Placering av larmet
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Placering av larmet

    Idag var jag på Lindex och klämde på 3-i-1 jackan från Fix. Jättefin och jag tror nog det får bli en sån. Men inte från den Lindex jag var på....

    De hade placerat larmet mitt på ryggen, rätt genom alla lager. Är det verkligen OK när det är en vattentät jacka? Förstör man inte jackan med det hål som blir då? Jag vet att hålet är litet, men nog sjutton kan det rinna in vatten där en blöt dag? annars skulle man ju inte behöva tejpa sömmar heller.... Jag har aldrig sett en funktionsjacka med larmet placerat mitt i tyget förut.

    Nån annan som skulle reagerat?
    För mycket av det goda är inte nog.
  2. 1
    Placering av larmet Idag var jag på Lindex och klämde på 3-i-1 jackan från Fix. Jättefin och jag tror nog det får bli en sån. Men inte från den Lindex jag var på....

    De hade placerat larmet mitt på ryggen, rätt genom alla lager. Är det verkligen OK när det är en vattentät jacka? Förstör man inte jackan med det hål som blir då? Jag vet att hålet är litet, men nog sjutton kan det rinna in vatten där en blöt dag? annars skulle man ju inte behöva tejpa sömmar heller.... Jag har aldrig sett en funktionsjacka med larmet placerat mitt i tyget förut.

    Nån annan som skulle reagerat?
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2

    Absolut..

    ..skulle faktiskt gå tillbaka med den och byta.
  4. 2
    Absolut.. ..skulle faktiskt gå tillbaka med den och byta.
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    Är det personalen

    på larmet själva i butiken? Tänkte också köpa en sån jacka, alla kanske har larmat i tyget, de kanske inte är vana vid att sälja funktionskläder så de tänker på det. Hmm måste åka till Lindex imorrn och kolla.
  6. 3
    Är det personalen på larmet själva i butiken? Tänkte också köpa en sån jacka, alla kanske har larmat i tyget, de kanske inte är vana vid att sälja funktionskläder så de tänker på det. Hmm måste åka till Lindex imorrn och kolla.
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Jag köpte inte där Dels hoppas jag på en rabattkupong och dels på grund av larmet. Funderar på att beställa online för då borde väl plaggen aldrig varit larmade?
  8. 4
    Jag köpte inte där Dels hoppas jag på en rabattkupong och dels på grund av larmet. Funderar på att beställa online för då borde väl plaggen aldrig varit larmade?
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Gör det och berätta här sen hur de larmat på din Lindex! Jag tror det är parsonalen i butiken som sätter dit larmet.
  10. 5
    Gör det och berätta här sen hur de larmat på din Lindex! Jag tror det är parsonalen i butiken som sätter dit larmet.
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    Klokt..

    i "våra" lndexbutiker larmas plaggen i butik och jag tror det är samma överallt?
  12. 6
    Klokt.. i "våra" lndexbutiker larmas plaggen i butik och jag tror det är samma överallt?
  13. Medlem sedan
    Mar 2000
    #7

    Nån som vet om kläderna

    man beställer från Lindex online shop är larmade?
  14. 7
    Nån som vet om kläderna man beställer från Lindex online shop är larmade?
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Nej det är dom inte

    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  16. 8
    Nej det är dom inte
  17. Medlem sedan
    Mar 2005
    #9
    Japp, det är personalen själva som larmar.
    Kan tänka mig att de sätter larmet där pga att snattare inte ska kunna ta bort larmet utan att förstöra plagget ?
    Tyvärr förstör de väl plagget på egen hand när de gör så...
  18. 9
    Japp, det är personalen själva som larmar.
    Kan tänka mig att de sätter larmet där pga att snattare inte ska kunna ta bort larmet utan att förstöra plagget ?
    Tyvärr förstör de väl plagget på egen hand när de gör så...
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10

    Har larmat DYRA jackor

    på en sportaffär och på den nedersta kanten är det inte tejpade sömmar, men satt larmet mitt på ryggen så är det inte rätt
  20. 10
    Har larmat DYRA jackor på en sportaffär och på den nedersta kanten är det inte tejpade sömmar, men satt larmet mitt på ryggen så är det inte rätt

Liknande trådar

  1. Larmet hjälpte oss!
    By AKMamma in forum Sängvätning & inkontinens
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 10:40
  2. Larmet
    By Katta1 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 21:57
  3. Larmet är avblåst
    By kossanrosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 15:03
  4. tio i ett gick larmet
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 23:12
  5. sen falska larmet
    By sannah smurff in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 15:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar