Göteborgsträff
Ensamförälder
  1. Medlem sedan
    Dec 2005
    #1

    Göteborgsträff

    Hoppas ni alla hade en trevlig träff idag i solen... När är nästa inbokad?
  2. 1
    Göteborgsträff Hoppas ni alla hade en trevlig träff idag i solen... När är nästa inbokad?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2

    Hej!

    Vi hade verkligen tur med vädret, men det var bara jag och sävis som kom. (Plus våra barn då förstås.) Sjukdomar satte stopp för resten har jag blivit informerad om via messen. Lite tur det kanske eftersom vi båda var lite försenade samt hade problem att hitta varann bland lekplatserna. Men slutet gott, allting gott.

    Vi bestämde ingen nästa träff, men vad jag förstått är det jämna veckor som gäller? Så vad sägs om helgen den... vad-det-nu-blir, första helgen i oktober helt enkelt? Lördagen är vi i Danmark så vi ses förstås hellre på söndagen om det funkar för er andra?
  4. 2
    Hej! Vi hade verkligen tur med vädret, men det var bara jag och sävis som kom. (Plus våra barn då förstås.) Sjukdomar satte stopp för resten har jag blivit informerad om via messen. Lite tur det kanske eftersom vi båda var lite försenade samt hade problem att hitta varann bland lekplatserna. Men slutet gott, allting gott.

    Vi bestämde ingen nästa träff, men vad jag förstått är det jämna veckor som gäller? Så vad sägs om helgen den... vad-det-nu-blir, första helgen i oktober helt enkelt? Lördagen är vi i Danmark så vi ses förstås hellre på söndagen om det funkar för er andra?
  5. puhbjorn
    #3
    Men... både Sintra och jag var där, trots att hon inte är frisk, och vi såg er inte! Visserligen lyckades grabben och jag inte vara där förrän kvart över tio, men ändå... Bara några pappor, par och mor-/farföräldrar. Inga singeldamer alls, mer än vi två.

    Det får väl bli en nejlika i knapphålet nästa gång :-)
  6. 3
    Men... både Sintra och jag var där, trots att hon inte är frisk, och vi såg er inte! Visserligen lyckades grabben och jag inte vara där förrän kvart över tio, men ändå... Bara några pappor, par och mor-/farföräldrar. Inga singeldamer alls, mer än vi två.

    Det får väl bli en nejlika i knapphålet nästa gång :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4

    Nej!

    Det var det vi var rädda för, vad synd! Vi var på lekplatsen innanför Hagaskolan (i korsningen Pilgatan och Skolgatan). Jag var först på den andra (kom dit ca 10.30) men såg mest barnfamiljer. Var ni där redan då kanske?
  8. 4
    Nej! Det var det vi var rädda för, vad synd! Vi var på lekplatsen innanför Hagaskolan (i korsningen Pilgatan och Skolgatan). Jag var först på den andra (kom dit ca 10.30) men såg mest barnfamiljer. Var ni där redan då kanske?
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Nu blir jag nyfiken...Hur såg ni ut?
  10. 5
    Nu blir jag nyfiken...Hur såg ni ut?
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6

    Hur vi såg ut...

    Tja, sonen såg nog entusiastisk ut, sprang direkt in i lekparken och började leka. (Blå PoPjacka, jeans, blond kille)
    Själv såg jag nog förvirrad ut och talade i mobilen mest hela tiden när jag inte sms:ade.(med sävis)
  12. 6
    Hur vi såg ut... Tja, sonen såg nog entusiastisk ut, sprang direkt in i lekparken och började leka. (Blå PoPjacka, jeans, blond kille)
    Själv såg jag nog förvirrad ut och talade i mobilen mest hela tiden när jag inte sms:ade.(med sävis)
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Haha, nåt sånt par minns jag inte att vi såg, eller Puhbjörrn?
  14. 7
    Haha, nåt sånt par minns jag inte att vi såg, eller Puhbjörrn?
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8

    Nu i efterhand

    funderar jag på hur ni kan ha sett ut? Du hade möjligen inte en bärsjal (ljus, kanske vit), fast utan bebis i?
  16. 8
    Nu i efterhand funderar jag på hur ni kan ha sett ut? Du hade möjligen inte en bärsjal (ljus, kanske vit), fast utan bebis i?
  17. puhbjorn
    #9

    The look

    Ljus bärsjal utan bebbe, det var Sintra, jajamän! Bebisen (i grönt) höll väl jag, kan jag tro (svart huvtröja över knallgul t-shirt, jeans på mig, inte bebben...). Min brune pojke hade jeans, mörkblå keps, blå stickad tröja och står aldrig still. Kaffemuggar givet kolli för både Sintra och mig ;-)
  18. 9
    The look Ljus bärsjal utan bebbe, det var Sintra, jajamän! Bebisen (i grönt) höll väl jag, kan jag tro (svart huvtröja över knallgul t-shirt, jeans på mig, inte bebben...). Min brune pojke hade jeans, mörkblå keps, blå stickad tröja och står aldrig still. Kaffemuggar givet kolli för både Sintra och mig ;-)
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    Ni satt vid ett bord va?

    Eller åtminstone var det en bänk, så mycket minns jag. Tänk vad svårt det är att minnas detaljer när man inte ansträngt sig för att komma ihåg dem!
    Men jag tror att jag har koll på er, även om jag stormade förbi ganska fort. Era barn hann jag nog aldrig riktigt se, minns bara att jag noterade att några av barnen i parken såg ut att vara i "rätt" ålder.
  20. 10
    Ni satt vid ett bord va? Eller åtminstone var det en bänk, så mycket minns jag. Tänk vad svårt det är att minnas detaljer när man inte ansträngt sig för att komma ihåg dem!
    Men jag tror att jag har koll på er, även om jag stormade förbi ganska fort. Era barn hann jag nog aldrig riktigt se, minns bara att jag noterade att några av barnen i parken såg ut att vara i "rätt" ålder.
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11
    jajaja det var jag...Hm. Då var väl bebisen i Puhbjörns famn, antar jag
  22. 11
    jajaja det var jag...Hm. Då var väl bebisen i Puhbjörns famn, antar jag
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Jag hade ju inte ens min fyraåring med mig. Puhbjörn och jag känner varann irl, så jag tänkte att jag kunde storma förbi och träffa er även fast min unge var i karantän hos sin pappa. Jaja, vi ses nästa gång istället. Nästa jämna helg är 3-5 okt, då kan vi göra ett nytt försök
    ¨
    Kom era barn bra överens förresten?

    / M
  24. 12
    Jag hade ju inte ens min fyraåring med mig. Puhbjörn och jag känner varann irl, så jag tänkte att jag kunde storma förbi och träffa er även fast min unge var i karantän hos sin pappa. Jaja, vi ses nästa gång istället. Nästa jämna helg är 3-5 okt, då kan vi göra ett nytt försök
    ¨
    Kom era barn bra överens förresten?

    / M
  25. Medlem sedan
    Dec 2003
    #13
    Söndagar kl två lämnar jag lillkillen till hans pappa, så det kunde passa ganska bra att gå och leka nånstans med fyraåringen efter det.

    Men just den 4 oktober håller jag på med Forum för feministiska föräldrars (FoFF) barnprylmarknad på Kvinnofolkhögskolan, som ni alla iofs är hjärtans välkomna till (ska leta lite efter info och posta här sen)

    ja, eftermiddag passar mig bäst helt enkelt, även om jag kommer att vara lite trött den fjärde så tror jag nog att jag kommer att uppskatta lite lekplatshäng. (Bara jag får tag i en kaffe innan förstås ; )

    / M
  26. 13
    Söndagar kl två lämnar jag lillkillen till hans pappa, så det kunde passa ganska bra att gå och leka nånstans med fyraåringen efter det.

    Men just den 4 oktober håller jag på med Forum för feministiska föräldrars (FoFF) barnprylmarknad på Kvinnofolkhögskolan, som ni alla iofs är hjärtans välkomna till (ska leta lite efter info och posta här sen)

    ja, eftermiddag passar mig bäst helt enkelt, även om jag kommer att vara lite trött den fjärde så tror jag nog att jag kommer att uppskatta lite lekplatshäng. (Bara jag får tag i en kaffe innan förstås ; )

    / M
  27. Medlem sedan
    Aug 2000
    #14

    Okej, det var bara

    bebisen som var med... Jag tittade inte så noga när jag passerade lekparken eftersom jag var inställd på att du var sjuk. Puhbjörn visste jag inte säkert om hon skulle komma så det var egentligen bara sävis jag visste var på g. Och hon var ju då på den andra lekplasen visade det sig...
    Våra barn är i helt olika åldrar (hennes tjejer är 6,5 och 4,5 har jag för mig, medan min son är 2,5) så de lekte ju inte så värst mycket med varann. Om vi lyckas träffas allihop tror jag att det blir en bättre blandning då några har mindre barn och några äldre.
  28. 14
    Okej, det var bara bebisen som var med... Jag tittade inte så noga när jag passerade lekparken eftersom jag var inställd på att du var sjuk. Puhbjörn visste jag inte säkert om hon skulle komma så det var egentligen bara sävis jag visste var på g. Och hon var ju då på den andra lekplasen visade det sig...
    Våra barn är i helt olika åldrar (hennes tjejer är 6,5 och 4,5 har jag för mig, medan min son är 2,5) så de lekte ju inte så värst mycket med varann. Om vi lyckas träffas allihop tror jag att det blir en bättre blandning då några har mindre barn och några äldre.
  29. Medlem sedan
    Aug 2000
    #15

    Om du orkar den fjärde

    så är det en dag som skulle passa mig bra, och eftermiddagen funkar finfint. Kvinnofolkhögskolan är ett spännande ställe, där var det länge sedan jag var
  30. 15
    Om du orkar den fjärde så är det en dag som skulle passa mig bra, och eftermiddagen funkar finfint. Kvinnofolkhögskolan är ett spännande ställe, där var det länge sedan jag var
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #16
    Jamen då kanske du ska komma förbi? Jag klippte in info här nedan.


    / M


    ****
    Barnprylmarknad
    Lördag 4 oktober kl. 11-14
    På Kvinnofolkhögskolan
    hpl. Masthuggstorget
    (Ingång från torget, upp för trappan till innergården. Vi skyltar!)

    Ta med hela familjen på en marknad med stora möjligheter att fynda barnkläder, vagnar, leksaker, cyklar, bilstolar och annat! Vi kommer även att servera fika samt ha pysselaktiviteter för barnen.

    Behöver du lätta på trycket där hemma?
    Vi gör jobbet och säljer era barnkläder, leksaker, vagnar och annat! Lämna till oss, du behåller 75 % av intäkterna på din försäljning.

    Arrangör: Föräldraföreningen FOFF Göteborg
    www.foff.se
    Välkommen att ringa oss för mer information!
    Eva 0701-10 66 16 Anna 0709-964093
  32. 16
    Jamen då kanske du ska komma förbi? Jag klippte in info här nedan.


    / M


    ****
    Barnprylmarknad
    Lördag 4 oktober kl. 11-14
    På Kvinnofolkhögskolan
    hpl. Masthuggstorget
    (Ingång från torget, upp för trappan till innergården. Vi skyltar!)

    Ta med hela familjen på en marknad med stora möjligheter att fynda barnkläder, vagnar, leksaker, cyklar, bilstolar och annat! Vi kommer även att servera fika samt ha pysselaktiviteter för barnen.

    Behöver du lätta på trycket där hemma?
    Vi gör jobbet och säljer era barnkläder, leksaker, vagnar och annat! Lämna till oss, du behåller 75 % av intäkterna på din försäljning.

    Arrangör: Föräldraföreningen FOFF Göteborg
    www.foff.se
    Välkommen att ringa oss för mer information!
    Eva 0701-10 66 16 Anna 0709-964093
  33. Medlem sedan
    Aug 2000
    #17

    Låter jättespännande!

    Ska kolla upp detta
  34. 17
    Låter jättespännande! Ska kolla upp detta
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18

    Äsch, vad knasigt!

    Jag och barnen navigerade oss som sagt fram till den lekplats vi hade blivit instruerade att inställa oss vid (Hagaskolans skolgård, hörnet Pilagatan och Skolagatan). Så småningom dök Mylady upp, men i övrigt var vi helt ensamma där. Och så var ni andra samtidigt på en annan lekplats... Jaja, det kan bara bli bättre nästa gång!

    Jag har inte riktigt koll på vad vi har för oss den 4-5 oktober, så jag får återkomma när jag vet lite mer!
  36. 18
    Äsch, vad knasigt! Jag och barnen navigerade oss som sagt fram till den lekplats vi hade blivit instruerade att inställa oss vid (Hagaskolans skolgård, hörnet Pilagatan och Skolagatan). Så småningom dök Mylady upp, men i övrigt var vi helt ensamma där. Och så var ni andra samtidigt på en annan lekplats... Jaja, det kan bara bli bättre nästa gång!

    Jag har inte riktigt koll på vad vi har för oss den 4-5 oktober, så jag får återkomma när jag vet lite mer!
  37. Medlem sedan
    Dec 2003
    #19
    Nej nej, vi var på den lekplatsen! Men vi gick väl kanske vid halv elva och fikade...
  38. 19
    Nej nej, vi var på den lekplatsen! Men vi gick väl kanske vid halv elva och fikade...

Liknande trådar

  1. Göteborgsträff
    By annjolina in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 07:11
  2. Göteborgsträff?
    By Helmus in forum _0607 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 09:05
  3. Göteborgsträff:)
    By linols0130 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 18:23
  4. Göteborgsträff
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 06:58
  5. Göteborgsträff
    By KAJO in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 14:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar