Egentligen borde jag börja blogga
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Egentligen borde jag börja blogga

    om mina arbetsdagar, men tystnadsplikten hindrar mig. Vi har haft en underbar vecka iaf. 2 st hela skogsdagar då vi lagat mat på Muurikkapanna över eld (ja, grillkol, men i en sån där stenring) Ena dagen fantastiskt väder, den andra dagen duggregnade det mellan varven. Det var nog duggregnardagen som var mysigast. Vi byggde ett vindskydd och satt under det och drack varm choklad och åt toast som vi gjorde över elden. Det var nästan helt vindstilla och fortfarande varmt.
    Sen som avslutning på veckan så åkte vi iväg med tåget och åt på en fantastisk ala carte resturang. Vita borddukar, tygservetter, blomarrangeman, tända ljus. Barnen var fantastiska, vi åt underbar mat. 1 glas krossat och 3 utvälta, men ger man barnen höga vinglas så blir det lite svårt. Inte blev det så dyrt heller. Vi åt på dotterns skola (hon går kockutbildningen) där de driver 3 olika resturanger. Vi åt i sistaårselevernas resturang.

    Det är ett varierande arbete man har. *L* Fast jag hade ju iofs kunnat välja att stå i en viss lekpark varje dag och inte göra mer, men då skulle iaf jag bli tokig och även de äldre barnen tror jag.
    Det är en fas det går över.

    Den som inte tror att man kan göra nån skillnad bara för att man är liten har aldrig haft en mygga i sovrummet
  2. 1
    Egentligen borde jag börja blogga om mina arbetsdagar, men tystnadsplikten hindrar mig. Vi har haft en underbar vecka iaf. 2 st hela skogsdagar då vi lagat mat på Muurikkapanna över eld (ja, grillkol, men i en sån där stenring) Ena dagen fantastiskt väder, den andra dagen duggregnade det mellan varven. Det var nog duggregnardagen som var mysigast. Vi byggde ett vindskydd och satt under det och drack varm choklad och åt toast som vi gjorde över elden. Det var nästan helt vindstilla och fortfarande varmt.
    Sen som avslutning på veckan så åkte vi iväg med tåget och åt på en fantastisk ala carte resturang. Vita borddukar, tygservetter, blomarrangeman, tända ljus. Barnen var fantastiska, vi åt underbar mat. 1 glas krossat och 3 utvälta, men ger man barnen höga vinglas så blir det lite svårt. Inte blev det så dyrt heller. Vi åt på dotterns skola (hon går kockutbildningen) där de driver 3 olika resturanger. Vi åt i sistaårselevernas resturang.

    Det är ett varierande arbete man har. *L* Fast jag hade ju iofs kunnat välja att stå i en viss lekpark varje dag och inte göra mer, men då skulle iaf jag bli tokig och även de äldre barnen tror jag.
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2

    vad underbart

    Vad duktig du är. Ni verkar ah haft fina dagar. häftigt att gå på restaurang med små barn. Blir trött bara ajg tänker på det. Hade jag bott där du finns hade mina barn stått i kö direkt!
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  4. 2
    vad underbart Vad duktig du är. Ni verkar ah haft fina dagar. häftigt att gå på restaurang med små barn. Blir trött bara ajg tänker på det. Hade jag bott där du finns hade mina barn stått i kö direkt!
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    När man sitter därute i skogen under regnskyddet alla barnen äter med god aptit är på gott humör och det regnar så det fräser i Muurikkapannan så är det helt underbart.
    Man hade kunnat skriva en hel bok och livet som dagmamma. Det är fantastiskt nästan jämt. *L*
  6. 3
    När man sitter därute i skogen under regnskyddet alla barnen äter med god aptit är på gott humör och det regnar så det fräser i Muurikkapannan så är det helt underbart.
    Man hade kunnat skriva en hel bok och livet som dagmamma. Det är fantastiskt nästan jämt. *L*

Liknande trådar

  1. Börja blogga?
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 17:46
  2. Om man skulle börja blogga
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 14:21
  3. Jag ska börja blogga
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 22:14
  4. Jag vill börja blogga!
    By Furiosa* in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 15:58
  5. vill börja blogga
    By druvan in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 10:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar