Hostigt och snörvligt därhemma
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Hostigt och snörvligt därhemma

    Alexandra har varit förkyld en knapp vecka med hosta och snuva. Olivia har varit snorig ett tag, men igår plockade hon upp storasysters hosta också. Så vi har varit vakna halva natten... :-( Imorse fick således båda varsin dos Molilpect (som jag har kvar efter Olivias hostsejour i våras). Hoppas det ger mindre hosta framåt natten av det!

    Ni då? Hur är det hemma hos er? Höstförkylningar där också?
    Malin m Alexandra 0103 o Olivia 0606
  2. 1
    Hostigt och snörvligt därhemma Alexandra har varit förkyld en knapp vecka med hosta och snuva. Olivia har varit snorig ett tag, men igår plockade hon upp storasysters hosta också. Så vi har varit vakna halva natten... :-( Imorse fick således båda varsin dos Molilpect (som jag har kvar efter Olivias hostsejour i våras). Hoppas det ger mindre hosta framåt natten av det!

    Ni då? Hur är det hemma hos er? Höstförkylningar där också?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Hoppas ni kryar på er snart då!!! Jobbigt med hosta på natten...

    Jag vågar knappt skriva att vi alla är friska här hemma, då åker vi väl på nåt fortare än kvickt...

    Hoppas ni alla får sova bättre inatt!!
  4. 2
    Hoppas ni kryar på er snart då!!! Jobbigt med hosta på natten...

    Jag vågar knappt skriva att vi alla är friska här hemma, då åker vi väl på nåt fortare än kvickt...

    Hoppas ni alla får sova bättre inatt!!
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3

    jaadå

    alla mina sympatier till er! för här är det hostigt och snuvigt och jag har tappat rösten. Uselt, när rösten är ens jobbverktyg.
    Beppe får alltid lätt hosta, det bekymrar mig en del, faktiskt.
  6. 3
    jaadå alla mina sympatier till er! för här är det hostigt och snuvigt och jag har tappat rösten. Uselt, när rösten är ens jobbverktyg.
    Beppe får alltid lätt hosta, det bekymrar mig en del, faktiskt.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Feber här hemma.
    Förra veckan varv det Henrik som hade hosta och feber, idag hade Markus 38 grader på morgonen. Lite jobbigt f ör det är en värstingvecka på jobbet också, men sådant är livet med småbarn.....
  8. 4
    Feber här hemma.
    Förra veckan varv det Henrik som hade hosta och feber, idag hade Markus 38 grader på morgonen. Lite jobbigt f ör det är en värstingvecka på jobbet också, men sådant är livet med småbarn.....
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5

    Hoppas att ni fick sova i natt

    Usch låter jobbigt. Hoppas att det är bättre nu.
    Här hemma är vi friska (peppar, peppar) och jag hoppas att vi blir det ett tag till.
    Men det är många sjuka nu och bacillerna på dagis sprider sig snabbt.

    Krya på er!
  10. 5
    Hoppas att ni fick sova i natt Usch låter jobbigt. Hoppas att det är bättre nu.
    Här hemma är vi friska (peppar, peppar) och jag hoppas att vi blir det ett tag till.
    Men det är många sjuka nu och bacillerna på dagis sprider sig snabbt.

    Krya på er!
  11. Medlem sedan
    Jul 2000
    #6

    Jo, tack inatt fick vi sova...

    ...fram till fyra innan hostattacken gjorde sig påmind. Alltid nå't. :-)

    Peppar, peppar - så verkar det i alla fall inte bli feber denna gång (och därmed kan jag väl inhösta en 40-gradare framåt ettiden...), men det är ju jobbigt för oss alla med all denna hosta (det är väl bara jag som *inte* hostar, men jag måste å andra sidan ta hand om de som gör det...).

    Men, som sagt, så'nt är livet med barn - jag är glad att det "bara" är förkylningar, det finns de som har det hundra gånger värre!

    Krya-på-kramar till alla er som behöver så'na!
    Malin m Alexandra 0103 o Olivia 0606
  12. 6
    Jo, tack inatt fick vi sova... ...fram till fyra innan hostattacken gjorde sig påmind. Alltid nå't. :-)

    Peppar, peppar - så verkar det i alla fall inte bli feber denna gång (och därmed kan jag väl inhösta en 40-gradare framåt ettiden...), men det är ju jobbigt för oss alla med all denna hosta (det är väl bara jag som *inte* hostar, men jag måste å andra sidan ta hand om de som gör det...).

    Men, som sagt, så'nt är livet med barn - jag är glad att det "bara" är förkylningar, det finns de som har det hundra gånger värre!

    Krya-på-kramar till alla er som behöver så'na!
  13. LillaA m Maja&Agnes
    #7
    Hej!

    Jo, här har det varit förkylt sedan dagis/fritidsstart för fem veckor sedan.

    Barnen är friska nu men inte jag.

    Efter att jag hostat mig in i femte veckan, tappat hörseln på ena örat och hade ont i båda, det pep och rosslade i hela bröstet och jag hade svårt att andas, hostade så jag spydde och pinkade på mig, haft huvudvärk varje dag så bestämde jag mig för att ta en tur till doktorn.

    Var där i måndags och nu äter jag en hästkur av mediciner mot: dubbelsidig öroninflammation, luftvägsinfektion, bihåleinflammation och har billjud på vänster lunga...

    Tre 1 grams kåvepenin om dagen, gissa om min mage kajkat ur lite? Sex kortisontabletter om dagen i fem dagar, hostmedicin tre ggr/dag.

    Så nu hoppas jag att jag blir frisk snart. Slarvade lite med hostmedicinen häromdagen och det fick jag sota för.

    Började ett nytt jobb i måndags, så det är bara att knalla dit med ett leende på läpparna!

    Men vad tusan, jag har ju jobbat närmre fem veckor sjuk redan innan, inte blir jag mer sjuk av lite medicin! Hihi (lite smått hysteriskt).

    Kram på er, det var länge sedan!
  14. 7
    Hej!

    Jo, här har det varit förkylt sedan dagis/fritidsstart för fem veckor sedan.

    Barnen är friska nu men inte jag.

    Efter att jag hostat mig in i femte veckan, tappat hörseln på ena örat och hade ont i båda, det pep och rosslade i hela bröstet och jag hade svårt att andas, hostade så jag spydde och pinkade på mig, haft huvudvärk varje dag så bestämde jag mig för att ta en tur till doktorn.

    Var där i måndags och nu äter jag en hästkur av mediciner mot: dubbelsidig öroninflammation, luftvägsinfektion, bihåleinflammation och har billjud på vänster lunga...

    Tre 1 grams kåvepenin om dagen, gissa om min mage kajkat ur lite? Sex kortisontabletter om dagen i fem dagar, hostmedicin tre ggr/dag.

    Så nu hoppas jag att jag blir frisk snart. Slarvade lite med hostmedicinen häromdagen och det fick jag sota för.

    Började ett nytt jobb i måndags, så det är bara att knalla dit med ett leende på läpparna!

    Men vad tusan, jag har ju jobbat närmre fem veckor sjuk redan innan, inte blir jag mer sjuk av lite medicin! Hihi (lite smått hysteriskt).

    Kram på er, det var länge sedan!
  15. LillaA m Maja&Agnes
    #8
    Haha, inte har jag biLljud på lungan heller, biljud ska det ju stå, hihi.
  16. 8
    Haha, inte har jag biLljud på lungan heller, biljud ska det ju stå, hihi.
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Huh, det där låter verkligen jättejobbigt!
    Krya på dig!!!
  18. 9
    Huh, det där låter verkligen jättejobbigt!
    Krya på dig!!!
  19. LillaA m Maja&Agnes
    #10
    Tack!
    Inte blev jag bra av kåvepeninen inte. I torsdags fick jag åka iväg till läkaren igen.

    Fick nytt antibiotika och starkare kortison. Men nu ska jag väl bli frisk!
  20. 10
    Tack!
    Inte blev jag bra av kåvepeninen inte. I torsdags fick jag åka iväg till läkaren igen.

    Fick nytt antibiotika och starkare kortison. Men nu ska jag väl bli frisk!

Liknande trådar

  1. Hälsa dem därhemma!
    By femisju in forum Efterlysningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-18, 10:16
  2. Vilka färger har ni därhemma?
    By -Nike- in forum Hem & fritid
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 08:01
  3. Hostigt värre:/
    By akki in forum _0706 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 10:51
  4. Snörvligt och mammigt
    By Tanja+Ninja&CeLinn in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 17:07
  5. Gott nytt på er därhemma!!
    By erikabk in forum _0307 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-01, 00:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar