BM rapport & förlossnings rapport!!
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    BM rapport & förlossnings rapport!!

    Va hos BM idag, alla värden var bra förrutom hjärtljuden, lillkillen va som galen, hon lyssnade i ca 10 min och slagen kom aldrig under 170. Så det var bara att köra in till stan (umeå 6,5 mil bort) där kopplade de CTG och allt såg bra ut. Hans "normala" hjärtljud om man kollar i journalen har legat mellan 140 -152 och på förlossningen låg de mellan 155 - 165, så lite stressad över något är han ju men enligt BM på förlossningen var det normalt.
    Ja, herregud vilken skillnad det kan vara på barnen, med förra barnet så var vi inte in en enda gång för någon koll allt så bra ut hela tiden. NU (kan det va för det är en pöjk?!) har jag varit inne ngr gånger på koll! Jag hoppas det inte blir fler gånger utan nästa gång så är det att han ska UT!
  2. 1
    BM rapport & förlossnings rapport!! Va hos BM idag, alla värden var bra förrutom hjärtljuden, lillkillen va som galen, hon lyssnade i ca 10 min och slagen kom aldrig under 170. Så det var bara att köra in till stan (umeå 6,5 mil bort) där kopplade de CTG och allt såg bra ut. Hans "normala" hjärtljud om man kollar i journalen har legat mellan 140 -152 och på förlossningen låg de mellan 155 - 165, så lite stressad över något är han ju men enligt BM på förlossningen var det normalt.
    Ja, herregud vilken skillnad det kan vara på barnen, med förra barnet så var vi inte in en enda gång för någon koll allt så bra ut hela tiden. NU (kan det va för det är en pöjk?!) har jag varit inne ngr gånger på koll! Jag hoppas det inte blir fler gånger utan nästa gång så är det att han ska UT!
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Så skönt att han/hon lugnade sig. Så bra att dem kollade upp det så snabbt.
    Hoppad bebben håller sig lugn nu tills det är dags!
  4. 2
    Så skönt att han/hon lugnade sig. Så bra att dem kollade upp det så snabbt.
    Hoppad bebben håller sig lugn nu tills det är dags!
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Jag hade samma sak då jag väntade mina pojkar, var in på koll många gånger, men även min egen livssituation var pressad då, så kanske bebisen kände av det?
    Nu har jag inte behövt några extrakoller alls.

    Kan bli lite stressigt att jämnt åka in på koll, men fint att dom kollar allting för säkerhetsskull

    Kram
  6. 3
    Jag hade samma sak då jag väntade mina pojkar, var in på koll många gånger, men även min egen livssituation var pressad då, så kanske bebisen kände av det?
    Nu har jag inte behövt några extrakoller alls.

    Kan bli lite stressigt att jämnt åka in på koll, men fint att dom kollar allting för säkerhetsskull

    Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    Skönt att de kollade upp bebisen så att allt var okej trots att han verkar stressad över något så hjärtat rusade. Hoppas han håller sig lugn till det är dags att komma ut...så att ni också får lov att slappna av lite.

    Ja det är så stor skillnad både på bebisarnas temperament i magen och hur man mår under graviditeter så man vet ju inte vad man ska tro. Jag trodde det skulle bli lugna gatan denna graviditet, för "man har ju varit med förr" men med lillebror kom nya krämpor och nya beteendemönster så man är ju som nybörjare iallafall...
  8. 4
    Skönt att de kollade upp bebisen så att allt var okej trots att han verkar stressad över något så hjärtat rusade. Hoppas han håller sig lugn till det är dags att komma ut...så att ni också får lov att slappna av lite.

    Ja det är så stor skillnad både på bebisarnas temperament i magen och hur man mår under graviditeter så man vet ju inte vad man ska tro. Jag trodde det skulle bli lugna gatan denna graviditet, för "man har ju varit med förr" men med lillebror kom nya krämpor och nya beteendemönster så man är ju som nybörjare iallafall...
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5
    Vad skönt att de kollade bebis direkt. Ja, det är häftigt också vad olika grav. kan vara från gång till gång.
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  10. 5
    Vad skönt att de kollade bebis direkt. Ja, det är häftigt också vad olika grav. kan vara från gång till gång.

Liknande trådar

  1. bvc-rapport
    By Tindragull in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 19:23
  2. BVC-rapport
    By Lillis mamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 08:42
  3. Bm-rapport
    By Pocahontas76 in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 11:32
  4. lite rapport (eller lååång rapport)
    By holmberg in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:28
  5. Rapport eller typ inte-rapport
    By Mamia utan vikt in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 09:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar