Lillebror är här
_0809 Septemberbarn
  1. Johanna_74
    #1

    Lillebror är här

    Nu är lillebror här! Jag hade förvärkar både onsdag och torsdag förra veckan och trodde att det var något på gång. Natten till lördagen vaknade jag med kraftigare värkar omkring kl. 03:00. Gick upp och gjorde mig en kopp te och vaggade runt i vardagsrummet. Vid 06:00 ställde jag mig i duschen och yngsta dottern vaknade. Vid åtta började jag känna att det tog i mer så vi ringde till farmor och farfar och förberedde dem på att vi var på ingång. Väckte stora tjejen men det var fortfarande ganska lugnt. Fem minuter mellan värkarna som höll i sig i ca 1 minut. Profylaxen fungerade fortfarande väldigt bra. Lämnade tjejerna och kom in till förlossningen vid 10:30. Kändes dock fortfarande lugnt så jag tyckte nästan att vi var för tidiga. Hade turen att få samma barnmorska som förra gången vilket vi blev jätteglada för. Kunde fortfarande andas genom värkarna och behövde ingen annan smärtlindring. Jag var öppen fem cm kl. 11:00. Jag och mannen löste sudoku mellan värkarna men sen blev de kraftigare och det gjorde fruktansvärt ont i ryggen och det tryckte mot ändtarmen. Undersköterskan kom in för att mäta hjärtljud och kurva och under de värkarna kända jag krystvärkar. Barnmorskan hämtades in och jag var då öppen 10 cm men huvudet hade inte kommit ner riktigt och vattnet hade inte gått. Vid nästa krystvärk tog barnmorskan hål på hinnan och det gav en liten extra skjuts. Drog några härliga andetag med lustgasen tills det var dags för krystningen. Jag tror att han kom ut på den tredje krystvärken. Han föddes kl. 12:14 den 6/9, vägde 3460 g och var 51 cm lång (mindre än båda sina systrar) och fantastiskt fin! Han finns att beskåda på www.lthalland.se. Vi åkte hem igår och vi mår jättebra, även om eftervärkarna är kraftigare den här gången. Nu ska jag gå ner och lukta lite på honom :-)
  2. 1
    Lillebror är här Nu är lillebror här! Jag hade förvärkar både onsdag och torsdag förra veckan och trodde att det var något på gång. Natten till lördagen vaknade jag med kraftigare värkar omkring kl. 03:00. Gick upp och gjorde mig en kopp te och vaggade runt i vardagsrummet. Vid 06:00 ställde jag mig i duschen och yngsta dottern vaknade. Vid åtta började jag känna att det tog i mer så vi ringde till farmor och farfar och förberedde dem på att vi var på ingång. Väckte stora tjejen men det var fortfarande ganska lugnt. Fem minuter mellan värkarna som höll i sig i ca 1 minut. Profylaxen fungerade fortfarande väldigt bra. Lämnade tjejerna och kom in till förlossningen vid 10:30. Kändes dock fortfarande lugnt så jag tyckte nästan att vi var för tidiga. Hade turen att få samma barnmorska som förra gången vilket vi blev jätteglada för. Kunde fortfarande andas genom värkarna och behövde ingen annan smärtlindring. Jag var öppen fem cm kl. 11:00. Jag och mannen löste sudoku mellan värkarna men sen blev de kraftigare och det gjorde fruktansvärt ont i ryggen och det tryckte mot ändtarmen. Undersköterskan kom in för att mäta hjärtljud och kurva och under de värkarna kända jag krystvärkar. Barnmorskan hämtades in och jag var då öppen 10 cm men huvudet hade inte kommit ner riktigt och vattnet hade inte gått. Vid nästa krystvärk tog barnmorskan hål på hinnan och det gav en liten extra skjuts. Drog några härliga andetag med lustgasen tills det var dags för krystningen. Jag tror att han kom ut på den tredje krystvärken. Han föddes kl. 12:14 den 6/9, vägde 3460 g och var 51 cm lång (mindre än båda sina systrar) och fantastiskt fin! Han finns att beskåda på www.lthalland.se. Vi åkte hem igår och vi mår jättebra, även om eftervärkarna är kraftigare den här gången. Nu ska jag gå ner och lukta lite på honom :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Grattis till lillpojken! Det lät ju som en fin förlossning. Hoppas det smittar av sig ;-)
  4. 2
    Grattis till lillpojken! Det lät ju som en fin förlossning. Hoppas det smittar av sig ;-)
  5. jenlon
    #3
    Stort grattis till pojken! Låter som att du hade en bra förlossning! Känner igen det där med eftervärkar, de har verkligen blivit kraftigare för varje gång tycker jag. Den här gången var det nästan lidligt första dygnet, jag fick både Citodon och Naproxen på BB när jag låg och flåsade av smärta...
  6. 3
    Stort grattis till pojken! Låter som att du hade en bra förlossning! Känner igen det där med eftervärkar, de har verkligen blivit kraftigare för varje gång tycker jag. Den här gången var det nästan lidligt första dygnet, jag fick både Citodon och Naproxen på BB när jag låg och flåsade av smärta...
  7. jenlon
    #4
    olidligt menade jag förstås..
  8. 4
    olidligt menade jag förstås..
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Grattis! Mys massor!
  10. 5
    Grattis! Mys massor!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Stort Grattis!!!
  12. 6
    Stort Grattis!!!
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7
    Grattis! Sa skont att ha det gjort! Mycket battre an att boa som jag har gjort i helgen!!!
  14. 7
    Grattis! Sa skont att ha det gjort! Mycket battre an att boa som jag har gjort i helgen!!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Grattis, Grattis!!!
  16. 8
    Grattis, Grattis!!!
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Grattis till lillebror!
  18. 9
    Grattis till lillebror!
  19. Medlem sedan
    May 2001
    #10
    Stort Grattis till pojken! Låter som du haft en bra (och lätt) förlossning. Njut ordentligt av första bebis tiden, lukta mycket
  20. 10
    Stort Grattis till pojken! Låter som du haft en bra (och lätt) förlossning. Njut ordentligt av första bebis tiden, lukta mycket
  21. Medlem sedan
    Mar 2007
    #11
    Jätttegrattis till nykomlingen!
  22. 11
    Jätttegrattis till nykomlingen!
  23. Medlem sedan
    Oct 2007
    #12
    ÅÅ gud va fin han var stort stort grattis!!
  24. 12
    ÅÅ gud va fin han var stort stort grattis!!
  25. Medlem sedan
    Nov 1998
    #13

    Grattis

    till er son och lillebror! Väldigt söt är han
  26. 13
    Grattis till er son och lillebror! Väldigt söt är han

Liknande trådar

  1. Lillebror är här
    By Zilvia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 20:10
  2. Lillebror kom den 9/9!
    By Winnertaco in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-17, 08:30
  3. En lillebror
    By Plano in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 01:52
  4. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:42
  5. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar