Lillebror kom den 9/9!
_0809 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Lillebror kom den 9/9!

    Har faktiskt knappt suttit vid datan sedan vi kom hem från BB, så jag har inte hunnit skriva något inlägg om att lillebror har kommit nu!

    En stooor kille kom med snitt i tisdags kl 20! Åkte in på morgonen, stod inte ut med pinvärkarna längre, hade dragits med dem sedan lördag kväll. De kollade med kurva och undersökning och en mycket bestämd (men gullig) bm kom in och sa att nu var det minsann dags att bebisen kom ut. Hennes ord var typ "du får välja, antingen tar vi hinnorna och sätter dropp eller så åker ni hem igen". Vi gick och åt frukost och tänkte över saken och kom fram till att vi kör på. Det fick bära eller brista, jag orkade inte med mer smärta som inte gav nått nu!
    Jag fick en eda lagd, det var som att komma till himlen efter 2 dygn med värkar och konstant smärta i bäckenet. De tog hål på hinnorna, resultatlöst. Värkstimulerande dropp, resultatlöst tills det stod på maxdos, då började det komma värkar. Eller, jag kände dem inte ens, såg bara på ctg-apparaten. Jag stod och skrattade åt att jag hade så starka värkar som jag inte ens kände av
    Undersökning igen efter en timme med dessa sk värkar, inget hade hänt... Efter lite disskussion med läkare beslutar vi att det blir snitt eftersom det är vad vi tidigare kommit överens om ifall förlopppet inte går frammåt.
    Snittet var läskigt, det var värre nu när jag var mer medveten än sist då jag var så slut efter all smärta att jag inte hade nån koll på nånting! Läkarens ord när han kommit ut var "ja, det var nog tur att han kom den här vägen". Tydligen väldigt breda axlar och det i kombination med svaga värkar hade nog inte varit så bra!
    Hur som helst, en bra upplevelse av förlossningen, eda är underbart då den tar!
    Har lite ont i snittet, men inte mycket! Mer ont i ena benet av foglossning som inte vill släppa och i revbenen som läkaren hängde sig över när de skulle ha ut honom!
    Johanna 06
    Ludvig 08
  2. 1
    Lillebror kom den 9/9! Har faktiskt knappt suttit vid datan sedan vi kom hem från BB, så jag har inte hunnit skriva något inlägg om att lillebror har kommit nu!

    En stooor kille kom med snitt i tisdags kl 20! Åkte in på morgonen, stod inte ut med pinvärkarna längre, hade dragits med dem sedan lördag kväll. De kollade med kurva och undersökning och en mycket bestämd (men gullig) bm kom in och sa att nu var det minsann dags att bebisen kom ut. Hennes ord var typ "du får välja, antingen tar vi hinnorna och sätter dropp eller så åker ni hem igen". Vi gick och åt frukost och tänkte över saken och kom fram till att vi kör på. Det fick bära eller brista, jag orkade inte med mer smärta som inte gav nått nu!
    Jag fick en eda lagd, det var som att komma till himlen efter 2 dygn med värkar och konstant smärta i bäckenet. De tog hål på hinnorna, resultatlöst. Värkstimulerande dropp, resultatlöst tills det stod på maxdos, då började det komma värkar. Eller, jag kände dem inte ens, såg bara på ctg-apparaten. Jag stod och skrattade åt att jag hade så starka värkar som jag inte ens kände av
    Undersökning igen efter en timme med dessa sk värkar, inget hade hänt... Efter lite disskussion med läkare beslutar vi att det blir snitt eftersom det är vad vi tidigare kommit överens om ifall förlopppet inte går frammåt.
    Snittet var läskigt, det var värre nu när jag var mer medveten än sist då jag var så slut efter all smärta att jag inte hade nån koll på nånting! Läkarens ord när han kommit ut var "ja, det var nog tur att han kom den här vägen". Tydligen väldigt breda axlar och det i kombination med svaga värkar hade nog inte varit så bra!
    Hur som helst, en bra upplevelse av förlossningen, eda är underbart då den tar!
    Har lite ont i snittet, men inte mycket! Mer ont i ena benet av foglossning som inte vill släppa och i revbenen som läkaren hängde sig över när de skulle ha ut honom!
  3. Johanna_74
    #2

    Grattis!

    Stort grattis till er pojke. Skönt att allt gått bra till slut, men det verkar onekligen ha varit en tuff resa.
  4. 2
    Grattis! Stort grattis till er pojke. Skönt att allt gått bra till slut, men det verkar onekligen ha varit en tuff resa.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Grattis till hela familjen//
  6. 3
    Grattis till hela familjen//
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    supergrattis till lillebrodern :c)!
    ja, eda är oersättligt! känner igen mig precis i din historia från storebrors födsel.
    och smärtan i snittet går över, jag lovar. svårt att tro i början. upp å gå mycket bara!
  8. 4
    supergrattis till lillebrodern :c)!
    ja, eda är oersättligt! känner igen mig precis i din historia från storebrors födsel.
    och smärtan i snittet går över, jag lovar. svårt att tro i början. upp å gå mycket bara!
  9. jenlon
    #5
    Stort grattis till lillebror! Har han fått något namn ännu?
  10. 5
    Stort grattis till lillebror! Har han fått något namn ännu?
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Grattis igen Det var väl tur att det blev snitt då med tanke på storleken. Hoppas att ditt onda snart går över!
  12. 6
    Grattis igen Det var väl tur att det blev snitt då med tanke på storleken. Hoppas att ditt onda snart går över!
  13. Medlem sedan
    Jan 2008
    #7
    Grattis till Lillebror! Det är en riktig pojkmånad det här! Kämpig förlossning du hade, skönt att du upplevde den positivt ändå.
  14. 7
    Grattis till Lillebror! Det är en riktig pojkmånad det här! Kämpig förlossning du hade, skönt att du upplevde den positivt ändå.

Liknande trådar

  1. Lillebror är här
    By Zilvia in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 20:10
  2. Lillebror är här
    By Johanna_74 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:17
  3. En lillebror
    By Plano in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 01:52
  4. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-07-12, 14:42
  5. Lillebror är här!
    By -Lisa- in forum _0607 Julibarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-07-05, 22:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar