Med utsikt mot exets lgh?
Ensamförälder
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Med utsikt mot exets lgh?

    Skulle ni flytta in i en lägenhet som låg i huset bredvid ert ex? Med tio meter mellan sovrumsfönstren och vinkavstånd på balkonerna?

    Vi bor idag grannar, dvs i samma hus, men i olika uppgångar och fönster åt olika håll. Nu har jag bklivit erbjuden en liiite (12kvm) större lägenhet, med ovan nämnda minus. Det lutar åt att jag tänker bo kvar och ha is i magen, hoppas att det kommer upp ett bättre internbyte.

    Bah. jag trodde inte man skulle vara ledsen när man fått lägenhetserbjudande.
    Trebarnsmamma, 0408, 0804 och 1106.
  2. 1
    Med utsikt mot exets lgh? Skulle ni flytta in i en lägenhet som låg i huset bredvid ert ex? Med tio meter mellan sovrumsfönstren och vinkavstånd på balkonerna?

    Vi bor idag grannar, dvs i samma hus, men i olika uppgångar och fönster åt olika håll. Nu har jag bklivit erbjuden en liiite (12kvm) större lägenhet, med ovan nämnda minus. Det lutar åt att jag tänker bo kvar och ha is i magen, hoppas att det kommer upp ett bättre internbyte.

    Bah. jag trodde inte man skulle vara ledsen när man fått lägenhetserbjudande.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Tja, det beror kanske på

    hur relationen ser ut men jag hade inte velat bo så Förstår om du avvaktar!
  4. 2
    Tja, det beror kanske på hur relationen ser ut men jag hade inte velat bo så Förstår om du avvaktar!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    mhm, jag hade nog behövt vara väldigt förtjust i personen i fråga (har funderat igenom bekantskapskretsen och kommit fram till att jag _kanske_ kunde tänka mig att bo så nära min syster *s*)
  6. 3
    mhm, jag hade nog behövt vara väldigt förtjust i personen i fråga (har funderat igenom bekantskapskretsen och kommit fram till att jag _kanske_ kunde tänka mig att bo så nära min syster *s*)
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Förvisso har jag en bra relation med sonens mamma men det där upplägget skulle kännas lite fööööööör nära för mig.
  8. 4
    Förvisso har jag en bra relation med sonens mamma men det där upplägget skulle kännas lite fööööööör nära för mig.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Tack, Ziggy. Det är svårt att tacka nej till en lägenhet, när jag desperat behöver större. men jag har resonerat med mig själv och kommit fram till att jag inte vill bo så nära nån jag känner....
  10. 5
    Tack, Ziggy. Det är svårt att tacka nej till en lägenhet, när jag desperat behöver större. men jag har resonerat med mig själv och kommit fram till att jag inte vill bo så nära nån jag känner....
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Nej, det skulle jag inte för egen del kunna tänka mig. Men det finns ju de som bor extrremt nära och trivs bra med det. Det gäller väl bara att ni bägge två tycker det vore okey att leva så innan ni gör slag i saken.
  12. 6
    Nej, det skulle jag inte för egen del kunna tänka mig. Men det finns ju de som bor extrremt nära och trivs bra med det. Det gäller väl bara att ni bägge två tycker det vore okey att leva så innan ni gör slag i saken.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    tackat nej idag, med löfte om att stå längst fram i kön ändå Några månader till lkan jag ta, istället för åratalmed insy från exet...
  14. 7
    tackat nej idag, med löfte om att stå längst fram i kön ändå Några månader till lkan jag ta, istället för åratalmed insy från exet...
  15. Susanna med Albert
    #8
    Är det bara jag som inte ser problemet öht?

    Jag skulle aldrig låta ett ex påverka mig och mitt liv på det sättet efter att vi brutit och lämnat varandra.
    Kanske därför jag också hamnat i lägenheten rakt under min fd sambo och hans nya sambo :-)
    (Vilket inte påverkar eller stör mig det minsta..)
  16. 8
    Är det bara jag som inte ser problemet öht?

    Jag skulle aldrig låta ett ex påverka mig och mitt liv på det sättet efter att vi brutit och lämnat varandra.
    Kanske därför jag också hamnat i lägenheten rakt under min fd sambo och hans nya sambo :-)
    (Vilket inte påverkar eller stör mig det minsta..)
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9
    Det handlar väl kanske inte så mycket om att låta exet "påverka" livet så mycket utan kanske mer om hur tight man vill ha sin privata sfär visavi släkt, familj, barnets andra förälder etc.

    Det är över 20 år sedan jag flyttade hemifrån och jag tycker inte mina föräldrar påverkar mitt liv överhuvudtaget men jag skulle fördenskull inte vilja ha deras balkong 10 m mittemot mitt sovrumsfönster.
  18. 9
    Det handlar väl kanske inte så mycket om att låta exet "påverka" livet så mycket utan kanske mer om hur tight man vill ha sin privata sfär visavi släkt, familj, barnets andra förälder etc.

    Det är över 20 år sedan jag flyttade hemifrån och jag tycker inte mina föräldrar påverkar mitt liv överhuvudtaget men jag skulle fördenskull inte vilja ha deras balkong 10 m mittemot mitt sovrumsfönster.
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Tack Ziggy! Susanna vet ju mycket väl att barnens pappa knappt är mitt ex ens och att det knappast är det förflutna som spelar roll här.. Utan mer som du säger. Integriteten och den privata sfären.
  20. 10
    Tack Ziggy! Susanna vet ju mycket väl att barnens pappa knappt är mitt ex ens och att det knappast är det förflutna som spelar roll här.. Utan mer som du säger. Integriteten och den privata sfären.
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11
    Du tycker inte det är annorlunda om man har barn ihop? Som kan se hem till pappa från sitt fönster?
  22. 11
    Du tycker inte det är annorlunda om man har barn ihop? Som kan se hem till pappa från sitt fönster?

Liknande trådar

  1. Ganska OK utsikt va?
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-08, 18:38
  2. Pyttegym med utsikt
    By MrsHyde in forum Träning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 16:57
  3. jag har en underbar utsikt nu
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 09:58
  4. Fin utsikt från förtältet
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-03, 19:25
  5. Utsikt från lägenheterna
    By m00n in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 23:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar