Tindra har blivit mörkrädd...
_0407 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Tindra har blivit mörkrädd...

    Verkar som om min kavata lilla dotter börjar upptäcka att världen kan vara läskig... Vågar inte gå ner i källaren själv och på senaste tiden har Tindra blivit mörkrädd... Hon vill sova med lampan vid sängen tänd och om jag skulle släcka den när hon sover, så vaknar hon direkt och blir ledsen...
    Vet inte riktigt hur jag ska hantera sånt här. Vi försöker förklara att mörker inte är nåt farligt och att allt är precis likadant som när det är ljust, men det lyssnar hon inte på...

    Nån mer med mörkrädda barn? Hur hanterar ni det?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  2. 1
    Tindra har blivit mörkrädd... Verkar som om min kavata lilla dotter börjar upptäcka att världen kan vara läskig... Vågar inte gå ner i källaren själv och på senaste tiden har Tindra blivit mörkrädd... Hon vill sova med lampan vid sängen tänd och om jag skulle släcka den när hon sover, så vaknar hon direkt och blir ledsen...
    Vet inte riktigt hur jag ska hantera sånt här. Vi försöker förklara att mörker inte är nåt farligt och att allt är precis likadant som när det är ljust, men det lyssnar hon inte på...

    Nån mer med mörkrädda barn? Hur hanterar ni det?
  3. Medlem sedan
    Sep 2004
    #2

    Båda pojkarna

    har vart såna i perioder. jag har helt enkelt låtit dem ha en liten lampa tänd eller dörren öppen och en lampa tänd utnför. Det kan vara så i perioder som sagt, det brukar gå över. Det man kan göra är ju det som ni gör, trösta förklara att det inte finns nåt att vara rädd för och så låta henne ha llampa tänd om det då känns bättre. Engla har egentligen aldrig vart mörkrädd, nu vill hon ha sin hjärtalampa tänd när hon ska sova, men vill att vi släcker den när hon somnat, hon vill bara ha det så för att det är mysigt säger hon.
    *sjuksköterska* sedan våren 2008
    Besök gärna nån av mina bloggar: överst om livet som mamma och den undre om min stora hobby PÄRLOR!

    http://ebba.anknet.se

    http://ebba.anknet.se/familjeblogg/index.php?blog=3
  4. 2
    Båda pojkarna har vart såna i perioder. jag har helt enkelt låtit dem ha en liten lampa tänd eller dörren öppen och en lampa tänd utnför. Det kan vara så i perioder som sagt, det brukar gå över. Det man kan göra är ju det som ni gör, trösta förklara att det inte finns nåt att vara rädd för och så låta henne ha llampa tänd om det då känns bättre. Engla har egentligen aldrig vart mörkrädd, nu vill hon ha sin hjärtalampa tänd när hon ska sova, men vill att vi släcker den när hon somnat, hon vill bara ha det så för att det är mysigt säger hon.
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Ja...

    Det är väl bara att fortsätta förklara att det inte är nåt farligt med mörker och ha lampan tönd på nätterna...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Ja... Det är väl bara att fortsätta förklara att det inte är nåt farligt med mörker och ha lampan tönd på nätterna...

Liknande trådar

  1. Tindra har blivit kär!!!
    By Tindragull in forum _0407 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 15:45
  2. mörkrädd?
    By Malin m Nellie in forum _0605 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 15:38
  3. Mörkrädd
    By geo75 in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 16:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar