Bett?
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Bett?

    Min son på 5 år har fått nått som liknar myggbett men är stora o "hårda". Han har 3 på magen, ett på benet o ett på vardera arm..o min första tanke var myggbett MEN dem kliar inte alls o vi har liksom inte ens märkt när han fått dem. Nu har han ju inga besvär av dem, men som med det mesta vill man ju veta vad det är??! Nån som har någon fundering eller idé på detta?
  2. 1
    Bett? Min son på 5 år har fått nått som liknar myggbett men är stora o "hårda". Han har 3 på magen, ett på benet o ett på vardera arm..o min första tanke var myggbett MEN dem kliar inte alls o vi har liksom inte ens märkt när han fått dem. Nu har han ju inga besvär av dem, men som med det mesta vill man ju veta vad det är??! Nån som har någon fundering eller idé på detta?
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    kan det vara mollusker?

    Min dotter som snart fyller 3 år har nämligen fått en hel del av såna på kroppen. De har ett ganska karaktäristiskt utseende:

    http://www.sjukvardsradgivningen.se/...tegoryID=27617

    I början trodde jag att det var bett eller födelsemärken. Tror de sitter mer i grupper än utspridda så att de sitter på olika ställen låter inte likt hur L drabbats.
    Annica m. Amanda 030628 och Linnéa 051005

  4. 2
    kan det vara mollusker? Min dotter som snart fyller 3 år har nämligen fått en hel del av såna på kroppen. De har ett ganska karaktäristiskt utseende:

    http://www.sjukvardsradgivningen.se/...tegoryID=27617

    I början trodde jag att det var bett eller födelsemärken. Tror de sitter mer i grupper än utspridda så att de sitter på olika ställen låter inte likt hur L drabbats.

Liknande trådar

  1. Bett om att få gå ner i tid
    By Folkabo in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 08:43
  2. jag har bett..
    By Ellen _ _ _ in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 15:20
  3. Vi har bett
    By Saftmaja in forum Föräldraskap - kristen
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 21:35
  4. Har bett
    By Forumvärd in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 11:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar