Hur maximera chansen att bli Garvid
_0906 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Hur maximera chansen att bli Garvid

    Hej! Är det någon som har tips på hur man skall maximera chansen att bli gravid? När man väl bestämt sig vill man ju att det går fort! ;0)
    Hur är det med glidmedel? Inte kan väl vanlig Klick från Apoteket vara ett hinder? Någon skrev att spermierna inte trivs blan det... Och skall man köra på så mycket man bara
    orkar kring sin fertila period eller behöver mannen vila upp sig för att få piggare spermier? Och när är ÄL? Är det när man har lite mer flytningar eller precis efter det? ÄL-tester är ju så dyra...Oh vad jag hoppas på ett plus i slutet av September...
  2. 1
    Hur maximera chansen att bli Garvid Hej! Är det någon som har tips på hur man skall maximera chansen att bli gravid? När man väl bestämt sig vill man ju att det går fort! ;0)
    Hur är det med glidmedel? Inte kan väl vanlig Klick från Apoteket vara ett hinder? Någon skrev att spermierna inte trivs blan det... Och skall man köra på så mycket man bara
    orkar kring sin fertila period eller behöver mannen vila upp sig för att få piggare spermier? Och när är ÄL? Är det när man har lite mer flytningar eller precis efter det? ÄL-tester är ju så dyra...Oh vad jag hoppas på ett plus i slutet av September...
  3. Medlem sedan
    Oct 2004
    #2

    Lite svar

    Vet att det är en hel del glidmedel som inte är bra när man vill bli gravid. Komer dock inte ihåg om klick är en av dem. Funkar det inte utan?

    Man kan köra på varje dag runt ÄL såvida inte mannen har slöa simmare. Om han har det rekommenderas varannan dag, så det kan "ladda upp". Vet ni inte om nåt problem med hans simmare, så kör så det ryker!

    ÄL-flytningar kan det vara hur som helst med... Man kan ha mycket flytningar före, under eller efter ÄL... Ibland märker man inte av några flytningar alls, men de finns därinne. Om du vill ha lite billig koll på din ÄL så kan du tempa.
    Alltså ta tempen vid samma tid varje morgon innan du stiger ur sängen. För protokoll på temperaturen. Dagen efter ÄL har inträffat ökar nämligen tempen med ca 0,5 grader eller så.

    Hoppas att du blev nåt klokare. Undrar du nåt så bara fråga! Jag är ingen expert, men jag försökte länge att bli gravid med sonen och har läst en hel del och provat en hel bunte knep...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  4. 2
    Lite svar Vet att det är en hel del glidmedel som inte är bra när man vill bli gravid. Komer dock inte ihåg om klick är en av dem. Funkar det inte utan?

    Man kan köra på varje dag runt ÄL såvida inte mannen har slöa simmare. Om han har det rekommenderas varannan dag, så det kan "ladda upp". Vet ni inte om nåt problem med hans simmare, så kör så det ryker!

    ÄL-flytningar kan det vara hur som helst med... Man kan ha mycket flytningar före, under eller efter ÄL... Ibland märker man inte av några flytningar alls, men de finns därinne. Om du vill ha lite billig koll på din ÄL så kan du tempa.
    Alltså ta tempen vid samma tid varje morgon innan du stiger ur sängen. För protokoll på temperaturen. Dagen efter ÄL har inträffat ökar nämligen tempen med ca 0,5 grader eller så.

    Hoppas att du blev nåt klokare. Undrar du nåt så bara fråga! Jag är ingen expert, men jag försökte länge att bli gravid med sonen och har läst en hel del och provat en hel bunte knep...

Liknande trådar

  1. Är jag garvid?
    By Anonym in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 13:54
  2. Maximera chansen för att bli gravid?
    By Fröken galenpanna in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 18:55
  3. garvid och blivande ensamstående..
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 19:20
  4. Vill bli garvid igen!
    By Emmm in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 09:05
  5. Garvid?
    By majaman in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 16:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar