Lösa tänder?
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Lösa tänder?

    Hejsan!
    Nån augustian som har lösa tänder? Som redan tappat? Celia har inte ännu tappat nån tand, men är livrädd för det och tycker att det verkar jätteläskigt...
    Tessie
  2. 1
    Lösa tänder? Hejsan!
    Nån augustian som har lösa tänder? Som redan tappat? Celia har inte ännu tappat nån tand, men är livrädd för det och tycker att det verkar jätteläskigt...
  3. Medlem sedan
    Aug 2001
    #2
    Nej, inte än. Själv började jag tappa tänderna i 5-årsåldern, så vi förbereder... Men än så länge sitter Augusts tänder fast.
  4. 2
    Nej, inte än. Själv började jag tappa tänderna i 5-årsåldern, så vi förbereder... Men än så länge sitter Augusts tänder fast.
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Näe Linus har inga lösa tänder vad jag märkt av o han är också lite skeptisk o rädd inför att tappa dem, men han har nog förstått att det inte är nån fara ..
  6. 3
    Näe Linus har inga lösa tänder vad jag märkt av o han är också lite skeptisk o rädd inför att tappa dem, men han har nog förstått att det inte är nån fara ..
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Nääe, Tuva har inga lösa tänder ännu, men hon tycker det verkar spännande. Hon har sett "Charlie o Lola" - avsnittet "min lösa tand skall alltid vara lös" - Det är kanon! Själv började jag tappa mina mjölktänder i 5-årsåldern, så det kanske är dags snart?
  8. 4
    Nääe, Tuva har inga lösa tänder ännu, men hon tycker det verkar spännande. Hon har sett "Charlie o Lola" - avsnittet "min lösa tand skall alltid vara lös" - Det är kanon! Själv började jag tappa mina mjölktänder i 5-årsåldern, så det kanske är dags snart?
  9. Medlem sedan
    Sep 1998
    #5
    Näe, Inte heller Johannes. (Hej på er förresten, det var ett tag sen sist)
  10. 5
    Näe, Inte heller Johannes. (Hej på er förresten, det var ett tag sen sist)
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Tack för alla svaren! Inte bara här som tänderna sitter alltså. Själv minns jag att jag tyckte att det var kul och häftigt att tappa tänderna, men så var jag ju iofs också två år yngre än min bästis. Vi får väl se vem som blir första augustianen med glugg helt enkelt!
  12. 6
    Tack för alla svaren! Inte bara här som tänderna sitter alltså. Själv minns jag att jag tyckte att det var kul och häftigt att tappa tänderna, men så var jag ju iofs också två år yngre än min bästis. Vi får väl se vem som blir första augustianen med glugg helt enkelt!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7
    Hugo tappade första tanden (nederkäken fram) förra veckan, och det är inte långt undan att den andra framtanden nere ryker vilken sekund som helst. Han känner sig jättestor över detta!
  14. 7
    Hugo tappade första tanden (nederkäken fram) förra veckan, och det är inte långt undan att den andra framtanden nere ryker vilken sekund som helst. Han känner sig jättestor över detta!

Liknande trådar

  1. Lösa tänder :/
    By raqven in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-03-25, 09:47
  2. Lösa tänder =/
    By MariaKingsley in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 22:47
  3. Lösa tänder..?
    By Ronja31 in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 20:32
  4. Lösa tänder?
    By -Tessie- in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 15:29
  5. Lösa tänder!
    By Mollis in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 21:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar