Hamra spika borra
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2004
    #1

    Hamra spika borra

    Gjorde nåt fel så jag lägget det här

    Hur sent tycker ni att det är ok att borra spika och hamra i en lägenhet? Där vi bor står det att man får "störa" till 22 på kvällen, vad som menas med störa kan man ju tolka olika.

    Vår granne borrar gärna fram till prick 22, det stör inte mig , men själv skulle jag inte borra så sent på kvällen för jag vill inte störa grannarna.
    Vi är de enda med småbarn i huset o man skulle kunna släppa en bomb i lägenheten utan att hon vaknar så det stör ju inte henne heller.
    Det är bara jag som inte skulle kunna borra så sent.

    Skulle ni kunna borra, hamra spika så sent? Skulle ni störas om andra gjorde det ?
  2. 1
    Hamra spika borra Gjorde nåt fel så jag lägget det här

    Hur sent tycker ni att det är ok att borra spika och hamra i en lägenhet? Där vi bor står det att man får "störa" till 22 på kvällen, vad som menas med störa kan man ju tolka olika.

    Vår granne borrar gärna fram till prick 22, det stör inte mig , men själv skulle jag inte borra så sent på kvällen för jag vill inte störa grannarna.
    Vi är de enda med småbarn i huset o man skulle kunna släppa en bomb i lägenheten utan att hon vaknar så det stör ju inte henne heller.
    Det är bara jag som inte skulle kunna borra så sent.

    Skulle ni kunna borra, hamra spika så sent? Skulle ni störas om andra gjorde det ?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Det har jag aldrig gjort. Försöker väsnas på dagarna och vara tyst på kvällarna när folk vill ha lugn och ro, precis som jag själv. Händer det någon enstaka gång så bryr jag mig inte.
  4. 2
    Det har jag aldrig gjort. Försöker väsnas på dagarna och vara tyst på kvällarna när folk vill ha lugn och ro, precis som jag själv. Händer det någon enstaka gång så bryr jag mig inte.
  5. Medlem sedan
    Nov 1998
    #3
    Jag tänker att klockan åtta på kvällen är nån slags gräns. Jag vet inte om det är nåt jag hört eller om det bara är nån känsla. Eftersom det bor mycket småbarn här så skulle jag inte hålla på senare om det inte var nåt mycket akut. Nu känner jag mina grannar, så jag känner mig trygg i att de skulle säga till om de blev störda.
  6. 3
    Jag tänker att klockan åtta på kvällen är nån slags gräns. Jag vet inte om det är nåt jag hört eller om det bara är nån känsla. Eftersom det bor mycket småbarn här så skulle jag inte hålla på senare om det inte var nåt mycket akut. Nu känner jag mina grannar, så jag känner mig trygg i att de skulle säga till om de blev störda.
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4

    För mig

    är åtta oxå en gräns, nu störs jag inte av det här o skulle jag det så kan jag plinga på o be dem sluta. DEt är nog mitt samvete som säger att man inte ska föra väsen efter en viss tid
  8. 4
    För mig är åtta oxå en gräns, nu störs jag inte av det här o skulle jag det så kan jag plinga på o be dem sluta. DEt är nog mitt samvete som säger att man inte ska föra väsen efter en viss tid
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    Ja någon gång emellanåt kunde vi hålla på så sent (2 ggr/år max).
    En gång hamrade vi vid midnatt. Då slog vi ner några socklar i köket. En hamster hade nämligen rymt...
    Skämdes och bad om ursäkt nästa gång vi mötte grannarna (pensionärer). De hade hört och trodde vi _bara_ spikade upp tavlor. De var värda en stor blomsterkvast!
  10. 5
    Ja någon gång emellanåt kunde vi hålla på så sent (2 ggr/år max).
    En gång hamrade vi vid midnatt. Då slog vi ner några socklar i köket. En hamster hade nämligen rymt...
    Skämdes och bad om ursäkt nästa gång vi mötte grannarna (pensionärer). De hade hört och trodde vi _bara_ spikade upp tavlor. De var värda en stor blomsterkvast!
  11. Medlem sedan
    Aug 2004
    #6

    Jo

    jag försöker oxå hålla mig till dagarna om jag kan det, annars är det direkt när jag kommer hem från jobbet.
  12. 6
    Jo jag försöker oxå hålla mig till dagarna om jag kan det, annars är det direkt när jag kommer hem från jobbet.
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7

    Skönt

    att de inte tyckte det var så allvarligt, men vid såna tillfällen måste man ju få föra väsen . Hur gick det med Hamstern sen ?
  14. 7
    Skönt att de inte tyckte det var så allvarligt, men vid såna tillfällen måste man ju få föra väsen . Hur gick det med Hamstern sen ?
  15. Medlem sedan
    Apr 2000
    #8
    Vi hittade honom. Men han har gått till de sälla jaktmarkerna för länge sen.

    Såna grannar vi hade är nog tyvärr få förunnade. De ville ha ungdomar i huset för de livade upp. Behöver jag säga att de aldrig hördes alls?
  16. 8
    Vi hittade honom. Men han har gått till de sälla jaktmarkerna för länge sen.

    Såna grannar vi hade är nog tyvärr få förunnade. De ville ha ungdomar i huset för de livade upp. Behöver jag säga att de aldrig hördes alls?
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Nån enstaka gång kanske, om man är inne i ett flow och ska göra klart. Men oftast inte.
  18. 9
    Nån enstaka gång kanske, om man är inne i ett flow och ska göra klart. Men oftast inte.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Skulle nog inte heller

    göra det, fast det beror lite på situationen. När jag flyttade in här jobbade jag varenda kväll med att fixa i lägenheten och då var det svårt att inte föra lite oväsen även om det blev sent. Då vill man ju liksom bara bli klar, men det är ju inte så ofta man är nyinflyttad förhoppningsvis. Men generellt tycker jag inte om att störa grannarna sent på kvällarna. Fast jag gillar inte heller när grannarna börjar hamra kl 8 på en lördagmorgon, vilket hände igår när jag tänkte ha sovmorgon.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  20. 10
    Skulle nog inte heller göra det, fast det beror lite på situationen. När jag flyttade in här jobbade jag varenda kväll med att fixa i lägenheten och då var det svårt att inte föra lite oväsen även om det blev sent. Då vill man ju liksom bara bli klar, men det är ju inte så ofta man är nyinflyttad förhoppningsvis. Men generellt tycker jag inte om att störa grannarna sent på kvällarna. Fast jag gillar inte heller när grannarna börjar hamra kl 8 på en lördagmorgon, vilket hände igår när jag tänkte ha sovmorgon.
  21. Medlem sedan
    Apr 2000
    #11
    Och klockan 20 anser jag är en tid man borde vara tyst. Blir själv vansinnig över idioten i området som kör runt med gräsklipparen på kvällen. Eller den som skör brädor vid 22. Alla(?) barn brukar ofta sova senast 21. Bara pensionärer eller personer med barn som är ute hela natten som håller på... _Där_ gick jag i gång!
  22. 11
    Och klockan 20 anser jag är en tid man borde vara tyst. Blir själv vansinnig över idioten i området som kör runt med gräsklipparen på kvällen. Eller den som skör brädor vid 22. Alla(?) barn brukar ofta sova senast 21. Bara pensionärer eller personer med barn som är ute hela natten som håller på... _Där_ gick jag i gång!
  23. Medlem sedan
    May 2001
    #12

    20:00

    är absolut min gräns för just såna aktiviteter. Det är få andra saker som stör så mycket att barn (eller andra) inte kan somna, samt stör TV:n. Tex hög musik är ju INGENTING i jämförelse. Tycker det hör till god ton oavsett vad reglerna säger. Sen är det skillnad om det händer väldigt ofta. Ett tag hade vi folk som borrade vid åtta-niotiden VARJE kväll i en månads tid (två olika som höll på) då var man rätt ilsken tillslut oavsett om barnen kunde somna, eller inte. En gång är ju en annan sak.
  24. 12
    20:00 är absolut min gräns för just såna aktiviteter. Det är få andra saker som stör så mycket att barn (eller andra) inte kan somna, samt stör TV:n. Tex hög musik är ju INGENTING i jämförelse. Tycker det hör till god ton oavsett vad reglerna säger. Sen är det skillnad om det händer väldigt ofta. Ett tag hade vi folk som borrade vid åtta-niotiden VARJE kväll i en månads tid (två olika som höll på) då var man rätt ilsken tillslut oavsett om barnen kunde somna, eller inte. En gång är ju en annan sak.
  25. Medlem sedan
    Apr 2008
    #13
    beror på. En esntaka borrning är juOK, men inte om grannen håller på att spika upp enhel panel till tio på kvällarna.

    Fast jag är mer förstående för nya som flyttar in, att de försäker komma iorning någorunda så fort som möjligt, än de som redan bor där, som borde kunna planera det lite bättre.

    Sjävl hade jag ett ta en granne övanför som Började spela hög musig låångt efter tion Han ansäg att eftersom det var bostadsrätter och han köpt den, så fick han göra det. nej, då vart jag inte tolerant för fem öre,
  26. 13
    beror på. En esntaka borrning är juOK, men inte om grannen håller på att spika upp enhel panel till tio på kvällarna.

    Fast jag är mer förstående för nya som flyttar in, att de försäker komma iorning någorunda så fort som möjligt, än de som redan bor där, som borde kunna planera det lite bättre.

    Sjävl hade jag ett ta en granne övanför som Började spela hög musig låångt efter tion Han ansäg att eftersom det var bostadsrätter och han köpt den, så fick han göra det. nej, då vart jag inte tolerant för fem öre,
  27. Medlem sedan
    Aug 2004
    #14

    Nej

    åtta på morgonen vill inte jag heller att de ska hamra. Min pappa bodde i en lägenhet där det tjöt lite i rören om man spolade vatten, så man fick absolut inte spola med vatten för honom efter åtta o absolut inte duscha. Däremot gick han glatt upp klockan fem på morgonen o gjorde allt det där. Jag försökte förklara att om han nu störde grannarna genomatt spola vatten så stördes de nog mer 5 på morgonen än på kvällen.
  28. 14
    Nej åtta på morgonen vill inte jag heller att de ska hamra. Min pappa bodde i en lägenhet där det tjöt lite i rören om man spolade vatten, så man fick absolut inte spola med vatten för honom efter åtta o absolut inte duscha. Däremot gick han glatt upp klockan fem på morgonen o gjorde allt det där. Jag försökte förklara att om han nu störde grannarna genomatt spola vatten så stördes de nog mer 5 på morgonen än på kvällen.
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15

    =)

    Ja gräsklippare är inte roliga de heller. El sopbilen som ibland ska komma 5 på morgonen.
  30. 15
    =) Ja gräsklippare är inte roliga de heller. El sopbilen som ibland ska komma 5 på morgonen.
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16

    Jo det är antagligen fler

    som vill sova vid 5 än vid 20, om man ska tänka så.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  32. 16
    Jo det är antagligen fler som vill sova vid 5 än vid 20, om man ska tänka så.
  33. Medlem sedan
    Aug 2004
    #17

    Nej

    1 gång ibland gör inte så mycket, det kanske är därför jag inte stör mig så mycket heller just för att det händer så sällan, det är ibland de får för sig att möblera om el vad de gör.
  34. 17
    Nej 1 gång ibland gör inte så mycket, det kanske är därför jag inte stör mig så mycket heller just för att det händer så sällan, det är ibland de får för sig att möblera om el vad de gör.
  35. Medlem sedan
    Aug 2004
    #18

    Jo

    sån är man ju, jag är sådan att jagvill helst att allt ska vara möblerat o klart 5 min efter att jag flyttat in =)

    Jag had een granne som spelade piano en gång, tyvärr spelade han inte så vackert
  36. 18
    Jo sån är man ju, jag är sådan att jagvill helst att allt ska vara möblerat o klart 5 min efter att jag flyttat in =)

    Jag had een granne som spelade piano en gång, tyvärr spelade han inte så vackert
  37. Medlem sedan
    Apr 2000
    #19
    Ja varför ska de vara så tidiga för? *morrar lite*
  38. 19
    Ja varför ska de vara så tidiga för? *morrar lite*
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Jo, jag skulle nog kunna borra fram till klockan 22 om det var en enstaka gång. Däremot tycker jag att det är störande med folk som bullrar så sent regelbundet, vi hade till exempel en granne en gång som konstant renoverade sin lägenhet och alltid höll på till 22-23 på kvällarna...
  40. 20
    Jo, jag skulle nog kunna borra fram till klockan 22 om det var en enstaka gång. Däremot tycker jag att det är störande med folk som bullrar så sent regelbundet, vi hade till exempel en granne en gång som konstant renoverade sin lägenhet och alltid höll på till 22-23 på kvällarna...

Liknande trådar

  1. Apropå att spika
    By -Kikou- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 03:14
  2. Någon med HAMRA hörnsoffa fr. Ikea?
    By Innerjoin in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-09, 13:40
  3. Någon som har soffan Hamra från IKEA?
    By Soffjakt in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 21:39
  4. Spika på lillebror
    By Carin m grabbarna in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 19:19
  5. Hamra skinnsoffa
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 17:28
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar