Lite mer-fem frågor om barnen
_0512 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Lite mer-fem frågor om barnen

    Hej!
    Tänkte dra mitt strå till stacken med fem nya frågor:

    1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)?
    2. Favoritfilm?
    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer?
    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier?
    5. Storlek på barnet just nu?
  2. 1
    Lite mer-fem frågor om barnen Hej!
    Tänkte dra mitt strå till stacken med fem nya frågor:

    1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)?
    2. Favoritfilm?
    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer?
    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier?
    5. Storlek på barnet just nu?
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)? Albin ska tillsammans med 4-åriga storasyster börja i sagogympa. Den äldsta spelar fotboll, rider och skall börja sjunga i skolans kör.
    2. Favoritfilm? Shrek Främst ettan och tvåan, trean är ju usel.
    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer? Mumin absolut. Vågade t.om hälsa lite på Muminmamma när vi träffade henne i Mumindalen.
    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier? Våra första år har präglats av infektionsastman och sjukhusbesök samt medicinering, återkommande öroninflammationer och två röroperationer, samt allergi för jordgubbar.
    5. Storlek på barnet just nu? 18,8 kilo och 102 cm.

    Juja och Albin
  4. 2
    1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)? Albin ska tillsammans med 4-åriga storasyster börja i sagogympa. Den äldsta spelar fotboll, rider och skall börja sjunga i skolans kör.
    2. Favoritfilm? Shrek Främst ettan och tvåan, trean är ju usel.
    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer? Mumin absolut. Vågade t.om hälsa lite på Muminmamma när vi träffade henne i Mumindalen.
    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier? Våra första år har präglats av infektionsastman och sjukhusbesök samt medicinering, återkommande öroninflammationer och två röroperationer, samt allergi för jordgubbar.
    5. Storlek på barnet just nu? 18,8 kilo och 102 cm.

    Juja och Albin
  5. Medlem sedan
    Dec 1998
    #3
    Albin är en redig gosse han! August tätt efter
  6. 3
    Albin är en redig gosse han! August tätt efter
  7. Medlem sedan
    Dec 1998
    #4
    Vi andra nöjde oss med tre men okej fem då

    1. hobbies, mer än reta syster och slåss med föräldrarna, springa iväg och gömma sig och vara allmänt busig? Njäe inte direkt
    2. Många är favoriter, Tintin, Mumin, Bortspolad osv men ska jag säga en storfavorit så har det varit Pingu!!
    3. Pingu igen då!
    4. August hade ju också RS som liten plutt så det har varit en hel del infektioner men bra mkt bättre numera, även om förkylningarna alltid sätter sig i luftrören m rosselhosta!
    5. ca 17 kg och ca 99 cm lång!
  8. 4
    Vi andra nöjde oss med tre men okej fem då

    1. hobbies, mer än reta syster och slåss med föräldrarna, springa iväg och gömma sig och vara allmänt busig? Njäe inte direkt
    2. Många är favoriter, Tintin, Mumin, Bortspolad osv men ska jag säga en storfavorit så har det varit Pingu!!
    3. Pingu igen då!
    4. August hade ju också RS som liten plutt så det har varit en hel del infektioner men bra mkt bättre numera, även om förkylningarna alltid sätter sig i luftrören m rosselhosta!
    5. ca 17 kg och ca 99 cm lång!
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    Amelia

    1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)?
    Gymnastiken, badhuset, sjunga,

    2. Favoritfilm?
    Små einsteins, o Astrid Lindgren

    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer?
    Bamse, nalle puh

    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier?
    Kärnfrisk, vi har än bara haft en vabdag i år och då fick hon vara hemma för vi tyckte att hon sovit dåligt. peppar peppar.

    5. Storlek på barnet just nu?
    95 cm lång och 14 kg tung
  10. 5
    Amelia 1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)?
    Gymnastiken, badhuset, sjunga,

    2. Favoritfilm?
    Små einsteins, o Astrid Lindgren

    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer?
    Bamse, nalle puh

    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier?
    Kärnfrisk, vi har än bara haft en vabdag i år och då fick hon vara hemma för vi tyckte att hon sovit dåligt. peppar peppar.

    5. Storlek på barnet just nu?
    95 cm lång och 14 kg tung
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)? - måla vattenfärg är hans senaste... tack och lov så håller han sig rätt bra till pappret.

    2. Favoritfilm? En faktafilm för barn om byggnadsarbetare.

    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer? Nicke Nyfiken är en favorit.

    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier? Han hade flera öroninflammationer under sitt första år, men sedan dess har han fått vara frisk.

    5. Storlek på barnet just nu? 98
  12. 6
    1. Har era barn några hobbies (även de andra barnen)? - måla vattenfärg är hans senaste... tack och lov så håller han sig rätt bra till pappret.

    2. Favoritfilm? En faktafilm för barn om byggnadsarbetare.

    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer? Nicke Nyfiken är en favorit.

    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier? Han hade flera öroninflammationer under sitt första år, men sedan dess har han fått vara frisk.

    5. Storlek på barnet just nu? 98
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    aha... du menade sådan storlek...

    Jadu ca 15 kg och 96 cm skulle jag tro.
  14. 7
    aha... du menade sådan storlek...

    Jadu ca 15 kg och 96 cm skulle jag tro.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Lillkråkan:
    1) Inga arrangerade, men busar, sjunger och dansar gärna. Ska anmäla henne till knattedans till våren då hon äntligen fyllt tre och får gå.
    2. "Bortspolad" tror jag, men hon tittar väldigt lite på tv just nu.
    3) Pippi långstrump!
    4) Sen operation av rör i öronen så har det varit jättebra. Bara vanliga dagisbacilusker och rinnande näsa Skönt
    5) Klädstorlek 98/104, vikt...hmmm kanske 15-16 kg inte kollat på sistone, hon är iallafall 99 cm lång sist vi kollade. Kanske ska köpa en våg?
  16. 8
    Lillkråkan:
    1) Inga arrangerade, men busar, sjunger och dansar gärna. Ska anmäla henne till knattedans till våren då hon äntligen fyllt tre och får gå.
    2. "Bortspolad" tror jag, men hon tittar väldigt lite på tv just nu.
    3) Pippi långstrump!
    4) Sen operation av rör i öronen så har det varit jättebra. Bara vanliga dagisbacilusker och rinnande näsa Skönt
    5) Klädstorlek 98/104, vikt...hmmm kanske 15-16 kg inte kollat på sistone, hon är iallafall 99 cm lång sist vi kollade. Kanske ska köpa en våg?
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    . Har era barn några hobbies (även de andra barnen)?
    få saker slår badhuset just nu! Hon simmar själv obehindrat med flytring runt magen och stortrivs!!

    2. Favoritfilm?
    bullerbyn tror jag

    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer?
    Ingen speciell faktiskt. Eller jo justja...prinsessor är poppis!

    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier?
    Det enda aber vi dragits med är att hon lätt får ont i öronen då hon blir förkyld. Två rejäla otiter.

    5. Storlek på barnet just nu?
    18 kg och 100 cm!!
  18. 9
    . Har era barn några hobbies (även de andra barnen)?
    få saker slår badhuset just nu! Hon simmar själv obehindrat med flytring runt magen och stortrivs!!

    2. Favoritfilm?
    bullerbyn tror jag

    3. Favoriten bland ritade eller annars påhittade figurer?
    Ingen speciell faktiskt. Eller jo justja...prinsessor är poppis!

    4. Har ert barn varit friskt eller har ni fått dras med återkommande infektioner eller allergier?
    Det enda aber vi dragits med är att hon lätt får ont i öronen då hon blir förkyld. Två rejäla otiter.

    5. Storlek på barnet just nu?
    18 kg och 100 cm!!
  19. Medlem sedan
    Nov 2004
    #10
    Japp, det är han. Syrran var 108 cm vid 4-årskontrollen, så jag tror han är fatt henne i längden ca om ett år. Sedan tror alla vi har tvillingar. Och kanske jag lite bidrar genom att jag gillar att klä dem med liknande kläder från Me&I och Lingon&Blåbär.
    August verkar oxå må bra, finemang. Jag satt äntligen ett nytt foto som avatar på mammas lilla gubbe.
  20. 10
    Japp, det är han. Syrran var 108 cm vid 4-årskontrollen, så jag tror han är fatt henne i längden ca om ett år. Sedan tror alla vi har tvillingar. Och kanske jag lite bidrar genom att jag gillar att klä dem med liknande kläder från Me&I och Lingon&Blåbär.
    August verkar oxå må bra, finemang. Jag satt äntligen ett nytt foto som avatar på mammas lilla gubbe.
  21. Medlem sedan
    Dec 1998
    #11
    Jamen titta vilken going!!! August ser också ut så där, fast lintott
  22. 11
    Jamen titta vilken going!!! August ser också ut så där, fast lintott
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12
    Tack, mitt hjärta har alltid haft ett extra skrymsle för August. Han är bara såååå söt.

    Juja
  24. 12
    Tack, mitt hjärta har alltid haft ett extra skrymsle för August. Han är bara såååå söt.

    Juja

Liknande trådar

  1. Vara själv med barnen, frågor till er!
    By Anonym in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-06-22, 21:28
  2. Frågor till er med tätt mellan barnen
    By Ajax in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 07:44
  3. lite nyfikna frågor om barnen.
    By Ayhanza in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 13:18
  4. Fler frågor... Barnen...
    By just a girl in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 07:55
  5. Lite frågor om barnen (enkätvarning)!
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2005-11-04, 21:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar