Han gjorde det!!!
_0606 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Han gjorde det!!!

    Vi brukar Manne lite då och då om han vill prova pottan, och hittills har det inte varit intressant alls!

    Ikväll när pappa bytte blöja så frågade han om Manne ville prova pottan och han svarade JA! Så dom gick in på toa och Manne satt där på pottan en liten stund och dom hade lite killsnack Men nä, det kom inget då... Vi blev ju glatt överraskade över att han ens satte sig på pottan.

    Vi ställde undan pottan i hörnet på toaletten, men då drog Manne fram den igen och ställde sig bredbent över den och kissade Klart att Manne ska stå upp när pappa gör så!

    Haha, jag tror aldrig jag varit så glad över kiss! Han gjorde det två gånger! Sen var det "uuut".

    Ikväll är jag en superstolt mamma
    Gokväll på er alla!
    *********************
    Caroline m. Manne

  2. 1
    Han gjorde det!!! Vi brukar Manne lite då och då om han vill prova pottan, och hittills har det inte varit intressant alls!

    Ikväll när pappa bytte blöja så frågade han om Manne ville prova pottan och han svarade JA! Så dom gick in på toa och Manne satt där på pottan en liten stund och dom hade lite killsnack Men nä, det kom inget då... Vi blev ju glatt överraskade över att han ens satte sig på pottan.

    Vi ställde undan pottan i hörnet på toaletten, men då drog Manne fram den igen och ställde sig bredbent över den och kissade Klart att Manne ska stå upp när pappa gör så!

    Haha, jag tror aldrig jag varit så glad över kiss! Han gjorde det två gånger! Sen var det "uuut".

    Ikväll är jag en superstolt mamma
    Gokväll på er alla!
  3. LillaA m Maja&Agnes
    #2
    Vilken duktig kille!
  4. 2
    Vilken duktig kille!
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    VIsst är det kul!!!

    Love har också börjat lite smått. Han ber inte så ofta om att få sitta på pottan, men om man frågar honom om han vill sitta så säger han Ja om han är nödig. Han har lite svårt att sitta still och slappna av nån längre stund så jag brukar hämta nån bil han kan leka med så han sitter still tills det kommer.
    I morse var blöjan torr så jag frågade om han ville sitta på pottan och det ville han. Sen distraherade jag honom med bilar och prat och då kom hela nattens kissladdning..... Han var såå nöjd och hjälpte till att hälla det i toaletten sen.
    Anna m goa barna Love (maj -06) + Ebba (nov -08)
  6. 3
    VIsst är det kul!!! Love har också börjat lite smått. Han ber inte så ofta om att få sitta på pottan, men om man frågar honom om han vill sitta så säger han Ja om han är nödig. Han har lite svårt att sitta still och slappna av nån längre stund så jag brukar hämta nån bil han kan leka med så han sitter still tills det kommer.
    I morse var blöjan torr så jag frågade om han ville sitta på pottan och det ville han. Sen distraherade jag honom med bilar och prat och då kom hela nattens kissladdning..... Han var såå nöjd och hjälpte till att hälla det i toaletten sen.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4

    Så ska det se ut Manne!

    Heja!
    Vilken duktig kille!
  8. 4
    Så ska det se ut Manne! Heja!
    Vilken duktig kille!
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5

    kanon!

    med Beppe går det i perioder. Men för några veckor sedan vaknade han, satte sig upp i sängen och sa:

    Beppe vaken!
    Beppe kissa! (varpå jag snabbt slet fram pottan, förstås, och när han satt sig sjönk han ihop, suckade och sa
    Beppe trött...

    han såg precis sådär vissen ut som jag själv känner mig på morgonen när jag sitter på toa..!
  10. 5
    kanon! med Beppe går det i perioder. Men för några veckor sedan vaknade han, satte sig upp i sängen och sa:

    Beppe vaken!
    Beppe kissa! (varpå jag snabbt slet fram pottan, förstås, och när han satt sig sjönk han ihop, suckade och sa
    Beppe trött...

    han såg precis sådär vissen ut som jag själv känner mig på morgonen när jag sitter på toa..!

Liknande trådar

  1. Fan vad ont det gjorde
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 17:32
  2. Vad gjorde jag
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 20:52
  3. gjorde fel..
    By Tess&Adrian in forum _0705 Majbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 21:20
  4. Hur gör/gjorde ni
    By Zilba in forum Föräldraskap
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2006-04-13, 07:20
  5. Gjorde UL
    By Pea m Nr 2 bf 28/8 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar