Vad har ni för aktiviteter
_01 Höstbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Vad har ni för aktiviteter

    Har ni fullspäckat program till era barn ?

    Rebecca går på tennis 1 dag i veckan,
    living stones en dag i veckan
    lite strödda aktiviteter för övrigt.

    hur ser det ut för era barn?
  2. 1
    Vad har ni för aktiviteter Har ni fullspäckat program till era barn ?

    Rebecca går på tennis 1 dag i veckan,
    living stones en dag i veckan
    lite strödda aktiviteter för övrigt.

    hur ser det ut för era barn?
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    Isac har...

    just nu :
    Innebandy måndagar
    Fotboll onsdagar
    Handboll söndagar

    Normalt blir det 2 aktiviteter, men innebandyn har precis börjat, och fotbollen slutar snart, nästa vecka tror jag.

    För oss känns det lagom med två dagar/v, det får inte bli för mycket. För till det kommer ju matcher också.
  4. 2
    Isac har... just nu :
    Innebandy måndagar
    Fotboll onsdagar
    Handboll söndagar

    Normalt blir det 2 aktiviteter, men innebandyn har precis börjat, och fotbollen slutar snart, nästa vecka tror jag.

    För oss känns det lagom med två dagar/v, det får inte bli för mycket. För till det kommer ju matcher också.
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3

    2 grejer har Emma

    Kör och dans. Det är vad jag orkar med faktiskt, och så tycker jag hon ska hinna med att bara vara barn också. Hon har tyvärr rätt långa dagar då vi båda jobbar heltid.
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  6. 3
    2 grejer har Emma Kör och dans. Det är vad jag orkar med faktiskt, och så tycker jag hon ska hinna med att bara vara barn också. Hon har tyvärr rätt långa dagar då vi båda jobbar heltid.
  7. Medlem sedan
    Jun 2001
    #4
    Vilken sportig kille!
    Det är ju bra med motion.
    Vi har väl lite funderingar på ridning , men jag är allergisk så hjälpa till på stallet kan bli lite jobbigt : )

    Håller med 2 dagar känns lagom
  8. 4
    Vilken sportig kille!
    Det är ju bra med motion.
    Vi har väl lite funderingar på ridning , men jag är allergisk så hjälpa till på stallet kan bli lite jobbigt : )

    Håller med 2 dagar känns lagom
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5
    Hallojssan
    Roligt med dans!
    Jo visst skall dom få vara barn också....känner många barn som knappt hinner ta ett djupt andetag emellan alla aktiviteter.

    Hur går det med Emma? blev det glasögon?
    Hoppas ni alla mår bra! Kramar från oss / Jaana
  10. 5
    Hallojssan
    Roligt med dans!
    Jo visst skall dom få vara barn också....känner många barn som knappt hinner ta ett djupt andetag emellan alla aktiviteter.

    Hur går det med Emma? blev det glasögon?
    Hoppas ni alla mår bra! Kramar från oss / Jaana
  11. Medlem sedan
    May 2001
    #6

    Ingenting

    som är planerat. Han vill inte börja på någonting. De har inte de andra heller velat i den här åldern, så vi avvaktar. Han leker mycket, vilket jag tycker är minst lika viktigt. Brukar sparka lite boll med brorsorna ibland, som mest. Mer pyssel och ritakille, än sportkille.
  12. 6
    Ingenting som är planerat. Han vill inte börja på någonting. De har inte de andra heller velat i den här åldern, så vi avvaktar. Han leker mycket, vilket jag tycker är minst lika viktigt. Brukar sparka lite boll med brorsorna ibland, som mest. Mer pyssel och ritakille, än sportkille.
  13. Medlem sedan
    Apr 1999
    #7

    Lydia...

    ...spelar fotboll på somrarna, men nu är det slut för den här säsongen. Endast avslutningen är kvar. Hon funderar på om hon ska börja skidträning i vinter, antingen på längden eller utför. Har inte bestämt sig än.

    På onsdagar går hon på Mixat, en barngrupp i kyrkan där de sjunger, dansar, pysslar, leker, sportar m.m.
  14. 7
    Lydia... ...spelar fotboll på somrarna, men nu är det slut för den här säsongen. Endast avslutningen är kvar. Hon funderar på om hon ska börja skidträning i vinter, antingen på längden eller utför. Har inte bestämt sig än.

    På onsdagar går hon på Mixat, en barngrupp i kyrkan där de sjunger, dansar, pysslar, leker, sportar m.m.
  15. Medlem sedan
    May 2001
    #8
    Robbie har karate på söndagar och scouterna på tisdagar. Det här läsåret bor han hos pappa i veckorna och hos mig på helgerna, eftersom jag har så långa arbetsdagar nu, så vi tar en aktivitet var. Dessutom brukar han få vara med en danskväll varannan vecka på squaredansen som hans pappa håller i. Jag kommer dit så fort jag hinner från jobbet och Robbie har fått prova på att dansa med mig. Han tyckte det var jättekul men vi bestämde att han nog är lite för liten än, plus att det räcker med två aktiviteter, så dansen får vänta ett år.

    Sen vill han väldigt gärna börja rida också säger han, men det är nog mest för att hans bonuspappa/min särbo + bonussyster gör det och han vill göra allt som hon gör! Men det får vänta tills särbon blir en sambo för hans mamma är totalt ointresserad av hästar

    /Åsa med Robbie
  16. 8
    Robbie har karate på söndagar och scouterna på tisdagar. Det här läsåret bor han hos pappa i veckorna och hos mig på helgerna, eftersom jag har så långa arbetsdagar nu, så vi tar en aktivitet var. Dessutom brukar han få vara med en danskväll varannan vecka på squaredansen som hans pappa håller i. Jag kommer dit så fort jag hinner från jobbet och Robbie har fått prova på att dansa med mig. Han tyckte det var jättekul men vi bestämde att han nog är lite för liten än, plus att det räcker med två aktiviteter, så dansen får vänta ett år.

    Sen vill han väldigt gärna börja rida också säger han, men det är nog mest för att hans bonuspappa/min särbo + bonussyster gör det och han vill göra allt som hon gör! Men det får vänta tills särbon blir en sambo för hans mamma är totalt ointresserad av hästar

    /Åsa med Robbie
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Över ett år har Walda kört friidrott en kväll i veckan och sen är det musikskola en kväll, nu blir det ev simträning en dag också.
    Levande fjärilar och andra småkryp: http://www.butik.tradgardstider.se/
    Min kreativa blogg: http://alltkreativt.blogspot.com/
  18. 9
    Över ett år har Walda kört friidrott en kväll i veckan och sen är det musikskola en kväll, nu blir det ev simträning en dag också.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10
    Sander gör ingenting. Varken aktiviteter, sport eller pyssel. Fick riktigt fundera vad han gör..

    Kom fram till följande,
    Hem 13.15, pratar, byter om, leker med Mira
    gör läxor

    14- mellanmål. Sen går han ut med sig själv eller med mellanbror. Springer in och ut, läser kanske, bygger lego

    15-16tiden - speltjatet startar. Spelar

    16.30 mat

    17.30 ute med brorsan eller med sig själv eller nåt grannbarn..springer ut och in. Ute är det fri lek, hoppa studsmatta, sparka boll som gäller oftast. Bygger mest lego inne. Eller läser

    19-20 nångång TV, spel, kvällsmacka..

    21-22 sängdags, Sander läser väl en halvtimme-timme

    Så ser alla dar ut. Om vi inte åker och handlar eller nåt.
  20. 10
    Sander gör ingenting. Varken aktiviteter, sport eller pyssel. Fick riktigt fundera vad han gör..

    Kom fram till följande,
    Hem 13.15, pratar, byter om, leker med Mira
    gör läxor

    14- mellanmål. Sen går han ut med sig själv eller med mellanbror. Springer in och ut, läser kanske, bygger lego

    15-16tiden - speltjatet startar. Spelar

    16.30 mat

    17.30 ute med brorsan eller med sig själv eller nåt grannbarn..springer ut och in. Ute är det fri lek, hoppa studsmatta, sparka boll som gäller oftast. Bygger mest lego inne. Eller läser

    19-20 nångång TV, spel, kvällsmacka..

    21-22 sängdags, Sander läser väl en halvtimme-timme

    Så ser alla dar ut. Om vi inte åker och handlar eller nåt.
  21. Medlem sedan
    Jun 2001
    #11
    Ja men det är ju okay att inte ha massa aktiviteter utanför hemmet då man hat brossor : )

    Rebecca är ju enda barnet och vill ju att hon får umgås med barn även efter skolan ....då är det ju bra med lite tennis o så : )

    Kul med en kille som gillar att pyssla.
  22. 11
    Ja men det är ju okay att inte ha massa aktiviteter utanför hemmet då man hat brossor : )

    Rebecca är ju enda barnet och vill ju att hon får umgås med barn även efter skolan ....då är det ju bra med lite tennis o så : )

    Kul med en kille som gillar att pyssla.
  23. Medlem sedan
    Jun 2001
    #12
    så ni måste bo nära en skidbacke då ?? om hon skall åka utför...
    Vi har ju Bollenkollen men den har inte varit igång så jätte många dagar de sista åren.

    Härligt med skidor och snowboard.
  24. 12
    så ni måste bo nära en skidbacke då ?? om hon skall åka utför...
    Vi har ju Bollenkollen men den har inte varit igång så jätte många dagar de sista åren.

    Härligt med skidor och snowboard.
  25. Medlem sedan
    Jun 2001
    #13
    Karate har vi pratat om...hur är det för barn i den åldern tycker ni?
    Rebecca vill gärna gå och jag tror att det vore bra för självkontroll och disciplinen : )

    Ridning vore oxå kul men mamma här är allergisk....suck!
  26. 13
    Karate har vi pratat om...hur är det för barn i den åldern tycker ni?
    Rebecca vill gärna gå och jag tror att det vore bra för självkontroll och disciplinen : )

    Ridning vore oxå kul men mamma här är allergisk....suck!
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14
    musikskola lät spännande är det sång eller instrument då?
  28. 14
    musikskola lät spännande är det sång eller instrument då?
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15
    kallar du det ingenting : )
    Verkar ju ha fullt upp med "ingenting"
    Det är väl härligt att kunna vara ute o busa med kompisar eller inne o leka.

    är han uppe till 21-22? Rebecca är görtrött när hon är uppe längre än 20 på vardagskvällarna....annars är hon en nattuggla.
  30. 15
    kallar du det ingenting : )
    Verkar ju ha fullt upp med "ingenting"
    Det är väl härligt att kunna vara ute o busa med kompisar eller inne o leka.

    är han uppe till 21-22? Rebecca är görtrött när hon är uppe längre än 20 på vardagskvällarna....annars är hon en nattuggla.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Förra året var det bara sång, rytmik och lite dans, nu kommer de att få prova på de flesta instrument, och fortsätta sjunga såklart! Det är en jättebra verksamhet.
    Levande fjärilar och andra småkryp: http://www.butik.tradgardstider.se/
    Min kreativa blogg: http://alltkreativt.blogspot.com/
  32. 16
    Förra året var det bara sång, rytmik och lite dans, nu kommer de att få prova på de flesta instrument, och fortsätta sjunga såklart! Det är en jättebra verksamhet.
  33. Medlem sedan
    May 2001
    #17
    Han har bara gått två gånger på karate än
    Egentligen skulle de vara 7 för att börja men han har klasskompisar som är inne på tredje terminen, hur det nu gick till. Han tycker att det är kul än så länge och det är något han har velat länge. Jag har varit med och tittat nu i början och de har mycket disciplin men på ett lekfullt sätt ändå. De får lära sig att absolut inte använda karaten mot någon utanför träningssalen så det blir väldigt spännande att kunna något som måste vara en hemlis!
  34. 17
    Han har bara gått två gånger på karate än
    Egentligen skulle de vara 7 för att börja men han har klasskompisar som är inne på tredje terminen, hur det nu gick till. Han tycker att det är kul än så länge och det är något han har velat länge. Jag har varit med och tittat nu i början och de har mycket disciplin men på ett lekfullt sätt ändå. De får lära sig att absolut inte använda karaten mot någon utanför träningssalen så det blir väldigt spännande att kunna något som måste vara en hemlis!
  35. Medlem sedan
    Apr 1999
    #18
    Japp! Vi har en skidbacke (Rudträskbacken) mitt i stan, ca 5 km härifrån. Den är inte särskilt stor, men ändå rätt brant för mina högstadieelever är fortfarande nöjda med den backen. Billigt är det också. Om de har samma priser som förra året kostar ett säsongskort 300 kr för barn och 700 kr för vuxna.
  36. 18
    Japp! Vi har en skidbacke (Rudträskbacken) mitt i stan, ca 5 km härifrån. Den är inte särskilt stor, men ändå rätt brant för mina högstadieelever är fortfarande nöjda med den backen. Billigt är det också. Om de har samma priser som förra året kostar ett säsongskort 300 kr för barn och 700 kr för vuxna.
  37. Medlem sedan
    Nov 2000
    #19

    Hej på dig

    Jo Emma fick glasögon och hon har dem så snällt på sig hela dagen lång trots att hon själv inte märker någon skillnad på hur hon ser med eller utan.

    Dansen har hon precis börjat med. Hon gick en termin för ett par år sedan men tyckte inte det var så kul, men nu ville hon testa igen och älskar det. Samma med kören hon precis börjat på. Var där för tredje gången idag och hon tycker det är hur roligt som helst och ser fram emot att få uppträda i kyrkan.

    Jag önskar jag hade obegränsat med pengar så jag kunde jobba lite mindre och barnen kunde få vara just barn lite mer... Vara hemma och pyssla, cykla, busa, gå i skogen... Men det är som det är och det blir nog folk av dem med så småningom :P
    Mia med Emma -01, Theo -03 & Saga -10

    Bloggar lite lätt på http://miasalskadebarn.blogspot.com/
  38. 19
    Hej på dig Jo Emma fick glasögon och hon har dem så snällt på sig hela dagen lång trots att hon själv inte märker någon skillnad på hur hon ser med eller utan.

    Dansen har hon precis börjat med. Hon gick en termin för ett par år sedan men tyckte inte det var så kul, men nu ville hon testa igen och älskar det. Samma med kören hon precis börjat på. Var där för tredje gången idag och hon tycker det är hur roligt som helst och ser fram emot att få uppträda i kyrkan.

    Jag önskar jag hade obegränsat med pengar så jag kunde jobba lite mindre och barnen kunde få vara just barn lite mer... Vara hemma och pyssla, cykla, busa, gå i skogen... Men det är som det är och det blir nog folk av dem med så småningom :P
  39. Medlem sedan
    Oct 2001
    #20

    Hon hoppade precis av

    fotbollen som hon spelat 1 år så nu är det bara simskola 1 gång i veckan.
    Hon har sagt att hon vill gå på dans eller gympa men vi har sagt nej till det den här terminen. Köpa fotbollsutrustning för att i nästa sekunde inte spela mer känns inte så kul. Nästa termin kanske hon får hoppa på något annat.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  40. 20
    Hon hoppade precis av fotbollen som hon spelat 1 år så nu är det bara simskola 1 gång i veckan.
    Hon har sagt att hon vill gå på dans eller gympa men vi har sagt nej till det den här terminen. Köpa fotbollsutrustning för att i nästa sekunde inte spela mer känns inte så kul. Nästa termin kanske hon får hoppa på något annat.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Aktiviteter
    By Sannan in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 21:00
  2. Aktiviteter?
    By Charlotte A in forum _00 Alla barn
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 13:53
  3. Det här med aktiviteter...
    By Mia med Amanda 03 in forum Föräldraskap
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 11:05
  4. aktiviteter?
    By Malin IGAF in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 13:18
  5. Aktiviteter?
    By Cicci m Leah&Killian in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 12:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar