Är det nått som är fel??
Barnsjukdomar
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Är det nått som är fel??

    Jag har en dotter på 1,5 år, hon är en glad o pigg tjej men det som "stör" är att hon är törstig hela tiden. Jag vet inte om hon bara tycker det är kul att sörpla vatten eller om hon faktiskt är törstig...
    Hennes halvsyster är diabetiker men när vi tagit blodsockret på henne är det av normalt värde.
    Blir ju lite nervös... men era barn kanske gör likadant?
  2. 1
    Är det nått som är fel?? Jag har en dotter på 1,5 år, hon är en glad o pigg tjej men det som "stör" är att hon är törstig hela tiden. Jag vet inte om hon bara tycker det är kul att sörpla vatten eller om hon faktiskt är törstig...
    Hennes halvsyster är diabetiker men när vi tagit blodsockret på henne är det av normalt värde.
    Blir ju lite nervös... men era barn kanske gör likadant?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Frågan är om hon leker med att dricka vatten eller om hon faktiskt dricker, alltså kissar hon ovanligt mycket? Sen kan ju barn ha alla möjliga påhitt för sig

    Att fingersticket visar bra värde är ju betryggande.
  4. 2
    Frågan är om hon leker med att dricka vatten eller om hon faktiskt dricker, alltså kissar hon ovanligt mycket? Sen kan ju barn ha alla möjliga påhitt för sig

    Att fingersticket visar bra värde är ju betryggande.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Hon dricker och blöjorna är fulla...
    Min sambo som är pappa till styvsystern sa att vi kan ha hamnat på bra värden när vi mätt... och att det kan vara dåligt iaf.
    Min sambo är gluten och vi väntar på resultat från barnmott. på om dottern har det, känns lite som att de tycker vi är överbeskyddande och "vill" att vår dotter är sjuk.Så det är lite jobbigt att söka igen.... vi har vart där ett par ggr

    I somras fick hon urinvägs infektion och var jätte dålig, men 3 doktorer sa att det inte var något fel på henne. + att hon hade en hemsk hosta. Men det var ju INGET fel på henne!

    Sista gången sa jag åt dem att jag går inte därifrån innan de gjorde tester på henne. Fick som tur va en bra doktor då. I TRE veckor gick hon med urinvägsinfektion och så hade hon en basill som orsakade hostan, de båda försvan med antibiotika.

    Börjar bli lite tjatigt att springa på vårdcentralen... ska kolla med bvc nästa gång vi ska dit.
  6. 3
    Hon dricker och blöjorna är fulla...
    Min sambo som är pappa till styvsystern sa att vi kan ha hamnat på bra värden när vi mätt... och att det kan vara dåligt iaf.
    Min sambo är gluten och vi väntar på resultat från barnmott. på om dottern har det, känns lite som att de tycker vi är överbeskyddande och "vill" att vår dotter är sjuk.Så det är lite jobbigt att söka igen.... vi har vart där ett par ggr

    I somras fick hon urinvägs infektion och var jätte dålig, men 3 doktorer sa att det inte var något fel på henne. + att hon hade en hemsk hosta. Men det var ju INGET fel på henne!

    Sista gången sa jag åt dem att jag går inte därifrån innan de gjorde tester på henne. Fick som tur va en bra doktor då. I TRE veckor gick hon med urinvägsinfektion och så hade hon en basill som orsakade hostan, de båda försvan med antibiotika.

    Börjar bli lite tjatigt att springa på vårdcentralen... ska kolla med bvc nästa gång vi ska dit.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Gör ett fingerstick efter att barnet druckit coca-cola och ätit nåt sött. Är det bra då, så är det bra. För det kan ju tänkas att diabetesen inte märks när man tar sticket under lågsockerförhållanden men tar man det när belastningen av socker är uppenbar så är det ju tydligt.

    Och skaffa dig ett riktigt skinn på näsan när du går till doktorn och var förberedd med vilken prover och mediciner du vill be om.
  8. 4
    Gör ett fingerstick efter att barnet druckit coca-cola och ätit nåt sött. Är det bra då, så är det bra. För det kan ju tänkas att diabetesen inte märks när man tar sticket under lågsockerförhållanden men tar man det när belastningen av socker är uppenbar så är det ju tydligt.

    Och skaffa dig ett riktigt skinn på näsan när du går till doktorn och var förberedd med vilken prover och mediciner du vill be om.
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Ja, jag får göra så. ska ta ett snack med sambon med. Tack så mycket!
  10. 5
    Ja, jag får göra så. ska ta ett snack med sambon med. Tack så mycket!

Liknande trådar

  1. har ni fått nått, har ni gett nått?
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 74
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 20:51
  2. Säg nått!
    By mizen in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 11:09
  3. Mål nått...
    By mamzen64 in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 12:21
  4. har nått
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 19:25
  5. Ni som nått mål.....
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-25, 07:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar