Jag är världens sämsta mamma......
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Jag är världens sämsta mamma......

    Min dotter tycker jag är kass. För hon har fått data förbud på kvällarna. Hon får vara hos kompisén till kl 20, men kommer ofta hem för sent. Då klagar hon på att hon inte får vara inne på datorn på kvällen. ¨Har hon läxa som inte är gjord ska hon var hemma vid 19-19.30.
    Hon tar tid på sig att äta kvällsmat och som nu ikväll måste hon duscha också. Vi har sagt nej till datorn pga att hon har svårt att somna.

    Alla andra får vara inne på datorn på kvällarna och alla andra är ute senare......

    Försöker förklara att alla andra kanske är snabbare på att göra allt så dem hinner med det men det lyssnar hon inte på....Alla andra blir inte så slut av skolan att dem inte orkar med att umgås med folk på helgerna....Dem kanske inte heller får migränanfall flera ggr i veckan. Alla andra är inte hjärtsjuka..........

    Visst är jag elak???

    Anette R
  2. 1
    Jag är världens sämsta mamma...... Min dotter tycker jag är kass. För hon har fått data förbud på kvällarna. Hon får vara hos kompisén till kl 20, men kommer ofta hem för sent. Då klagar hon på att hon inte får vara inne på datorn på kvällen. ¨Har hon läxa som inte är gjord ska hon var hemma vid 19-19.30.
    Hon tar tid på sig att äta kvällsmat och som nu ikväll måste hon duscha också. Vi har sagt nej till datorn pga att hon har svårt att somna.

    Alla andra får vara inne på datorn på kvällarna och alla andra är ute senare......

    Försöker förklara att alla andra kanske är snabbare på att göra allt så dem hinner med det men det lyssnar hon inte på....Alla andra blir inte så slut av skolan att dem inte orkar med att umgås med folk på helgerna....Dem kanske inte heller får migränanfall flera ggr i veckan. Alla andra är inte hjärtsjuka..........

    Visst är jag elak???

    Anette R
  3. Medlem sedan
    Aug 2008
    #2
    Alltså sådär säger ungar "alla andra får, det är bara jag som inte får" "alla andra får vara ute till ditten och datten". Men om man börjar forska i det och pratar med andra föräldrar så är det inte alls så. Och ja man kan inte bry sig om hur andra har det, om det nu skulle råka vara så att hon går in först (vilket inte behöver vara så) så måste man ta med i beräkningen hur det är för en själv. Så har det varit här också, tar det lång tid att äta och duscha och komma i säng så måste man inordna sig efter det. Som förälder tar man besluten och får de väl tycka man är lite dum. Men sanningen är också den att det är skönt med en förälder som bryr sig. Och om man får knorra lite då så blir det ännu bättre.
  4. 2
    Alltså sådär säger ungar "alla andra får, det är bara jag som inte får" "alla andra får vara ute till ditten och datten". Men om man börjar forska i det och pratar med andra föräldrar så är det inte alls så. Och ja man kan inte bry sig om hur andra har det, om det nu skulle råka vara så att hon går in först (vilket inte behöver vara så) så måste man ta med i beräkningen hur det är för en själv. Så har det varit här också, tar det lång tid att äta och duscha och komma i säng så måste man inordna sig efter det. Som förälder tar man besluten och får de väl tycka man är lite dum. Men sanningen är också den att det är skönt med en förälder som bryr sig. Och om man får knorra lite då så blir det ännu bättre.
  5. Medlem sedan
    Aug 2008
    #3
    Du, den är gammal den "alla andra får"
    Den körde jag själv med på 70-talet
    Du går väl inte på den lätte?
  6. 3
    Du, den är gammal den "alla andra får"
    Den körde jag själv med på 70-talet
    Du går väl inte på den lätte?
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4
    Nä, inte gör jag det....Jag var lite ironisk i mitt inlägg..fast det syns ju inte lika lätt när man skriver....
    Idag är jag inte lika hemsk längre..för nu har jag laddat hennes mobil med 100 kr och hennes konto med 100 kr. Plus att hon fått 150 kr att köpa present för till en gammal klasskompis födelsedag på lördag.
    Nej, jag har inte vunnit på Lotto heller, men VB kom idag!!Och då får man ju dela med sig till barnet som är anledningen till att det kommer....

    Anette R
  8. 4
    Nä, inte gör jag det....Jag var lite ironisk i mitt inlägg..fast det syns ju inte lika lätt när man skriver....
    Idag är jag inte lika hemsk längre..för nu har jag laddat hennes mobil med 100 kr och hennes konto med 100 kr. Plus att hon fått 150 kr att köpa present för till en gammal klasskompis födelsedag på lördag.
    Nej, jag har inte vunnit på Lotto heller, men VB kom idag!!Och då får man ju dela med sig till barnet som är anledningen till att det kommer....

    Anette R

Liknande trådar

  1. Jag är världens sämsta mamma....
    By pinja in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 13:42
  2. Jag är världens sämsta mamma
    By H med E in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-24, 17:48
  3. Jag är världens sämsta mamma
    By H med E in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 09:34
  4. världens sämsta mamma..
    By millis bf31/10 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 10:07
  5. Världens sämsta mamma...
    By Wondergirl in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 08:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar