Fler oroliga barn?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Fler oroliga barn?

    De senaste kvällarna har Eric haft svårt att komma till ro och först trodde vi att det berodde på att han fått syskon och gått tillbaka i utvecklingen så det var därför han inte ville stanna kvar i sin säng osv. Ikväll låg han och sjöng, pratade och snurrade och kom inte alls till ro så till slut gick jag in och la mig bredvid honom och det tog inte många minuter innan han somnade och jag fick känslan av att det händer så mycket i utvecklingen nu att det är därför han har svårt att komma till ro - eller kanske en kombination av det + att få syskon. Hur är era små barn? Någon som känner igen sig?
  2. 1
    Fler oroliga barn? De senaste kvällarna har Eric haft svårt att komma till ro och först trodde vi att det berodde på att han fått syskon och gått tillbaka i utvecklingen så det var därför han inte ville stanna kvar i sin säng osv. Ikväll låg han och sjöng, pratade och snurrade och kom inte alls till ro så till slut gick jag in och la mig bredvid honom och det tog inte många minuter innan han somnade och jag fick känslan av att det händer så mycket i utvecklingen nu att det är därför han har svårt att komma till ro - eller kanske en kombination av det + att få syskon. Hur är era små barn? Någon som känner igen sig?
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    Här är det också full fart på kvällarna, hon ska bara göra det och det och det och tillslut får man hålla henne i famnen och hon blir arg men sen somnar hon på någon minut. På dagen somnar hon utan ett ljud både på dagis och hemma.

    Det händer ju väldigt mycket fr dem nu med språk och allt och dessutom med ett nytt litet syskon så är det ju mycket förändringar!
  4. 2
    Här är det också full fart på kvällarna, hon ska bara göra det och det och det och tillslut får man hålla henne i famnen och hon blir arg men sen somnar hon på någon minut. På dagen somnar hon utan ett ljud både på dagis och hemma.

    Det händer ju väldigt mycket fr dem nu med språk och allt och dessutom med ett nytt litet syskon så är det ju mycket förändringar!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Ja verkligen och E somnar också hur gott som helst i vagnen efter lunchen så det är bara kvällen som strular. Hade varit kul att höra någon annans åsikt - du och jag har ju nyligen fått barn så våra små har ju fått en stor omställning med tanke på syskon men hur har övriga det med att komma till ro på kvällen?
  6. 3
    Ja verkligen och E somnar också hur gott som helst i vagnen efter lunchen så det är bara kvällen som strular. Hade varit kul att höra någon annans åsikt - du och jag har ju nyligen fått barn så våra små har ju fått en stor omställning med tanke på syskon men hur har övriga det med att komma till ro på kvällen?
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    nja, Totte har alltid varit lite snurrig av sig i sängen, jag tror tex att det kommer bli en pärs att få honom att ligga kvar i sängen när vi skaffat "stor" säng till honom... Men däremnot på andra plan, extremt mammig och pappig, blyg och visar humörx5...

    Hoppas det "går över" snart!
  8. 4
    nja, Totte har alltid varit lite snurrig av sig i sängen, jag tror tex att det kommer bli en pärs att få honom att ligga kvar i sängen när vi skaffat "stor" säng till honom... Men däremnot på andra plan, extremt mammig och pappig, blyg och visar humörx5...

    Hoppas det "går över" snart!
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Här snurras det också en hel del i sängen på kvällarna! I bytte till "vanlig" säng (juniorsäng)för ett par veckor sedan och nu kan han ju kliva ur och springa omkring när han inte kan somna Det är lite stökigt just nu.Han ligger länge och pratar, sjunger och babblar, sedan kommer han ut ur sitt rum, springer omkring och gör bus.Man får lägga honom flera ggr innan han går med på att ligga kvar och kan komma till ro och somna.I har ju inte fått syskon,men han har ju nyligen börjat på dagis och bytt säng, så vi "skyller" lite på det Det är nog en utvecklingfas av något slag
  10. 5
    Här snurras det också en hel del i sängen på kvällarna! I bytte till "vanlig" säng (juniorsäng)för ett par veckor sedan och nu kan han ju kliva ur och springa omkring när han inte kan somna Det är lite stökigt just nu.Han ligger länge och pratar, sjunger och babblar, sedan kommer han ut ur sitt rum, springer omkring och gör bus.Man får lägga honom flera ggr innan han går med på att ligga kvar och kan komma till ro och somna.I har ju inte fått syskon,men han har ju nyligen börjat på dagis och bytt säng, så vi "skyller" lite på det Det är nog en utvecklingfas av något slag
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6
    Sådär var Jonathan för ett par månader sedan. Vi trodde också först att det berodde på att han fått syskon men sedan upphörde det bara lika plötsligt som det kom.
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  12. 6
    Sådär var Jonathan för ett par månader sedan. Vi trodde också först att det berodde på att han fått syskon men sedan upphörde det bara lika plötsligt som det kom.

Liknande trådar

  1. Fler oroliga 4 åringar?
    By Anonym in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-01-09, 23:00
  2. Oroliga barn
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 19:40
  3. Fler oroliga?
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 13:04
  4. fler med oroliga nätter?
    By freja_74 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 22:38
  5. Oroliga barn?
    By skos1 in forum _98 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 18:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar