Vikt upp?
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Vikt upp?

    Frivilligt, såklart, men jag kom på idag att jag inte riktigt hunnit med att notera vare sig vilken vecka jag är i, eller vikt på sista tiden. Kollade, och har nu gått upp 7 kg, vilket verkar vara OK, i linje med vad de säger här: http://www.growingpeople.se/template....aspx?id=12632
    Hade gått upp 1,2 kg på 9 dagar, såg jag när jag vägde mig med Wii fit - som fortfarande ställer mig mot väggen och frågar vad jag har gjort för att lyckas med det.
    När ska de få in gravid som alternativ i listan för synder?
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  2. 1
    Vikt upp? Frivilligt, såklart, men jag kom på idag att jag inte riktigt hunnit med att notera vare sig vilken vecka jag är i, eller vikt på sista tiden. Kollade, och har nu gått upp 7 kg, vilket verkar vara OK, i linje med vad de säger här: http://www.growingpeople.se/template....aspx?id=12632
    Hade gått upp 1,2 kg på 9 dagar, såg jag när jag vägde mig med Wii fit - som fortfarande ställer mig mot väggen och frågar vad jag har gjort för att lyckas med det.
    När ska de få in gravid som alternativ i listan för synder?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Ja... nu e det ju ett tag sedan man vägde sig....
    Hos Bm 23+4 vägde jag + 2,8....
    Ska dit igen om 2 veckor....
    får väl se då om det skett någon drastisk förändring.

    Kram!
  4. 2
    Ja... nu e det ju ett tag sedan man vägde sig....
    Hos Bm 23+4 vägde jag + 2,8....
    Ska dit igen om 2 veckor....
    får väl se då om det skett någon drastisk förändring.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3

    liten ökning

    ca+2,5 kg sist jag kollade( från lägst vikten). När jag väntade sonen gick jag upp 8,5 kg från lägsta vikt. Så vi får väl se hur mycket de blir denna gången.

    Skickade in papperna till FK idag ang havandeskapspenning. Får se när dom tänker släppa hem mig denna gången.
    Fem fingrar ska skydda dig
    Ett i månen,
    Ett i solen,
    Ett i polstjärnan bakom molnen
    Ett i hopp, och ett i tro.



    Mattias 061230 Jennie 081229
  6. 3
    liten ökning ca+2,5 kg sist jag kollade( från lägst vikten). När jag väntade sonen gick jag upp 8,5 kg från lägsta vikt. Så vi får väl se hur mycket de blir denna gången.

    Skickade in papperna till FK idag ang havandeskapspenning. Får se när dom tänker släppa hem mig denna gången.
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4
    Ja... nu är det snart 2 veckor sedan jag var där, men då i v.23+4(tror jag) hade jag onte gått upp nåt glad för det är jag och hoppas på ett max på 10 kilo, för det vet jag att det troligt vis försvinner på ett par veckor... Måste ta tag i vikten efter december sedan!
  8. 4
    Ja... nu är det snart 2 veckor sedan jag var där, men då i v.23+4(tror jag) hade jag onte gått upp nåt glad för det är jag och hoppas på ett max på 10 kilo, för det vet jag att det troligt vis försvinner på ett par veckor... Måste ta tag i vikten efter december sedan!
  9. Medlem sedan
    Oct 2006
    #5
    3 kg hade jag gått upp i v 21. lagom.
  10. 5
    3 kg hade jag gått upp i v 21. lagom.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Vilka lättviktare ni är allihopa. Vågar knappt berätta hur mycket jag gått upp...har slut på batteri i vågen och jag förtränger hela tiden att köpa nya, men innan de tog slut för en vecka sedanvisade den på 13 kg upp. Suck! Denna gång går jag verkligen in för att äta ok, eftersom jag gick upp över 40 kg sist och det var tungt. Min B säger att min viktökning beror dels på att jag som rör mig mycket i vanliga fall inte kan motionera alls, pga sammandragningarna, dels på att jag samlar så mycket vätska. Elefantbenen ni vet... Jag hoppas innerligt att jag ska hålla mig under 20 kg den här gången. Det är ungefär vad jag gick upp med de tidigare barnen och dessa kilon försvann rätt snabbt efter förlossningen.
  12. 6
    Vilka lättviktare ni är allihopa. Vågar knappt berätta hur mycket jag gått upp...har slut på batteri i vågen och jag förtränger hela tiden att köpa nya, men innan de tog slut för en vecka sedanvisade den på 13 kg upp. Suck! Denna gång går jag verkligen in för att äta ok, eftersom jag gick upp över 40 kg sist och det var tungt. Min B säger att min viktökning beror dels på att jag som rör mig mycket i vanliga fall inte kan motionera alls, pga sammandragningarna, dels på att jag samlar så mycket vätska. Elefantbenen ni vet... Jag hoppas innerligt att jag ska hålla mig under 20 kg den här gången. Det är ungefär vad jag gick upp med de tidigare barnen och dessa kilon försvann rätt snabbt efter förlossningen.
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    ja jag har ingen våg hemma så jag har varit lyckligt ovetandes. Dock var jag igår på vc för att få en läkartidoch där hade de en våg i väntrummet.... +10kg!! jag som inte tyckt jag gått upp nåt nämvärt.. bara magen som blivit rundare... till skillnad mot 03 då jag var rund som en ballong, full med vatten och (även mitt X säger det) mycke tjockare hade jag vid samma tid gått upp lika mycke, 10kg (hittade de gamla papprena igår när jag tömde en låda efter flytten....) Konstigt det där.... Men så är det.. bara att se fram mot 18kg+ denna gång också.....
  14. 7
    ja jag har ingen våg hemma så jag har varit lyckligt ovetandes. Dock var jag igår på vc för att få en läkartidoch där hade de en våg i väntrummet.... +10kg!! jag som inte tyckt jag gått upp nåt nämvärt.. bara magen som blivit rundare... till skillnad mot 03 då jag var rund som en ballong, full med vatten och (även mitt X säger det) mycke tjockare hade jag vid samma tid gått upp lika mycke, 10kg (hittade de gamla papprena igår när jag tömde en låda efter flytten....) Konstigt det där.... Men så är det.. bara att se fram mot 18kg+ denna gång också.....
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Jag hittade en viktuträknare häromdagen som räknar utifrån startvikt och BMI och enligt den skulle jag ha gått upp 7 kilo nu & det har jag Känns rätt lagom. Hoppas landa runt 15, typ....
  16. 8
    Jag hittade en viktuträknare häromdagen som räknar utifrån startvikt och BMI och enligt den skulle jag ha gått upp 7 kilo nu & det har jag Känns rätt lagom. Hoppas landa runt 15, typ....
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Fem kilo hittills och det är jag väldigt nöjd med, gick upp 25 med sonen och bara 9 med dottern så jag hoppas på att gå upp runt 10 kg inte mer. Dom tio kilona brukar vara ganska lätta att bli av med. Hoppas jag

    Bara inte all julmaten gör att det blir värre!!!!!!
  18. 9
    Fem kilo hittills och det är jag väldigt nöjd med, gick upp 25 med sonen och bara 9 med dottern så jag hoppas på att gå upp runt 10 kg inte mer. Dom tio kilona brukar vara ganska lätta att bli av med. Hoppas jag

    Bara inte all julmaten gör att det blir värre!!!!!!
  19. Medlem sedan
    Jun 2008
    #10
    På hemvågen som jag kanske inte alls litar på till 100% har jag gått upp 7 kg.. hua.. men ska til bm imorgon så då får vi se vad den vågen säger.. Säkert håller den inte med..
  20. 10
    På hemvågen som jag kanske inte alls litar på till 100% har jag gått upp 7 kg.. hua.. men ska til bm imorgon så då får vi se vad den vågen säger.. Säkert håller den inte med..
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Jag gick först ner 7 kg.. Nu har jag gått upp 3 sen dess.. SÅ jag ligger ändå - 4 kg sen inskrivningen..
  22. 11
    Jag gick först ner 7 kg.. Nu har jag gått upp 3 sen dess.. SÅ jag ligger ändå - 4 kg sen inskrivningen..
  23. Medlem sedan
    Jun 2000
    #12
    5 kg hittills.. Tror jag , om jag går efter vågen hemma.
    Ska till bm i mon och får mig säkert en chock när jag väger mig där... varför visar ALLTID den vågen mer? ;-)
  24. 12
    5 kg hittills.. Tror jag , om jag går efter vågen hemma.
    Ska till bm i mon och får mig säkert en chock när jag väger mig där... varför visar ALLTID den vågen mer? ;-)
  25. Medlem sedan
    May 2006
    #13
    Här var det ca 7 kg. Men det mesta har nog hamnat i tuttarna. Har annars ganska liten byst men nu är de hemska och enorma
  26. 13
    Här var det ca 7 kg. Men det mesta har nog hamnat i tuttarna. Har annars ganska liten byst men nu är de hemska och enorma
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Jag har gått upp 5-6 kg, känns ok. Jag gick upp ganska snabbt i början och hade lite ågren över det, men sen har det stått stilla. Gick upp 15 och 12 kg med de andra 2. Brukar rasa i vikt när jag ammar, senaste gången var jag ett tag nere på 46 kg och gick till läkaren. Fick rådet att ha grädde och smör i maten (vilket jag redan hade) och sova lite mer... HA HA HA, ett hån mot en med en sprallig 3-åring och en 10 månaders som ville amma varannan timme dygnet runt. Slutade dock med nattamningen då och ett par månader senare med all amning. Gick sen upp några kg i alla fall. Så, lite reserver nu är nog bara ok.
  28. 14
    Jag har gått upp 5-6 kg, känns ok. Jag gick upp ganska snabbt i början och hade lite ågren över det, men sen har det stått stilla. Gick upp 15 och 12 kg med de andra 2. Brukar rasa i vikt när jag ammar, senaste gången var jag ett tag nere på 46 kg och gick till läkaren. Fick rådet att ha grädde och smör i maten (vilket jag redan hade) och sova lite mer... HA HA HA, ett hån mot en med en sprallig 3-åring och en 10 månaders som ville amma varannan timme dygnet runt. Slutade dock med nattamningen då och ett par månader senare med all amning. Gick sen upp några kg i alla fall. Så, lite reserver nu är nog bara ok.
  29. Medlem sedan
    Sep 2008
    #15
    Har gått upp 6 kg nu i v 26+6, helt ok i mitt tycke.
  30. 15
    Har gått upp 6 kg nu i v 26+6, helt ok i mitt tycke.
  31. Medlem sedan
    Jun 2008
    #16
    5 kg har jag gått upp (idag 26+0), vilket enl BM är perfekt för mig som har en del extrakilon sendan tidigare. Men jag verkar vara den enda i bekantskapskretsen som inte behövt byta upp sig minst en kupstorlek under graviditeten, tyvärr.
  32. 16
    5 kg har jag gått upp (idag 26+0), vilket enl BM är perfekt för mig som har en del extrakilon sendan tidigare. Men jag verkar vara den enda i bekantskapskretsen som inte behövt byta upp sig minst en kupstorlek under graviditeten, tyvärr.
  33. Medlem sedan
    Sep 2008
    #17
    Jag har gått från 75 C till 90 D, fast det syns inte att jag lagt på mig runt om. Det känns som det är bara bröst.

    Kram!
  34. 17
    Jag har gått från 75 C till 90 D, fast det syns inte att jag lagt på mig runt om. Det känns som det är bara bröst.

    Kram!
  35. Medlem sedan
    Nov 2000
    #18

    Det är väl...

    ...bröstkorgen som utvidgar sig, för att få plats med hela babypaketet, som gör att man går upp i omkrets. Det går ju tillbaka sen. Har jag för mig att jag har läst. Kör med förlängare från Lindex, för jag går bara upp 10 cm runtom, och då funkar de.
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  36. 18
    Det är väl... ...bröstkorgen som utvidgar sig, för att få plats med hela babypaketet, som gör att man går upp i omkrets. Det går ju tillbaka sen. Har jag för mig att jag har läst. Kör med förlängare från Lindex, för jag går bara upp 10 cm runtom, och då funkar de.
  37. Medlem sedan
    Apr 2008
    #19
    Har i vanliga fall 80 C/D... lite beroende på modell....
    Nu kör vi 90 E....

    Nu har de *små* bobisarna fått för sig att göra ont igen.... men nu mera bara i bröstvårtan o dessa elaka hugg rakt in.... AJ AJ AJ
    Känns ibland som överfall med liten kniv....

    Hade en bekant som hajade till på min bystförändring o sa bara .... *HJÄLP, hur kommer det att bli sen när mjölken rinner till?*
    Jaaa... den som ändå visste det :-)
    Kommer kanske att bli en ännu värre Betty Boop än man redan är....

    Kram på er alla
  38. 19
    Har i vanliga fall 80 C/D... lite beroende på modell....
    Nu kör vi 90 E....

    Nu har de *små* bobisarna fått för sig att göra ont igen.... men nu mera bara i bröstvårtan o dessa elaka hugg rakt in.... AJ AJ AJ
    Känns ibland som överfall med liten kniv....

    Hade en bekant som hajade till på min bystförändring o sa bara .... *HJÄLP, hur kommer det att bli sen när mjölken rinner till?*
    Jaaa... den som ändå visste det :-)
    Kommer kanske att bli en ännu värre Betty Boop än man redan är....

    Kram på er alla
  39. Medlem sedan
    Nov 2000
    #20

    Ja, men jag vägrar...

    ..gå upp i kupstorlek! Har ju redan alldeles för stort, ju... (75G, normalt...)
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  40. 20
    Ja, men jag vägrar... ..gå upp i kupstorlek! Har ju redan alldeles för stort, ju... (75G, normalt...)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vikt?
    By **Klara** in forum _1004 Aprilbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 09:53
  2. ny vikt!
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 13:47
  3. ny vikt!!!
    By fin_ in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 07:38
  4. Vikt
    By _mammamia_ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 11:46
  5. vikt vikt vikt
    By charoline in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar