Diabetes??
Hälsa & välbefinnande
  1. anonymt namn
    #1

    Diabetes??

    Jag har under en längre tid fått känningar av lågt blodsocker om det har gått för lång tid mellan måltiderna. Har fått stoppa i mig något sött för att må bättre. Jag känner mig tung i huvudet, sluddrar, allmänt sjukdomskänsla.

    Igår var det extremt. Vi var på ett uppträdande och hann inte äta mat innan utan skulle ta det efteråt. Vad som hände var att jag fick ont i huvudet, mådde illa och yr. Efteråt gick sambon och skulle köpa med mat. Jag väntade i bilen och helt plötsligt spydde jag. Tur att jag hade plastpåse i bilen... efteråt kunde jag inte äta, utan fick bara i mig coca-cola.

    Kan jag ha fått diabetes?
  2. 1
    Diabetes?? Jag har under en längre tid fått känningar av lågt blodsocker om det har gått för lång tid mellan måltiderna. Har fått stoppa i mig något sött för att må bättre. Jag känner mig tung i huvudet, sluddrar, allmänt sjukdomskänsla.

    Igår var det extremt. Vi var på ett uppträdande och hann inte äta mat innan utan skulle ta det efteråt. Vad som hände var att jag fick ont i huvudet, mådde illa och yr. Efteråt gick sambon och skulle köpa med mat. Jag väntade i bilen och helt plötsligt spydde jag. Tur att jag hade plastpåse i bilen... efteråt kunde jag inte äta, utan fick bara i mig coca-cola.

    Kan jag ha fått diabetes?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Du är känslig för lågt blodsocker, du får alltså för mycket insulin i omlopp som inte har nåt socker att ta hand om när du är fastande för länge.

    Diabetes är tvärtom, att du inte har insulin som kan ta hand om sockret och blodet blir fullt av socker som inte har nånstans att ta vägen. En diabetiker kan få lågt blodsocker precis som du, om den överdoserar insulinet.

    Du ska äta regelbundet och coca-cola är inte bra mot lågt blodsocker för du svänger från inget socker till en topp som gör att du skjuter ut än mer insulin och sen är karusellen igång. Du ska alltså äta regelbundet och sånt som har fibrer och naturliga kolhydrater (inte rent socker) för att hålla ditt blodsocker jämnt.
  4. 2
    Du är känslig för lågt blodsocker, du får alltså för mycket insulin i omlopp som inte har nåt socker att ta hand om när du är fastande för länge.

    Diabetes är tvärtom, att du inte har insulin som kan ta hand om sockret och blodet blir fullt av socker som inte har nånstans att ta vägen. En diabetiker kan få lågt blodsocker precis som du, om den överdoserar insulinet.

    Du ska äta regelbundet och coca-cola är inte bra mot lågt blodsocker för du svänger från inget socker till en topp som gör att du skjuter ut än mer insulin och sen är karusellen igång. Du ska alltså äta regelbundet och sånt som har fibrer och naturliga kolhydrater (inte rent socker) för att hålla ditt blodsocker jämnt.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar! Nu känner jag mig lugnare. Ska skärpa mig med maten. Har slarvat en del...
  6. 3
    Tack för ditt svar! Nu känner jag mig lugnare. Ska skärpa mig med maten. Har slarvat en del...

Liknande trådar

  1. Diabetes
    By Foppa21 in forum Diabetes
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 08:17
  2. Diabetes?
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2008-12-26, 15:20
  3. Ni med diabetes.(även på diabetes )
    By 73anette in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 14:44
  4. Diabetes
    By Anonym13 in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 10:04
  5. Diabetes ?
    By xxxx in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 11:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar