6 mån kontrollen avklarad
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    6 mån kontrollen avklarad

    Det blev en halv promenad dit, vi kom iväg lite sent så halvvägs hoppade vi på en buss istället!

    Vikten hade ökat ordentligt den här gången också, ny vikt var 10 860 gram (!), längden 71,5 cm och hm 46,7 cm. Min stora lilla prins!
    Läkarkontrollen gick som en dans, han var väldigt stark och tidig i motoriken tyckte barnläkaren. En guldstjärna alltså! Nästa steg blir att introducera gröt på morgonen men det kunde vi ta när vi kände för det tyckte ssk och doktorn - han går ju upp bra ändå.

    Nu är det strax dags att gå till dagis och hämta!
    Karin m Alva född 3/10 -06 och Nils född 14/3 -08
  2. 1
    6 mån kontrollen avklarad Det blev en halv promenad dit, vi kom iväg lite sent så halvvägs hoppade vi på en buss istället!

    Vikten hade ökat ordentligt den här gången också, ny vikt var 10 860 gram (!), längden 71,5 cm och hm 46,7 cm. Min stora lilla prins!
    Läkarkontrollen gick som en dans, han var väldigt stark och tidig i motoriken tyckte barnläkaren. En guldstjärna alltså! Nästa steg blir att introducera gröt på morgonen men det kunde vi ta när vi kände för det tyckte ssk och doktorn - han går ju upp bra ändå.

    Nu är det strax dags att gå till dagis och hämta!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Det var väldans vilken ökning!! Brukar ju plana ute lite mera nu tycker jag, men så tycker inte din lillprins
    Nu ligger han i en viktklass för sig själv här inne
  4. 2
    Det var väldans vilken ökning!! Brukar ju plana ute lite mera nu tycker jag, men så tycker inte din lillprins
    Nu ligger han i en viktklass för sig själv här inne
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    6 mån kontroll här också

    Vår läkare är tråk-doktor, han säger ingenting. Bara undersöker, men säger INGENTING. Får väl trösta mig med att han förmodligen sagt om nåt inte verkade bra.
  6. 3
    6 mån kontroll här också

    Vår läkare är tråk-doktor, han säger ingenting. Bara undersöker, men säger INGENTING. Får väl trösta mig med att han förmodligen sagt om nåt inte verkade bra.
  7. Medlem sedan
    Feb 2006
    #4
    Fast han börjar plana men långsamt, från början ökade han ju runt 500 g i veckan!
  8. 4
    Fast han börjar plana men långsamt, från början ökade han ju runt 500 g i veckan!
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Trist! Barnläkaren som vårt bvc har är jättebra, hon beskriver allt och är väldigt noga med att man gärna får fråga om allt.
  10. 5
    Trist! Barnläkaren som vårt bvc har är jättebra, hon beskriver allt och är väldigt noga med att man gärna får fråga om allt.
  11. Medlem sedan
    Jul 2007
    #6
    Duktig kille på att växa!
    Ja snart väger han ett kg mer än Dante
    Skönt med guldstjärna
  12. 6
    Duktig kille på att växa!
    Ja snart väger han ett kg mer än Dante
    Skönt med guldstjärna
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Han växer bra lille Nils . Alltid bra att ha lite att ta av nu i höst/vinter när alla sjukor kommer.
  14. 7
    Han växer bra lille Nils . Alltid bra att ha lite att ta av nu i höst/vinter när alla sjukor kommer.
  15. Medlem sedan
    Jul 2007
    #8
    Vi har också varit på 6månaderskontroll och den här gången så var de inte superkritiska till att lillasyster är en fjäderviktare utan tyckte att eftersom hon går upp så går det åt rätt håll i alla fall... Lite skillnad sedan förra gången. Lillasyster vägrade vända sig från mage till rygg eller tvärt om och jag kände mig skit dum när jag stog där och sa "det har hon gjort i flera månader redan jag lovar"
  16. 8
    Vi har också varit på 6månaderskontroll och den här gången så var de inte superkritiska till att lillasyster är en fjäderviktare utan tyckte att eftersom hon går upp så går det åt rätt håll i alla fall... Lite skillnad sedan förra gången. Lillasyster vägrade vända sig från mage till rygg eller tvärt om och jag kände mig skit dum när jag stog där och sa "det har hon gjort i flera månader redan jag lovar"
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    Det viktigaste är ju att de går upp och har hon varit nätt från början så vore det ju konstigt om hon rusade iväg nu, runt halvåret brukar ju de flesta bromsa sin viktuppgång.

    Nils behövde inte visa att han kan vända sig, doktorn sa att de brukar ha alldelles för mycket att titta på för att gå med på det! Hon frågade bara om han kunde.
  18. 9
    Det viktigaste är ju att de går upp och har hon varit nätt från början så vore det ju konstigt om hon rusade iväg nu, runt halvåret brukar ju de flesta bromsa sin viktuppgång.

    Nils behövde inte visa att han kan vända sig, doktorn sa att de brukar ha alldelles för mycket att titta på för att gå med på det! Hon frågade bara om han kunde.

Liknande trådar

  1. 4 års kontrollen avklarad...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 16:12
  2. 5,5 år kontrollen avklarad
    By Melinskan in forum _02 Vårbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 19:21
  3. 8-mån kontrollen avklarad
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 21:26
  4. 1 års-kontrollen avklarad!
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 14:29
  5. 10-mån kontrollen avklarad!
    By Therese & 3 små barn in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-07, 19:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar