Oproffsiga pedagoger :(
Förskoleklass (6-års.)
  1. Helt förskräckt
    #1

    Oproffsiga pedagoger :(

    Pratade med min kompis idag och och hon var så ledsen. Hennes tjej mår pyton och vill INTE gå till förskoleklassen. Efter 6 veckor vet fröknarna fortfarande inte vad hon heter. Vid avbokning får hon alltid säga sitt namn. Trots att hon räcker upp handen har hon aldrig fått svara när fröken frågat. När hon tog upp att några kompisar varit taskiga vid några tillfällen får hon skäll av fröken: Varför tar du upp det nu? Det måste du göra när det händer? Barnen får fritt spelrum ofta och gör vad de vill. När min kompis skulle hämta sin tjej var hon ledsen, rädd och genomsvett. Hon hade blivit jagad, fast hon inte ville. Vuxen, ja i ett annat rum som satt vid datorn, så 11 barn var alltså ensamma. Detta är bara en liten del. När min kompis tagit upp lite med personalen så får mamman skit och även dottern. Hon är en överbeskyddnde mamma, typ. Deras ansvar då, alltså pedagogernas?

    Hur hemskt måste det inte vara för tjejen att vara tvungen att gå till skolan/fritids varje dag? Fattar inte att det finns sådan personal. Tyvärr, har min kompis nu fått reda på, är det inte en unik händelse. Flera barn har slutat på skolan och personalen bryr sig inte. Skolan passar väl inte de barnen helt enkelt.... Borde man inte stanna och tänka till? Barnen ska bli sedda oavsett pedagogik!!! Fy f---n säger jag bara.

    Vad göra? Med så oproffsig personal är det löjt att prata med dem, rektor? Hur stor är inte risken att dottern hamnar i kläm? Ingen kul sits!!!
  2. 1
    Oproffsiga pedagoger :( Pratade med min kompis idag och och hon var så ledsen. Hennes tjej mår pyton och vill INTE gå till förskoleklassen. Efter 6 veckor vet fröknarna fortfarande inte vad hon heter. Vid avbokning får hon alltid säga sitt namn. Trots att hon räcker upp handen har hon aldrig fått svara när fröken frågat. När hon tog upp att några kompisar varit taskiga vid några tillfällen får hon skäll av fröken: Varför tar du upp det nu? Det måste du göra när det händer? Barnen får fritt spelrum ofta och gör vad de vill. När min kompis skulle hämta sin tjej var hon ledsen, rädd och genomsvett. Hon hade blivit jagad, fast hon inte ville. Vuxen, ja i ett annat rum som satt vid datorn, så 11 barn var alltså ensamma. Detta är bara en liten del. När min kompis tagit upp lite med personalen så får mamman skit och även dottern. Hon är en överbeskyddnde mamma, typ. Deras ansvar då, alltså pedagogernas?

    Hur hemskt måste det inte vara för tjejen att vara tvungen att gå till skolan/fritids varje dag? Fattar inte att det finns sådan personal. Tyvärr, har min kompis nu fått reda på, är det inte en unik händelse. Flera barn har slutat på skolan och personalen bryr sig inte. Skolan passar väl inte de barnen helt enkelt.... Borde man inte stanna och tänka till? Barnen ska bli sedda oavsett pedagogik!!! Fy f---n säger jag bara.

    Vad göra? Med så oproffsig personal är det löjt att prata med dem, rektor? Hur stor är inte risken att dottern hamnar i kläm? Ingen kul sits!!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Jag ahde tagit upp problemet med rektorn och hade det itne hjälpt så hade jag gått till politikerna.
    Blir barnet i kläm så kräv att få byta skola.
  4. 2
    Jag ahde tagit upp problemet med rektorn och hade det itne hjälpt så hade jag gått till politikerna.
    Blir barnet i kläm så kräv att få byta skola.
  5. Anonym
    #3
    Min kompis sak ta upp det med rektorn. Men som sagt, hon har luskat lite och det är inget nytt problem detta. Visst funderar hon på att byta skola. Får se vad som händer.
  6. 3
    Min kompis sak ta upp det med rektorn. Men som sagt, hon har luskat lite och det är inget nytt problem detta. Visst funderar hon på att byta skola. Får se vad som händer.

Liknande trådar

  1. På tal om oproffsiga professionella
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 17:19
  2. Ni som är pedagoger,
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-10-01, 19:36
  3. Några pedagoger här?
    By SandraB in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 22:47
  4. Vad tycker ni pedagoger här?
    By kuvad och nedtryckt in forum Barn som yrke
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 08:03
  5. Ni pedagoger
    By Undrande mamma in forum Barn som yrke
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar