Gravid!!
_0805 Majbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Gravid!!

    ja det är jag det.
    med samma bf som den andra är född.
    känns dock inte så bra!

    om man bara kunde få det ogjort!!
  2. 1
    Gravid!! ja det är jag det.
    med samma bf som den andra är född.
    känns dock inte så bra!

    om man bara kunde få det ogjort!!
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Hoppla! Vad jobbigt att det känns så. Jag hoppas och tror att det blir bra tillslut vilket beslut ni än kommer till. Varför känns det inte bra?

    Många kramar!
  4. 2
    Hoppla! Vad jobbigt att det känns så. Jag hoppas och tror att det blir bra tillslut vilket beslut ni än kommer till. Varför känns det inte bra?

    Många kramar!
  5. Medlem sedan
    Feb 2002
    #3

    Oooops...!

    Och det verkar som att du inte vill höra ett grattis...(?) Jag har bekanta som har mindre än ett år mellan sina barn. Det var säkert skitjobbigt när de var små, men nu har de mycket glädje av varandra.

    Hoppas du har bra människor runt omkring dig att "ventilera" med. Styrkekramar vad som än händer!
    Pojkmamma till tre, födda -02 och -05 och -08.
  6. 3
    Oooops...! Och det verkar som att du inte vill höra ett grattis...(?) Jag har bekanta som har mindre än ett år mellan sina barn. Det var säkert skitjobbigt när de var små, men nu har de mycket glädje av varandra.

    Hoppas du har bra människor runt omkring dig att "ventilera" med. Styrkekramar vad som än händer!
  7. Anonym
    #4
    alltså jag vill mer än gärna medans mannen vill inte alls. han ser bara problem.
    byta bil och bostad?
    kan man ha tre barn bak i bilen?
    han tycker inte vi skulle ha tid till en till.
    usch och blää och jag bara vill vill vill
    känner dessutom liten i magen varje dag och det känns hemskt och skulle ta bort det. men jag vet inte riktigt hur jag ska göra?!?
  8. 4
    alltså jag vill mer än gärna medans mannen vill inte alls. han ser bara problem.
    byta bil och bostad?
    kan man ha tre barn bak i bilen?
    han tycker inte vi skulle ha tid till en till.
    usch och blää och jag bara vill vill vill
    känner dessutom liten i magen varje dag och det känns hemskt och skulle ta bort det. men jag vet inte riktigt hur jag ska göra?!?
  9. Anonym
    #5
    jo både och som svaret ovan.
    ajja får se vad som händer
  10. 5
    jo både och som svaret ovan.
    ajja får se vad som händer
  11. Anonymmmm
    #6
    Nä var glad instääet!!! Tätisar är ju det bästa som finns!!! Inget ovanligt alls idag! Dina barn kommer att ha superkul tillsammans!

    Jag har varit i samma sits, så jag vet. Vi valde att behålla bebisen och nu kan vi inte vara lyckligare!

    Stor kram på dej!
  12. 6
    Nä var glad instääet!!! Tätisar är ju det bästa som finns!!! Inget ovanligt alls idag! Dina barn kommer att ha superkul tillsammans!

    Jag har varit i samma sits, så jag vet. Vi valde att behålla bebisen och nu kan vi inte vara lyckligare!

    Stor kram på dej!
  13. Anonymmm
    #7
    Ursäkta min dåliga stavning, har bebis i famnen!
  14. 7
    Ursäkta min dåliga stavning, har bebis i famnen!
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Hej... knivig sits... jag förstår att det blir blandade känslor. Men nu är det ju så att du är gravid... och det kanske går att samtala med din karl om saken. Abort är ju inget man gör utan att känna sig säker. Han kanske kan ändra sin inställning om det nu är så att du gärna vill ha barnet. Ni är ju med barn... svårare för kvinnan att ta ett beslut att ta abort än för mannen.

    Vad ni än beslutar er för att göra så skickar jag er mina varmaste styrke kramar! ♥
  16. 8
    Hej... knivig sits... jag förstår att det blir blandade känslor. Men nu är det ju så att du är gravid... och det kanske går att samtala med din karl om saken. Abort är ju inget man gör utan att känna sig säker. Han kanske kan ändra sin inställning om det nu är så att du gärna vill ha barnet. Ni är ju med barn... svårare för kvinnan att ta ett beslut att ta abort än för mannen.

    Vad ni än beslutar er för att göra så skickar jag er mina varmaste styrke kramar! ♥
  17. Medlem sedan
    Feb 2001
    #9

    Inte mycket till svar...

    ... har jag att ge... men dock en stor KRAM!
    Mamma till två underbara söner. Stora E född -02 och lilla E född 23 maj -08
  18. 9
    Inte mycket till svar... ... har jag att ge... men dock en stor KRAM!
  19. Medlem sedan
    Nov 2007
    #10
    tjosan hoppsan....
    så kan det gå... hmm
    ska du göra abort eller du behåller det lilla livet?
  20. 10
    tjosan hoppsan....
    så kan det gå... hmm
    ska du göra abort eller du behåller det lilla livet?
  21. Medlem sedan
    Nov 2007
    #11
    Men om du redan känner liten i magen, så har det ju gått lång tid ju.... och göra abort nu vore omänsklig (min mening) då får du väl föda ut h*n)
  22. 11
    Men om du redan känner liten i magen, så har det ju gått lång tid ju.... och göra abort nu vore omänsklig (min mening) då får du väl föda ut h*n)
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    Givetvis vill jag ju ge dig en storkram och säga: allting löser sig!!! det viktigaste är att ni pratar om det!
  24. 12
    Givetvis vill jag ju ge dig en storkram och säga: allting löser sig!!! det viktigaste är att ni pratar om det!
  25. Medlem sedan
    Jan 2005
    #13
    VA SKOJ säger jag då... är inte som andra kanske ?? vad vet jag men såå skoj,...läste sedan att du ville ha de ogjort..... men vet du nu ska du få en liten ,,va skoj jag är såå avensjuk även om de är ganska tätt de är för visso men som min vän sa till mig : Åsa du vill väl inte sitta där i gungstolen när du blir gammal och inte får flera barn att tänka på hur de barn hade blivit om ni skaffat flera bara för att ANDR runt omkring skall tycka massa saker om att de räcker för er,du är ju 35 år nu du har dina 3 barn osv neää tack sa jag då de vill jag inte ..

    Jag sa att jag tror inte jag är färdig med bebisar.. för jag har sådant sug efter en till bara en gång till även om jag har tindra på 4 månader...så vill jag oxå ha bebis ..även om jag gnäller när jag är gravid så vill jag vara gravid igen..även om de e jobbigt med lite sömn å skrik och sjukdomar , risker man tar och man vet inte vad man får när liten skall komma mm allt vad det innebär så längtar jag faktiskt själv.

    Men som du skrev så kanske detta inte var planerat .. och jag ger dig en varm kram och hoppas att hur de än blir så är de ni som gör de till de bästa för er och ingen annan.

    KRAM och lycka till vad än ni gör...Åsa
  26. 13
    VA SKOJ säger jag då... är inte som andra kanske ?? vad vet jag men såå skoj,...läste sedan att du ville ha de ogjort..... men vet du nu ska du få en liten ,,va skoj jag är såå avensjuk även om de är ganska tätt de är för visso men som min vän sa till mig : Åsa du vill väl inte sitta där i gungstolen när du blir gammal och inte får flera barn att tänka på hur de barn hade blivit om ni skaffat flera bara för att ANDR runt omkring skall tycka massa saker om att de räcker för er,du är ju 35 år nu du har dina 3 barn osv neää tack sa jag då de vill jag inte ..

    Jag sa att jag tror inte jag är färdig med bebisar.. för jag har sådant sug efter en till bara en gång till även om jag har tindra på 4 månader...så vill jag oxå ha bebis ..även om jag gnäller när jag är gravid så vill jag vara gravid igen..även om de e jobbigt med lite sömn å skrik och sjukdomar , risker man tar och man vet inte vad man får när liten skall komma mm allt vad det innebär så längtar jag faktiskt själv.

    Men som du skrev så kanske detta inte var planerat .. och jag ger dig en varm kram och hoppas att hur de än blir så är de ni som gör de till de bästa för er och ingen annan.

    KRAM och lycka till vad än ni gör...Åsa
  27. Medlem sedan
    Jan 2005
    #14
    Åhh så bra skrivet .. håller med dig.. gud så skoj de kommer att ha ihop om de bestämmer sig för att behålla den lille.. jag vill oxå Kram
  28. 14
    Åhh så bra skrivet .. håller med dig.. gud så skoj de kommer att ha ihop om de bestämmer sig för att behålla den lille.. jag vill oxå Kram
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Ok då förstår jag. Man vill ju att en liten ska vara välkommen till 100 % av alla. Hoppas det löser sig. prata, prata prata!! COh du hälsa han att man visst kan ha 3 barn bak i bilen, vi har det nu :-) Sådana där praktiska "bekymmer" är ju eg bagateller men kanske lätt att skylla på. Jag har 1,5 år mellan mina två första ochjag tyckte det var mkt lättare att ha så pass tätt mellan barnen än vad det har varit nu med lite större barn och svartsjuka och skillda behov och allt det där.

    Men du då vill jag ge dig en stor kram och ett grattis i alla fall och jag hoppas innerligt att fadern kommer till sans när han vant sig vid tanken! Man ångrar aldrig dom barn som blev, bara dom som inte blev...

    KRAM!!!!!!!!
  30. 15
    Ok då förstår jag. Man vill ju att en liten ska vara välkommen till 100 % av alla. Hoppas det löser sig. prata, prata prata!! COh du hälsa han att man visst kan ha 3 barn bak i bilen, vi har det nu :-) Sådana där praktiska "bekymmer" är ju eg bagateller men kanske lätt att skylla på. Jag har 1,5 år mellan mina två första ochjag tyckte det var mkt lättare att ha så pass tätt mellan barnen än vad det har varit nu med lite större barn och svartsjuka och skillda behov och allt det där.

    Men du då vill jag ge dig en stor kram och ett grattis i alla fall och jag hoppas innerligt att fadern kommer till sans när han vant sig vid tanken! Man ångrar aldrig dom barn som blev, bara dom som inte blev...

    KRAM!!!!!!!!
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    det praktiska löser sig

    Huvudsaken är att ni är överens om hur ni ska göra - eller att DU känner att det är ok att antingen behålla eller inte. Personligen har jag svårt att tänka mig en abort, men har inte heller varit i den sitsen. Vad gäller tre barn bak i bilen så går det i våra två bilar även om det är lite knöligt, men det beror helt på vad du har för bil. Rent krasst är det nog värre att få plats med syskonvagn också, för så tätt behöver man det (jag hade med mina som det är ca 2 år mellan). Lycka till hur du än gör! Och påminna mannen om att han har hjälpt till att ställa till det, det är inte du som ensam gjort det.
  32. 16
    det praktiska löser sig Huvudsaken är att ni är överens om hur ni ska göra - eller att DU känner att det är ok att antingen behålla eller inte. Personligen har jag svårt att tänka mig en abort, men har inte heller varit i den sitsen. Vad gäller tre barn bak i bilen så går det i våra två bilar även om det är lite knöligt, men det beror helt på vad du har för bil. Rent krasst är det nog värre att få plats med syskonvagn också, för så tätt behöver man det (jag hade med mina som det är ca 2 år mellan). Lycka till hur du än gör! Och påminna mannen om att han har hjälpt till att ställa till det, det är inte du som ensam gjort det.
  33. Anonym
    #17
    Varför skriver du så? Är jag omänsklig om jag skulle välja att göra abort i ett sånt läge? Jag tycker det är en otroligt okänsligt svar i ett väldigt känsligt läge. Just nu behöver hon stöd, omtanke och bara kunna ventilera och inte att bli kallad omänsklig.
    Att "känna" något i sig kan vara på olika sett. kanske den där lilla bollen i magen som kom, kanske en känlsa och ett foster kan röra sig mycket tidigt som går att känna månader innan det är olagligt med abort.
    Vi är inte här för att döma ut andra.
  34. 17
    Varför skriver du så? Är jag omänsklig om jag skulle välja att göra abort i ett sånt läge? Jag tycker det är en otroligt okänsligt svar i ett väldigt känsligt läge. Just nu behöver hon stöd, omtanke och bara kunna ventilera och inte att bli kallad omänsklig.
    Att "känna" något i sig kan vara på olika sett. kanske den där lilla bollen i magen som kom, kanske en känlsa och ett foster kan röra sig mycket tidigt som går att känna månader innan det är olagligt med abort.
    Vi är inte här för att döma ut andra.
  35. Medlem sedan
    Dec 2003
    #18

    Önskar dig...

    ....o din familj all lycka, vad ni än beslutar er för!

    Stor kram!
  36. 18
    Önskar dig... ....o din familj all lycka, vad ni än beslutar er för!

    Stor kram!
  37. Medlem sedan
    Nov 2007
    #19
    Jag dömer absolut ingen, men jag menade bara på att om man funderar på abort så kanske man ska göra det så tidigt som möjligt, för varje vecka som går så blir ju fostret mer o mer en människa.
    Och om man redan känner bebisen så har man ju gått mer än 6 veckor....
    Och även om lagen säger att man får göra abort väldigt långt in i graviditeten så menar jag bara på att ju fortare ju bättre... det blir ju inte lättare att göra en sen abort.

    Självklart förstår jag dilemmat i situationen.... men jag har väl fortfarande rätt till min åsikt??
  38. 19
    Jag dömer absolut ingen, men jag menade bara på att om man funderar på abort så kanske man ska göra det så tidigt som möjligt, för varje vecka som går så blir ju fostret mer o mer en människa.
    Och om man redan känner bebisen så har man ju gått mer än 6 veckor....
    Och även om lagen säger att man får göra abort väldigt långt in i graviditeten så menar jag bara på att ju fortare ju bättre... det blir ju inte lättare att göra en sen abort.

    Självklart förstår jag dilemmat i situationen.... men jag har väl fortfarande rätt till min åsikt??

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar