Hur prata med nån som inte vill prata?
Pappasnack
  1. Förtvivlad
    #1

    Hur prata med nån som inte vill prata?

    Min man och jag pratar om att skiljas. Tidigare har det varit jag som "ställt krav" på att vi måste jobba på vår relation annars vill jag inte vara kvar i den. Har bönat och bett om familjeterapi men han vill inte. Han vill inte prata. Vi kan inte diskutera nånting för det slutar bara med att vi är jättearga och ledsna båda två och det bara blir värre.

    Nu tycker min man att om det nu är så att jag tycker att det är så jävla dåligt så vill han skiljas "så får du som du vill" säger han.

    Han verkar inte ett dugg beredd på att jobba på relationen. Kommaer man inte längre än så här? Han verkar inte fatta att även om vi skiljer oss så måste vi dras med varandra hela livet och prata med varandra eftersom vi har ganska små barn. Så oavsett hur det blir vill jag gå i familjeterapi.

    Han är så jävla ego! Han bara sticker när det hettar till. Tar bilen och åker och lämnar mig med barnen och svarar inte i telefon, vi har bara en bil och det kan hända något med barnen, men han bara drar.

    Känns som jag bara kämpar och kämpar och han bara inte bryr sig om någonting annat än sig själv. Jag orkar snart inte längre.
  2. 1
    Hur prata med nån som inte vill prata? Min man och jag pratar om att skiljas. Tidigare har det varit jag som "ställt krav" på att vi måste jobba på vår relation annars vill jag inte vara kvar i den. Har bönat och bett om familjeterapi men han vill inte. Han vill inte prata. Vi kan inte diskutera nånting för det slutar bara med att vi är jättearga och ledsna båda två och det bara blir värre.

    Nu tycker min man att om det nu är så att jag tycker att det är så jävla dåligt så vill han skiljas "så får du som du vill" säger han.

    Han verkar inte ett dugg beredd på att jobba på relationen. Kommaer man inte längre än så här? Han verkar inte fatta att även om vi skiljer oss så måste vi dras med varandra hela livet och prata med varandra eftersom vi har ganska små barn. Så oavsett hur det blir vill jag gå i familjeterapi.

    Han är så jävla ego! Han bara sticker när det hettar till. Tar bilen och åker och lämnar mig med barnen och svarar inte i telefon, vi har bara en bil och det kan hända något med barnen, men han bara drar.

    Känns som jag bara kämpar och kämpar och han bara inte bryr sig om någonting annat än sig själv. Jag orkar snart inte längre.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Prova e-post

    Visst, det kan vara så att han är totalt ointresserad och då spelar det ingen roll vad du gör.

    Det kan också vara så att du är mer verbal än vad han är så att han alltid känner sig i underläge så fort du diskuterar saker med honom och då kan e-post vara ett bra alternativ. Då får man formulera sina ståndpunkter i lugn och ro utan att bli avbruten och det blir inte lika känsloladdat.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Prova e-post Visst, det kan vara så att han är totalt ointresserad och då spelar det ingen roll vad du gör.

    Det kan också vara så att du är mer verbal än vad han är så att han alltid känner sig i underläge så fort du diskuterar saker med honom och då kan e-post vara ett bra alternativ. Då får man formulera sina ståndpunkter i lugn och ro utan att bli avbruten och det blir inte lika känsloladdat.
  5. Medlem sedan
    Sep 2006
    #3
    Bra råd.
    Sedan tycker jag det låter som om han har som strategi att tiga ihjäl saker när det blir jobbigt. Och att han straffar dig genom att "dra". Det här beteendet tycker jag att du ska påtala så han förstår att du förstår. Och framför allt, inte låta honom "vinna" något på det.
  6. 3
    Bra råd.
    Sedan tycker jag det låter som om han har som strategi att tiga ihjäl saker när det blir jobbigt. Och att han straffar dig genom att "dra". Det här beteendet tycker jag att du ska påtala så han förstår att du förstår. Och framför allt, inte låta honom "vinna" något på det.

Liknande trådar

  1. Vi kan inte prata, jag vill ut!
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 07:21
  2. Jag vill inte prata skit men...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 21:01
  3. Exet vill inte prata med mig..
    By Fattaringet in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 15:25
  4. Vill inte prata svenska längre
    By anonymt namn in forum _01 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:00
  5. han vill inte prata!
    By pannikaannica in forum _04/05 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 19:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar