Ryska korvar?
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Ryska korvar?

    I ett sopprecept jag har står "ryska korvar " som en ingrediens. Är det någon som har nåt namn på en rysk korv, eller åtminstone något som är åt det hållet?
  2. 1
    Ryska korvar? I ett sopprecept jag har står "ryska korvar " som en ingrediens. Är det någon som har nåt namn på en rysk korv, eller åtminstone något som är åt det hållet?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Tyvärr inte,men jag har rätt bra koll på polska korvar om du tror att det duger?
  4. 2
    Tyvärr inte,men jag har rätt bra koll på polska korvar om du tror att det duger?
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    det skulle det nog kunna

    jag har ingen aning om vad som är karakteristiskt för en rysk korv. Korven skall iaf vara i en soppa.
  6. 3
    det skulle det nog kunna jag har ingen aning om vad som är karakteristiskt för en rysk korv. Korven skall iaf vara i en soppa.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Vet du om korvarna ska vara råa och stekas först/kokas i soppan, eller om de ska vara rökta? Det är liksom två olika stilar på korv.
  8. 4
    Vet du om korvarna ska vara råa och stekas först/kokas i soppan, eller om de ska vara rökta? Det är liksom två olika stilar på korv.
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5

    Det står inte

    det står bara 2 skivade ryska korvar eller andra goda småkorvar. Sen ska det vara kött som man redan har kokat i flera timmar och rökt skinka bl a. Skulle tro att dom menar rökta korvar va?
  10. 5
    Det står inte det står bara 2 skivade ryska korvar eller andra goda småkorvar. Sen ska det vara kött som man redan har kokat i flera timmar och rökt skinka bl a. Skulle tro att dom menar rökta korvar va?
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Det låter ju som det! Bor du i Sthlm? I så fall är mitt bästa tips att åka till den polska delin vid Zinkensdamm och köpa korv där Annars ska jag kolla med min man vad som kan finnas i vanliga affärer.
  12. 6
    Det låter ju som det! Bor du i Sthlm? I så fall är mitt bästa tips att åka till den polska delin vid Zinkensdamm och köpa korv där Annars ska jag kolla med min man vad som kan finnas i vanliga affärer.
  13. Medlem sedan
    Apr 2002
    #7
    Maila Jens Linder på [email protected]! *s*

    Han borde ju ha smakat på soppan och ha en åsikt om vad man ersätta dem med, för jag misstänker att du läst samma recept som jag i DN! Den lät väldigt god, men jag hakade också upp mig på "ryska korvar".
  14. 7
    Maila Jens Linder på [email protected]! *s*

    Han borde ju ha smakat på soppan och ha en åsikt om vad man ersätta dem med, för jag misstänker att du läst samma recept som jag i DN! Den lät väldigt god, men jag hakade också upp mig på "ryska korvar".
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8

    Polsk deli?

    Vart då vid Znkensdam?? Har jag missat ngt? Bor ju i dessa trakter så jag borde ha sett denna
    Pataplof!!!
    När vargar parar sig så är det för alltid!!!
    Hellre en pandabjörn än en gummibjörn!!!
    I'am like the tin man trying to find a heart. Can anyboby help me?
  16. 8
    Polsk deli? Vart då vid Znkensdam?? Har jag missat ngt? Bor ju i dessa trakter så jag borde ha sett denna
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Den är jättebra! Ligger på Brännkyrkagatan, runt hörnet från Zinkens T-bana, mitt emot en restaurang som heter Porto Fino. De har massor av korvar och skinkor, surkål, surdegsbröd, suverän apfelsstrudel och en hel del annat gott
  18. 9
    Den är jättebra! Ligger på Brännkyrkagatan, runt hörnet från Zinkens T-bana, mitt emot en restaurang som heter Porto Fino. De har massor av korvar och skinkor, surkål, surdegsbröd, suverän apfelsstrudel och en hel del annat gott

Liknande trådar

  1. Varning för korvar
    By Trollflicka in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 23:30
  2. Hjälp med KORVAR!
    By TacoBelle in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 20:02
  3. inlindade korvar?
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 23:10
  4. Kryddiga korvar - middagstips?
    By Karamella in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 13:53
  5. Kryddiga korvar?
    By Annelie 5 in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 23:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar