag haft problem med GBS ljög jag helt enkelt och sa att det sved när jag kissade och att jag hade jobbiga sammandragningar, det visade sig att jag hade GBS helt utan symptom...

    /Anna
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  12. 6
    Har inte kännt så förutom vid UVI.
    Håller med dig om att det är konstigt att man inte odlar utan symptom. När jag väntade trean gick jag till ett icksprivat MVC och där odlade de minsann inte urinen Eftersom jag haft problem med GBS ljög jag helt enkelt och sa att det sved när jag kissade och att jag hade jobbiga sammandragningar, det visade sig att jag hade GBS helt utan symptom...

    /Anna
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Oj, då...tur att du fick hjälp, men hemskt att behöva ljuga om symtomen för att de ska odla.

    Imorgon lämnar jag mitt prov på labbet här hemmavid och hoppas att danderyd fått provsvaret tills fredag då jag ska tillbaka till specmvc.
  14. 7
    Oj, då...tur att du fick hjälp, men hemskt att behöva ljuga om symtomen för att de ska odla.

    Imorgon lämnar jag mitt prov på labbet här hemmavid och hoppas att danderyd fått provsvaret tills fredag då jag ska tillbaka till specmvc.

Liknande trådar

  1. Svid och kli i rumpan?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 09:07
  2. tryck mot urinblåsan
    By nichole86 in forum Hälsa & välbefinnande
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 18:22
  3. Mätt och svid
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 21:35
  4. Svid i ögonen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 13:17
  5. svid i ögonen
    By ~holy~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 23:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar