en lillasyster!
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    en lillasyster!

    Den 12 september kl 03.56 kom vårt tredje barn till världen! Hon hade väldigt bråttom... jag hade lite småvärkar på kvällen men de varade bara 30 sekunder och bara var 6-8 minut. Jag gick och lade mig vid halvelva och somnade. JKag vaknade 02.50 och gick på toa och tyckte nog att de varade lite längre och kom lite tätare. Klockade in dem på ca 45 sekunder med till en början varannan minut, sedan ganska omgående varje.

    Väckte min man, ringde förlossningen och mina föräldrar 03.15. En kvart senare var de här och pappa körde oss till förlossningen där vi alltså bara hann vara en dryg kvart innan hon var ute!

    Åkte hem efter 1½ dygn och sitter nu här och luktar lite mjölkkräk!
  2. 1
    en lillasyster! Den 12 september kl 03.56 kom vårt tredje barn till världen! Hon hade väldigt bråttom... jag hade lite småvärkar på kvällen men de varade bara 30 sekunder och bara var 6-8 minut. Jag gick och lade mig vid halvelva och somnade. JKag vaknade 02.50 och gick på toa och tyckte nog att de varade lite längre och kom lite tätare. Klockade in dem på ca 45 sekunder med till en början varannan minut, sedan ganska omgående varje.

    Väckte min man, ringde förlossningen och mina föräldrar 03.15. En kvart senare var de här och pappa körde oss till förlossningen där vi alltså bara hann vara en dryg kvart innan hon var ute!

    Åkte hem efter 1½ dygn och sitter nu här och luktar lite mjölkkräk!
  3. Medlem sedan
    Nov 1998
    #2

    Grattis

    till er dotter och lillasyster! Skönt att allt gick bra och att ni hann in i tid
  4. 2
    Grattis till er dotter och lillasyster! Skönt att allt gick bra och att ni hann in i tid
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Grattis!!
    Men oj vilka raketbebisar det kommer i den här gruppen. Skönt att du hann in! Annars är jag grymt avis på mjölkkräklukten ;-)
  6. 3
    Grattis!!
    Men oj vilka raketbebisar det kommer i den här gruppen. Skönt att du hann in! Annars är jag grymt avis på mjölkkräklukten ;-)
  7. Medlem sedan
    Sep 2007
    #4
    Stort grattis till tjejen!
  8. 4
    Stort grattis till tjejen!
  9. jenlon
    #5
    Stort grattis till lillasyster! Har hon fått något namn ännu? Och vilken snabb förlossning, tur att du vaknade...
  10. 5
    Stort grattis till lillasyster! Har hon fått något namn ännu? Och vilken snabb förlossning, tur att du vaknade...
  11. jenlon
    #6
    Nu såg jag ju i födda-lsiatn vilka namnförslag ni har. FINA! Freja var ett av mina favvo-namn om Vilmer skulle varit en tjej (det eller Hedda) och maken gillade just Maya! Kul!
  12. 6
    Nu såg jag ju i födda-lsiatn vilka namnförslag ni har. FINA! Freja var ett av mina favvo-namn om Vilmer skulle varit en tjej (det eller Hedda) och maken gillade just Maya! Kul!
  13. jenlon
    #7
    Och jag stavar tydligen som en kratta...
  14. 7
    Och jag stavar tydligen som en kratta...
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #8

    Stort grattis!

    Det var väldans vad bråttom lill tjejen hade =)
    Skönt att det gick bra för er och att ni redan är hemma!
  16. 8
    Stort grattis! Det var väldans vad bråttom lill tjejen hade =)
    Skönt att det gick bra för er och att ni redan är hemma!
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #9
    Grattis till en Lillasyster! Sa mysigt med lite mjolk-krak!!! ha ha... Det har jag nastan glomt hur det luktar. Snart nog. Snart nog.
  18. 9
    Grattis till en Lillasyster! Sa mysigt med lite mjolk-krak!!! ha ha... Det har jag nastan glomt hur det luktar. Snart nog. Snart nog.
  19. Medlem sedan
    Jul 2003
    #10
    Grattis till lillasyster! Det var verkligen en raketförlossning det! Bra datum hon valde också, nämligen min sons tvåårsdag
  20. 10
    Grattis till lillasyster! Det var verkligen en raketförlossning det! Bra datum hon valde också, nämligen min sons tvåårsdag
  21. Medlem sedan
    Oct 2007
    #11
    Grattis grattis! något namn?
  22. 11
    Grattis grattis! något namn?

Liknande trådar

  1. Lillasyster är här
    By mamma till D & A in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 09:23
  2. Lillasyster är här!!
    By Idun83 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-19, 14:26
  3. Lillasyster
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-10, 19:58
  4. Lillasyster heter ännu lillasyster
    By Cissi & lillasyster 11/5 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar