Födelsedagen är över!
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Födelsedagen är över!

    Mamma sitter själv och blir nostalgisk- för exakt 6 år sedan satt jag i min sjukhussäng och 22.25 hade jag just kommit in på rummet med min lilla son som då var 2 timmar och 10 minuter gammal. Känns som igår........
    Dagen började med födelsedagssång och paketen bars högtidligt in till Jonathan. Han tvärvaknar och säger "Nu behöver du inte sjunga mer" och sträcker armarna mot pakethögen jag bär på. Behöver jag förklara att tålamod inte är en av J:mest framträdande drag
    Frukost framför TV:n med provande och petande på nya sakerna. Kan nån bara förklara för mig VARFÖR alla leksaker ska fästas så himla hårt i kartongerna!? Ståltrådar som snurras 10 varv för att bli omöjliga att få upp. Stackars dom som har som arbete att sätta dit dom. Jag har ont i mina fingertoppar!!
    Körde till skolan och hämtade 12.30. Då åkte vi till Bowlinghallen och spelade en timma. Sedan blev det fika i hallen medans vi tittade på hur det SKA spelas, eftersom jag o J var de enda där som inte var med i en bowlingklubb och spelade match Såg väl lika malplacerade ut vi två.
    Sen ville J hem.Nya leksakerna lockade men när kompisen ringde ett par timmar senare stack han iväg ett tag.
    Hem till resterna av smårgåstårtan från gårdagens kalas och somnar som en stock i soffa......klockan 18.40!!!!
    Det var bara att bära in födelsedagsbarnet i sin säng. Han behöver ju all skönhetssömn han kan få - gamlingen
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~
    Meningen med livet är att ge någon annans liv en mening
  2. 1
    Födelsedagen är över! Mamma sitter själv och blir nostalgisk- för exakt 6 år sedan satt jag i min sjukhussäng och 22.25 hade jag just kommit in på rummet med min lilla son som då var 2 timmar och 10 minuter gammal. Känns som igår........
    Dagen började med födelsedagssång och paketen bars högtidligt in till Jonathan. Han tvärvaknar och säger "Nu behöver du inte sjunga mer" och sträcker armarna mot pakethögen jag bär på. Behöver jag förklara att tålamod inte är en av J:mest framträdande drag
    Frukost framför TV:n med provande och petande på nya sakerna. Kan nån bara förklara för mig VARFÖR alla leksaker ska fästas så himla hårt i kartongerna!? Ståltrådar som snurras 10 varv för att bli omöjliga att få upp. Stackars dom som har som arbete att sätta dit dom. Jag har ont i mina fingertoppar!!
    Körde till skolan och hämtade 12.30. Då åkte vi till Bowlinghallen och spelade en timma. Sedan blev det fika i hallen medans vi tittade på hur det SKA spelas, eftersom jag o J var de enda där som inte var med i en bowlingklubb och spelade match Såg väl lika malplacerade ut vi två.
    Sen ville J hem.Nya leksakerna lockade men när kompisen ringde ett par timmar senare stack han iväg ett tag.
    Hem till resterna av smårgåstårtan från gårdagens kalas och somnar som en stock i soffa......klockan 18.40!!!!
    Det var bara att bära in födelsedagsbarnet i sin säng. Han behöver ju all skönhetssömn han kan få - gamlingen
  3. Lotta m Frida o Oa
    #2
    Sömnig födelsedagskille, vad gulligt.
    Känner igen det där med ont i fingertopparna av alla förbaskade ståltrådar som är snurrade runt leksakerna i kartongen.
  4. 2
    Sömnig födelsedagskille, vad gulligt.
    Känner igen det där med ont i fingertopparna av alla förbaskade ståltrådar som är snurrade runt leksakerna i kartongen.

Liknande trådar

  1. Födelsedagen
    By alissa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 23:16
  2. 35:e födelsedagen
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 22:12
  3. *G*R*A*T*T*I*S* på födelsedagen
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 07:38
  4. Födelsedagen
    By Tsarbabe in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 14:23
  5. Pust nu är födelsedagen över
    By Bea m. V & H in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 15:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar