Fick ni frågan om abort på MVC?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Fick ni frågan om abort på MVC?

    När jag var på inskrivning på MVC med första barnet så frågade barnmorskan om jag skulle behålla barnet. Har ni fått den frågan på MVC någon gång?
  2. 1
    Fick ni frågan om abort på MVC? När jag var på inskrivning på MVC med första barnet så frågade barnmorskan om jag skulle behålla barnet. Har ni fått den frågan på MVC någon gång?
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2
    Nej det fick jag inte, däremot om jag hade gjort abort någongång.
  4. 2
    Nej det fick jag inte, däremot om jag hade gjort abort någongång.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Nej inte direkt - däremot fick jag frågan om jag verkligen var säker när jag tackade nej till NUPP-test och fostervattensprov och om jag verkligen hade klart för mig vad det kunde betyda...
  6. 3
    Nej inte direkt - däremot fick jag frågan om jag verkligen var säker när jag tackade nej till NUPP-test och fostervattensprov och om jag verkligen hade klart för mig vad det kunde betyda...
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    jag tror det.. å så blev det som det blev ändå.
  8. 4
    jag tror det.. å så blev det som det blev ändå.
  9. Medlem sedan
    Apr 2008
    #5
    Nej.
  10. 5
    Nej.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Nej, men jag blev uppmanad att göra abort och satsa på studierna av en familjerådgivare (när jag var gravid med nr 1).
  12. 6
    Nej, men jag blev uppmanad att göra abort och satsa på studierna av en familjerådgivare (när jag var gravid med nr 1).
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Nej, aldrig. Det låter lite osmidigt faktiskt. Varför skriva in sig där om man inte tänkt behålla barnet?
  14. 7
    Nej, aldrig. Det låter lite osmidigt faktiskt. Varför skriva in sig där om man inte tänkt behålla barnet?
  15. Medlem sedan
    Oct 1999
    #8

    Nej...det känns som lite sent

    påkommet när man redan bokat inskrivning...jag menar, det gör man väl inte om man inte tänkt behålla barnet...
  16. 8
    Nej...det känns som lite sent påkommet när man redan bokat inskrivning...jag menar, det gör man väl inte om man inte tänkt behålla barnet...
  17. Medlem sedan
    Apr 2008
    #9
    Men så trevligt! Jag märker att du följde det rådet.
  18. 9
    Men så trevligt! Jag märker att du följde det rådet.
  19. Medlem sedan
    May 2008
    #10
    Om man inte vill behålla det så går man väl öht inte till MVC?
  20. 10
    Om man inte vill behålla det så går man väl öht inte till MVC?
  21. Medlem sedan
    May 2000
    #11
    Inte på MVC, men eftersom jag inte visste om min första graviditet, ville de ha mig till att adoptera bort min äldste son. Jag var ung och totalt oförberedd på både förlossning och föräldraskap. Tur att jag stod på mig och fick behålla min älskade son som nu är 18. De gick ganska hårt åt mig, ville inte att jag skulle se honom vid förlossningen, så att jag inte började få känslor för honom och så vidare.
  22. 11
    Inte på MVC, men eftersom jag inte visste om min första graviditet, ville de ha mig till att adoptera bort min äldste son. Jag var ung och totalt oförberedd på både förlossning och föräldraskap. Tur att jag stod på mig och fick behålla min älskade son som nu är 18. De gick ganska hårt åt mig, ville inte att jag skulle se honom vid förlossningen, så att jag inte började få känslor för honom och så vidare.
  23. Medlem sedan
    Nov 2006
    #12
    Nä, men jag ansåg mig tvungen att hojta till den tesatnde barnmorskan nåt i stil med "Du ska säga _grattis_!!". Och då sade hon det.
  24. 12
    Nä, men jag ansåg mig tvungen att hojta till den tesatnde barnmorskan nåt i stil med "Du ska säga _grattis_!!". Och då sade hon det.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    Nej, alltså...nej. Det gör man ju inte? Hon sade allt så leende, men av allt hon sade minns jag knappt någonting utom just det där om jag skulle behålla barnet eller göra abort.
  26. 13
    Nej, alltså...nej. Det gör man ju inte? Hon sade allt så leende, men av allt hon sade minns jag knappt någonting utom just det där om jag skulle behålla barnet eller göra abort.
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    Nej, jag skulle inte tro det!
  28. 14
    Nej, jag skulle inte tro det!
  29. Medlem sedan
    Oct 2007
    #15
    Hade den familjerådgivaren gått sin kurs via Hermods eller?
  30. 15
    Hade den familjerådgivaren gått sin kurs via Hermods eller?
  31. Medlem sedan
    Apr 2008
    #16
    Men det här har jag aldrig hört förut! Är du en av de där som man fascineras över som missat att de var gravida förrän det var dags att föda?
    Och FY så hemskt att bli bemött så på förlossningen - jag blir alldeles gråtfärdig av tanken!
  32. 16
    Men det här har jag aldrig hört förut! Är du en av de där som man fascineras över som missat att de var gravida förrän det var dags att föda?
    Och FY så hemskt att bli bemött så på förlossningen - jag blir alldeles gråtfärdig av tanken!
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Nej, knappast - eftersom vi omgående berättat att vi väntat IVF-barn, så gissar jag att de räknat ut det själva...
  34. 17
    Nej, knappast - eftersom vi omgående berättat att vi väntat IVF-barn, så gissar jag att de räknat ut det själva...
  35. Medlem sedan
    Apr 2008
    #18
    Det är bra, ett grattis ska komma från hjärtat!
  36. 18
    Det är bra, ett grattis ska komma från hjärtat!
  37. Medlem sedan
    May 2006
    #19
    Japp. Varje gång.
  38. 19
    Japp. Varje gång.
  39. Medlem sedan
    Dec 2003
    #20
    Ja, med barn nr ett fick jag det. Men jag var ung och jag kan förstå att de frågade.
  40. 20
    Ja, med barn nr ett fick jag det. Men jag var ung och jag kan förstå att de frågade.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Idag fick jag frågan...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 06:20
  2. Idag fick jag frågan ...
    By smulan-75 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-14, 20:29
  3. idag fick jag frågan...
    By Chefskandidat? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 18:06
  4. Fick frågan
    By MYZOXE! in forum Änglabarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-29, 17:07
  5. Jag fick frågan...sjuka...
    By brymaria in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 20:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar