MÖSS
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    MÖSS

    Jag har en mus under mitt kylskåp!!! VAD GÖR JAG??? Den kröp ut nyss för att krypa tillbaka!! HJÄÄÄÄÄLP!!!!
    Lev livet, låt inte livet leva dig
    http://livnjutaren.blogspot.com/
  2. 1
    MÖSS Jag har en mus under mitt kylskåp!!! VAD GÖR JAG??? Den kröp ut nyss för att krypa tillbaka!! HJÄÄÄÄÄLP!!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Babe! Jag är musutrotare nummer ett! Du köper en hederlig fälla och gillrar med korv så har du vips fångat musen. Man kan också jaga ut den och smälla ihjäl den om man gillar blod
  4. 2
    Babe! Jag är musutrotare nummer ett! Du köper en hederlig fälla och gillrar med korv så har du vips fångat musen. Man kan också jaga ut den och smälla ihjäl den om man gillar blod
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    AAAAAA nae...aldrig i livet att jag har ihjäl den!!! Det där får sambon sköta, den gäller det att ta tag i honom och tvinga han sätta igen hålet som är i huset!!! Liten var den och söt är den säkert också, men f*n ta den om den gnager hål på en sladd i vårt nya sidebyside kyl/frys!!!
  6. 3
    AAAAAA nae...aldrig i livet att jag har ihjäl den!!! Det där får sambon sköta, den gäller det att ta tag i honom och tvinga han sätta igen hålet som är i huset!!! Liten var den och söt är den säkert också, men f*n ta den om den gnager hål på en sladd i vårt nya sidebyside kyl/frys!!!
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Den lär bara leta efter mat, våra möss har behagat vara i skafferiet, i soptunnan i köket, och i förrådsrummet och gnagt hål på hundmatssäckar och sen hade vi en hel släkt som levde på hundmat och bodde under hundhuset, men när de emigrerade till köksfönstret så blev de alla skickade till himlen Sladdar har ingen mus hos oss gnagt på.
  8. 4
    Den lär bara leta efter mat, våra möss har behagat vara i skafferiet, i soptunnan i köket, och i förrådsrummet och gnagt hål på hundmatssäckar och sen hade vi en hel släkt som levde på hundmat och bodde under hundhuset, men när de emigrerade till köksfönstret så blev de alla skickade till himlen Sladdar har ingen mus hos oss gnagt på.
  9. Medlem sedan
    Jun 2007
    #5
    De har varnat för att de kan börja gnaga på elledningar och sånt här hemma i Svealand. Hoppas verkligen inte att den börja äta min mat...men vad 17 ska den med min mat till här i huset...det finns mat för dem där ute.. Kallt är det ju heller inte så att de ska vilja komma in, fattar inte. Hur tar de sig in hemma hos er?? Vi har ett hål i en ytterdörr som vi nyss satt upp, väckte sambon nyss och sa till honom att han får mura igen hålet imorgon (sambon är murare och kakelsättare). Så imorgon ska jag till en byggaffär och köpa det som behövs, sen får jag ringa till min sadist till far jag har så får han ha ihjäl musen närjag och barnen inte är hemma.
  10. 5
    De har varnat för att de kan börja gnaga på elledningar och sånt här hemma i Svealand. Hoppas verkligen inte att den börja äta min mat...men vad 17 ska den med min mat till här i huset...det finns mat för dem där ute.. Kallt är det ju heller inte så att de ska vilja komma in, fattar inte. Hur tar de sig in hemma hos er?? Vi har ett hål i en ytterdörr som vi nyss satt upp, väckte sambon nyss och sa till honom att han får mura igen hålet imorgon (sambon är murare och kakelsättare). Så imorgon ska jag till en byggaffär och köpa det som behövs, sen får jag ringa till min sadist till far jag har så får han ha ihjäl musen närjag och barnen inte är hemma.
  11. Medlem sedan
    Jan 2007
    #6
    De kommer in om barnen råkat lämna dörren öppen eller om glipan nere vid myggnätet i öppet fönster är bara lite för stor, terassdörren är en annan fara. De behöver bara en halvcentimeter för att klämma sig in och de klättrar på fasaden de små skitarna.

    Ett tag hade några ventiler för stora springor men det är fixat sen länge. När vi höll på och renoverade hade två ytterdörrar springa nertill och då hade vi också möss. Min rottis är annars duktig på att fånga möss och en gång fångade hon en råtta! Men våra listiga möss hade alltså bosatt sig under hundhuset!
  12. 6
    De kommer in om barnen råkat lämna dörren öppen eller om glipan nere vid myggnätet i öppet fönster är bara lite för stor, terassdörren är en annan fara. De behöver bara en halvcentimeter för att klämma sig in och de klättrar på fasaden de små skitarna.

    Ett tag hade några ventiler för stora springor men det är fixat sen länge. När vi höll på och renoverade hade två ytterdörrar springa nertill och då hade vi också möss. Min rottis är annars duktig på att fånga möss och en gång fångade hon en råtta! Men våra listiga möss hade alltså bosatt sig under hundhuset!
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Det är ju det som jag har sagt sedan länge till sambon. Vi borde skaffa oss en katt!!! Jag älskar djur av alla dess slag, men vissa vilja inte ha i huset. En katt skulle skrämma bort dem, det är jag övertygad om... Men imorgon får jag ringa efter min kattfar så får han ha ihjäl den som sagt.
  14. 7
    Det är ju det som jag har sagt sedan länge till sambon. Vi borde skaffa oss en katt!!! Jag älskar djur av alla dess slag, men vissa vilja inte ha i huset. En katt skulle skrämma bort dem, det är jag övertygad om... Men imorgon får jag ringa efter min kattfar så får han ha ihjäl den som sagt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Din kattfar? Vad det betyda?

    Vi skulle också må bra av en katt inne för nu har vi fullt med små sommarödlor plus annat krafs, men jag är allergisk så det blir inget med det.
  16. 8
    Din kattfar? Vad det betyda?

    Vi skulle också må bra av en katt inne för nu har vi fullt med små sommarödlor plus annat krafs, men jag är allergisk så det blir inget med det.
  17. Medlem sedan
    Jun 2008
    #9
    Men du,skaffa katt
    Jag har 3 små tillsalu
  18. 9
    Men du,skaffa katt
    Jag har 3 små tillsalu
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Hihihihi...ett exempel på mina påhittade ord. Min pappa som jag får använda mig istället för en katt...det blir en kattfar.
  20. 10
    Hihihihi...ett exempel på mina påhittade ord. Min pappa som jag får använda mig istället för en katt...det blir en kattfar.
  21. Medlem sedan
    Jan 2007
    #11
    Vilken listig marknadsförare du är Mina hundar hatar tyvärr katter så det skulle bli synd om katten.
  22. 11
    Vilken listig marknadsförare du är Mina hundar hatar tyvärr katter så det skulle bli synd om katten.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    GÄÄÄÄRNA!! Men sambon vill inte... Jag älskar katter.
  24. 12
    GÄÄÄÄRNA!! Men sambon vill inte... Jag älskar katter.
  25. Medlem sedan
    Jan 2007
    #13
    Måste du ta dit pappa för musen? Men din karl då?
  26. 13
    Måste du ta dit pappa för musen? Men din karl då?
  27. Medlem sedan
    Jan 2007
    #14
    Du kan smyga in katten och säga att det är grannens håriga barn
  28. 14
    Du kan smyga in katten och säga att det är grannens håriga barn
  29. Medlem sedan
    Jun 2007
    #15
    Han gillar inte heller att ha ihjäl djur, visst kan han göra det men helst inte. Min pappa är lite av en sadist så han gör hon det med glädje...
  30. 15
    Han gillar inte heller att ha ihjäl djur, visst kan han göra det men helst inte. Min pappa är lite av en sadist så han gör hon det med glädje...
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16

    bra ide

    Hahahahaha...jag har många gånger sagt att jag ska komma hem med en katt...men han stenvägrar. Skitarg blir han. Vi hade en katt en gång, men sambon jagade den med damsugaren, de hatade varann.. Jag led med katten så jag gav bort den till slut.
  32. 16
    bra ide Hahahahaha...jag har många gånger sagt att jag ska komma hem med en katt...men han stenvägrar. Skitarg blir han. Vi hade en katt en gång, men sambon jagade den med damsugaren, de hatade varann.. Jag led med katten så jag gav bort den till slut.
  33. Medlem sedan
    Jun 2008
    #17
    Min karl gillar inte heller katter, men fn har jag 5 st, 3 som är 4 veckor.
    Ja lovar, jag har mus fritt
  34. 17
    Min karl gillar inte heller katter, men fn har jag 5 st, 3 som är 4 veckor.
    Ja lovar, jag har mus fritt
  35. Medlem sedan
    Jan 2007
    #18
    Jag förstår, du vill glädja pappa
  36. 18
    Jag förstår, du vill glädja pappa
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #19
    De som har katter säger det. Ska ta ett extra snack med sambon imorgon, vill vare sig ha möss eller råttor..
  38. 19
    De som har katter säger det. Ska ta ett extra snack med sambon imorgon, vill vare sig ha möss eller råttor..
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Skaffa katt! Gärna en vuxen råttfångare.
  40. 20
    Skaffa katt! Gärna en vuxen råttfångare.

Liknande trådar

  1. Jag har möss!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 10:17
  2. möss!
    By housewife in forum Föräldraskap
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 00:30
  3. Möss?
    By Linn_78 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 22:52
  4. Hur bli av med möss?
    By Veronica m Saga&Tyra in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 19:03
  5. Två möss
    By Mia_Sthlm back.. in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 13:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar