Blandad enkät!
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Blandad enkät!

    Här kommer en blandad morgonenkät!

    1.När stiger ni upp på morgonen?
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    3.Äter ni frukost tillsammans?
    4.Favoritfrukost?
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    7.Favoritmat?
    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?

    Tack för mig
  2. 1
    Blandad enkät! Här kommer en blandad morgonenkät!

    1.När stiger ni upp på morgonen?
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    3.Äter ni frukost tillsammans?
    4.Favoritfrukost?
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    7.Favoritmat?
    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?

    Tack för mig
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    - Allt för tidigt, barnen och pappa går upp vid 6, jag vid 7

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    - Inte vardagar

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    - Ibland

    4.Favoritfrukost?
    - Hotellfrukostar

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    - Jag är tröttast på morgonen och piggast på kvällen

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    - Japp

    7.Favoritmat?
    - Allt som är hemlagat

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    - Jag

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    - Jag gör båda två med glädje så länge jag slipper dammsuga här hemma.

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    - Ja, råvaror kostar mer än halvfabrikat tyvärr
    Mamma till Robin -02, Rebecca -05 & Oliver -07
    http://trollungarna.blogg.se/
  4. 2
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    - Allt för tidigt, barnen och pappa går upp vid 6, jag vid 7

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    - Inte vardagar

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    - Ibland

    4.Favoritfrukost?
    - Hotellfrukostar

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    - Jag är tröttast på morgonen och piggast på kvällen

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    - Japp

    7.Favoritmat?
    - Allt som är hemlagat

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    - Jag

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    - Jag gör båda två med glädje så länge jag slipper dammsuga här hemma.

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    - Ja, råvaror kostar mer än halvfabrikat tyvärr
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Då svarar jag!!

    1.När stiger ni upp på morgonen? Mellan 6 och 7

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen? Nej inte riktigt. Den som jobbar (snart jag) går upp först och duschar, sen väcks barnen som ska till skolan.

    3.Äter ni frukost tillsammans? Ja, för det mesta. På helgen sover 12-åringen längre.

    4.Favoritfrukost? Kaffe och rostat bröd för mig.

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet? Jag är trött direkt när jag går upp, sen är jag pigg resten av dagen till 22 ungefär

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen? Ja, alltid.

    7.Favoritmat? Spaghetti och köttfärssås älskar jag!

    8.Vem lagar mat hemma hos er? Oftast min man, men nu när jag har varit hemma är det oftast jag. På helgen nästan bara han.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni? LÄTT slippa laga mat, jag gillar det inte!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat? Jag vet inte riktigt, men jag tror inte det. Vi äter för lite grönsaker tyvärr, fast de är ju dyra.
  6. 3
    Då svarar jag!!

    1.När stiger ni upp på morgonen? Mellan 6 och 7

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen? Nej inte riktigt. Den som jobbar (snart jag) går upp först och duschar, sen väcks barnen som ska till skolan.

    3.Äter ni frukost tillsammans? Ja, för det mesta. På helgen sover 12-åringen längre.

    4.Favoritfrukost? Kaffe och rostat bröd för mig.

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet? Jag är trött direkt när jag går upp, sen är jag pigg resten av dagen till 22 ungefär

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen? Ja, alltid.

    7.Favoritmat? Spaghetti och köttfärssås älskar jag!

    8.Vem lagar mat hemma hos er? Oftast min man, men nu när jag har varit hemma är det oftast jag. På helgen nästan bara han.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni? LÄTT slippa laga mat, jag gillar det inte!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat? Jag vet inte riktigt, men jag tror inte det. Vi äter för lite grönsaker tyvärr, fast de är ju dyra.
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    *när Mira vaknar för hundraelfte gången. Mellan halv7 och 8

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    *nej, makan åker till jobb runt 7 så han stiger väl upp ca 6.30

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    *nej, barnen de större, gör delvis åt sig själv, jag assisterar. Jag äter när jag har fått iväg alla till skolan

    4.Favoritfrukost?
    *kaffe och smörgås. Ungarna vill ha sockerflingor men det får de sällan. De äter gröt, smörgås, wetabix,jogurt. Mysli åt de förr men de har tröttnat och äter sällan

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    *tröttast är jag när jag ska upp på morgonen. Sen får jag en riktig dipp på eftermiddagen igen. Oftast runt 2-tiden. Bara när jag är hemma.

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    *Ja det gör vi. Alltid

    7.Favoritmat?
    *Ungarna gillar pizza, sånadär billiga äckliga. Annars lasagne, och strimlad broiler med ris/makaroner. Risgrynsgröt gillar ungarna. Jag tycker om blodiga biffar med feta såser

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    *jag lagar i princip all mat för tillfället. När jag jobbade så lagade vi båda. Jag jobbade kväll varannan vecka så då var maken illa tvungen.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    *svår fråga. Jag vill inte slippa vilkendera helt. När jag tänker "slippa tvätta" så ser jag bara kaoset när maken tvättar. Nä jag vill inte slippa nånting

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    *Ja det gör vi. Jag köper aldrig det dyraste. Handlar storpack och väljer billigare alternativ, kollar efter erbjudanden. Köper aldrig svindyra färska kryddor, dyra frukter. Väljer förmånliga alternativ, tar billigaste osten etc. Men köper det som vi tycker är gott.
  8. 4
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    *när Mira vaknar för hundraelfte gången. Mellan halv7 och 8

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    *nej, makan åker till jobb runt 7 så han stiger väl upp ca 6.30

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    *nej, barnen de större, gör delvis åt sig själv, jag assisterar. Jag äter när jag har fått iväg alla till skolan

    4.Favoritfrukost?
    *kaffe och smörgås. Ungarna vill ha sockerflingor men det får de sällan. De äter gröt, smörgås, wetabix,jogurt. Mysli åt de förr men de har tröttnat och äter sällan

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    *tröttast är jag när jag ska upp på morgonen. Sen får jag en riktig dipp på eftermiddagen igen. Oftast runt 2-tiden. Bara när jag är hemma.

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    *Ja det gör vi. Alltid

    7.Favoritmat?
    *Ungarna gillar pizza, sånadär billiga äckliga. Annars lasagne, och strimlad broiler med ris/makaroner. Risgrynsgröt gillar ungarna. Jag tycker om blodiga biffar med feta såser

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    *jag lagar i princip all mat för tillfället. När jag jobbade så lagade vi båda. Jag jobbade kväll varannan vecka så då var maken illa tvungen.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    *svår fråga. Jag vill inte slippa vilkendera helt. När jag tänker "slippa tvätta" så ser jag bara kaoset när maken tvättar. Nä jag vill inte slippa nånting

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    *Ja det gör vi. Jag köper aldrig det dyraste. Handlar storpack och väljer billigare alternativ, kollar efter erbjudanden. Köper aldrig svindyra färska kryddor, dyra frukter. Väljer förmånliga alternativ, tar billigaste osten etc. Men köper det som vi tycker är gott.
  9. Medlem sedan
    Nov 2007
    #5
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    * Halv åtta - åtta

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    * Jag är så illa tvungen att gå upp när Viktor går upp

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    * Ja

    4.Favoritfrukost?
    * Kokt ägg, smörgås med räkröra och juice

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    * På morgonen men piggnar snart till bara jag kommer upp.

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    * Oftast äter jag och Viktor ihop.

    7.Favoritmat?
    Hemmagjord pizza

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    * Hmm svår fråga kan det vara jag

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    Inget hade det varit städa istället så hade jag valt det.

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    * Ja det tycker jag.
  10. 5
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    * Halv åtta - åtta

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    * Jag är så illa tvungen att gå upp när Viktor går upp

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    * Ja

    4.Favoritfrukost?
    * Kokt ägg, smörgås med räkröra och juice

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    * På morgonen men piggnar snart till bara jag kommer upp.

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    * Oftast äter jag och Viktor ihop.

    7.Favoritmat?
    Hemmagjord pizza

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    * Hmm svår fråga kan det vara jag

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    Inget hade det varit städa istället så hade jag valt det.

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    * Ja det tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    Maken går upp vid 6.15. Jag går upp vid 7 och Alexander vid halv 8.

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    nej

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    Nej, Jag äter inte förrän vid nio och då brukar Alexander också äta en smörgås, annars äter han gröt när han går upp.

    4.Favoritfrukost?
    Frukostbuffé.

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    Är nog sällan speciellt trött, skulle vara vid tio innan jag går och lägger mig!

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    Nej, Alexander går och lägger sig klockan sex, så det hinner vi inte. Maken och jag brukar dock äta tillsammans vid sex.

    7.Favoritmat?
    Sushi.

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    Jag!

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    Slippa tvätta.... Fast helst slippa städa!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    Japp!
  12. 6
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    Maken går upp vid 6.15. Jag går upp vid 7 och Alexander vid halv 8.

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    nej

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    Nej, Jag äter inte förrän vid nio och då brukar Alexander också äta en smörgås, annars äter han gröt när han går upp.

    4.Favoritfrukost?
    Frukostbuffé.

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    Är nog sällan speciellt trött, skulle vara vid tio innan jag går och lägger mig!

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    Nej, Alexander går och lägger sig klockan sex, så det hinner vi inte. Maken och jag brukar dock äta tillsammans vid sex.

    7.Favoritmat?
    Sushi.

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    Jag!

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    Slippa tvätta.... Fast helst slippa städa!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    Japp!
  13. Medlem sedan
    Dec 2000
    #7
    1.När stiger ni upp på morgonen?mellan 7 och 8.På helgen får jag sova så länge jag vill, vaknar dock vid nio senast.
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?Nej, 7åringen vaknar först o ser på tv, vi brukar gå upp vid 7.
    3.Äter ni frukost tillsammans?Ja, men på lördagarna får barnen äta framför frukost-tv.
    4.Favoritfrukost?Ett helt fat med melon och yoghurt på och lite lite musli )
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet? trött när jag vaknar- dötrött! Trött också på e.m. mellan 14-16-dötrött!
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?Ja, rj 2 dagar när maken jobbar borta.
    7.Favoritmat?Fläskfile med salvia för barnen. Jag grönsakslasagne.
    8.Vem lagar mat hemma hos er?Mest jag.
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni? Slippa tvätta-jag älskar att laga mat.
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?Ja )
  14. 7
    1.När stiger ni upp på morgonen?mellan 7 och 8.På helgen får jag sova så länge jag vill, vaknar dock vid nio senast.
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?Nej, 7åringen vaknar först o ser på tv, vi brukar gå upp vid 7.
    3.Äter ni frukost tillsammans?Ja, men på lördagarna får barnen äta framför frukost-tv.
    4.Favoritfrukost?Ett helt fat med melon och yoghurt på och lite lite musli )
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet? trött när jag vaknar- dötrött! Trött också på e.m. mellan 14-16-dötrött!
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?Ja, rj 2 dagar när maken jobbar borta.
    7.Favoritmat?Fläskfile med salvia för barnen. Jag grönsakslasagne.
    8.Vem lagar mat hemma hos er?Mest jag.
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni? Slippa tvätta-jag älskar att laga mat.
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?Ja )
  15. Medlem sedan
    Nov 2007
    #8
    Sover Alexander hela natten? Hur sover han på dan?
    Han lägger sig ganska tidigt på kvällen.
    Hur lyckas man med det?
  16. 8
    Sover Alexander hela natten? Hur sover han på dan?
    Han lägger sig ganska tidigt på kvällen.
    Hur lyckas man med det?
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Mamma Malin svarar:

    1.När stiger ni upp på morgonen?
    *Ida vaknar runt 08-09-tiden och då går pappa upp med henne (han är pappaledig). För mig är det olika då jag studerar och jag bland går upp före dem och ibland efter.

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    * Ibland händer det på vardagarna. Vaknar Ida runt 08 på helgen brukar den ena sova kvar, vaknar hon däremot kring 09 brukar vi oftast gå upp allihop.

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    *Ja, alltid på helgerna, lite olika på vardagar.

    4.Favoritfrukost?
    *Frukostbuffé med massor av smaskiga pålägg!

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    *Tröttast tidiga morrnar. Piggast sena kvällar/nätter

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    *Ja, det gör vi alltid!

    7.Favoritmat?
    Taco´s är en favorit

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    * Båda, vi lagar nästan all mat tillsammans, men ibland gör han den själv eller jag den själv.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    *Jag tycker det är kul att laga mat OM man ska laga något roligt och smaskigt annars tar det ganska lång tid att laga mat... så då tycker jag tvättandet är lättare, det är bara att kasta in och hänga upp. Fast i längden vill jag nog hellre laga mat....eller?? Svårt val!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    Njaaaa....det gör vi nog! Vi är 3 i vårt hushåll och lägger nog runt 4.500-5000 kr/mån på inhandlande i matbutik (då är hygienprodukter och allt annat man handlar där också inräknat)
  18. 9
    Mamma Malin svarar:

    1.När stiger ni upp på morgonen?
    *Ida vaknar runt 08-09-tiden och då går pappa upp med henne (han är pappaledig). För mig är det olika då jag studerar och jag bland går upp före dem och ibland efter.

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    * Ibland händer det på vardagarna. Vaknar Ida runt 08 på helgen brukar den ena sova kvar, vaknar hon däremot kring 09 brukar vi oftast gå upp allihop.

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    *Ja, alltid på helgerna, lite olika på vardagar.

    4.Favoritfrukost?
    *Frukostbuffé med massor av smaskiga pålägg!

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    *Tröttast tidiga morrnar. Piggast sena kvällar/nätter

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    *Ja, det gör vi alltid!

    7.Favoritmat?
    Taco´s är en favorit

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    * Båda, vi lagar nästan all mat tillsammans, men ibland gör han den själv eller jag den själv.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    *Jag tycker det är kul att laga mat OM man ska laga något roligt och smaskigt annars tar det ganska lång tid att laga mat... så då tycker jag tvättandet är lättare, det är bara att kasta in och hänga upp. Fast i längden vill jag nog hellre laga mat....eller?? Svårt val!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    Njaaaa....det gör vi nog! Vi är 3 i vårt hushåll och lägger nog runt 4.500-5000 kr/mån på inhandlande i matbutik (då är hygienprodukter och allt annat man handlar där också inräknat)
  19. Medlem sedan
    Jan 2008
    #10
    1.När stiger ni upp på morgonen? mellan 6 och 7.
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen? min sambo går upp klockan 6 och jag går upp när skrutten vaknar helst så sent som möjligt för min del
    3.Äter ni frukost tillsammans? inte på vardagarna, men på helgerna gör vi det
    4.Favoritfrukost? är så illamående på morgonen så jag har ingen favoritfrukost..
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet? jättetrött hela dagen, men mest morgon o kväll. nu går jag ofta o lägger mig klockan åtta på kvällen för att jag är helt slut. innan jag blev sjuk var jag morgonpigg.
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen? ja det gör vi om inte Noah hinner somna...
    7.Favoritmat? sill och potatis, kinamat, flygande Jakob o jaa det finns många favoriträtter
    8.Vem lagar mat hemma hos er? min sambo för det mesta...
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni? min sambo lagar så god mat så den vill man inte slippa, skulle därför vilja slippa tvätten
    10.Lägger ni mycket pengar på mat? nej det tror jag inte, men vi äter aldrig ute och vi köper alltid storpack. har ändå ganska varierad mat, men äter billigt på vardagarna o lyx på helgerna...
  20. 10
    1.När stiger ni upp på morgonen? mellan 6 och 7.
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen? min sambo går upp klockan 6 och jag går upp när skrutten vaknar helst så sent som möjligt för min del
    3.Äter ni frukost tillsammans? inte på vardagarna, men på helgerna gör vi det
    4.Favoritfrukost? är så illamående på morgonen så jag har ingen favoritfrukost..
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet? jättetrött hela dagen, men mest morgon o kväll. nu går jag ofta o lägger mig klockan åtta på kvällen för att jag är helt slut. innan jag blev sjuk var jag morgonpigg.
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen? ja det gör vi om inte Noah hinner somna...
    7.Favoritmat? sill och potatis, kinamat, flygande Jakob o jaa det finns många favoriträtter
    8.Vem lagar mat hemma hos er? min sambo för det mesta...
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni? min sambo lagar så god mat så den vill man inte slippa, skulle därför vilja slippa tvätten
    10.Lägger ni mycket pengar på mat? nej det tror jag inte, men vi äter aldrig ute och vi köper alltid storpack. har ändå ganska varierad mat, men äter billigt på vardagarna o lyx på helgerna...
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11

    Mina svar:

    1.När stiger ni upp på morgonen?
    - Mion vaknar runt 7-tiden, jag går upp innan 5 om jag jobbar morgon, samtidigt som dom andra om jag jobbar kväll eller är ledig.. Mions pappa är föräldraledig nu.

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    - Se ovan

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    - Ja om jag är ledig eller jobbar kväll...

    4.Favoritfrukost?
    - Nybakt, fortfarande varmt bröd, färskpressad juice

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    - Mion är tröttast vid lunch-tid, jag är som tröttast ca 15-16-tiden efter att jag jobbar förmiddag...

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    - Ja absolut, om jag inte jobbar kvällspass, då äter jag på jobbet.

    7.Favoritmat?
    - Grillade spanska räkor utomlands, pizza får jag tyvärr säga annars

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    - Oftast jag

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    - Tvätta och laga mat känns inte jobbigt, då skulle jag mycket mycket hellre slippa typ dammsugning och annan städning..... URK!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    - Alldeles för mycket!
  22. 11
    Mina svar: 1.När stiger ni upp på morgonen?
    - Mion vaknar runt 7-tiden, jag går upp innan 5 om jag jobbar morgon, samtidigt som dom andra om jag jobbar kväll eller är ledig.. Mions pappa är föräldraledig nu.

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    - Se ovan

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    - Ja om jag är ledig eller jobbar kväll...

    4.Favoritfrukost?
    - Nybakt, fortfarande varmt bröd, färskpressad juice

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    - Mion är tröttast vid lunch-tid, jag är som tröttast ca 15-16-tiden efter att jag jobbar förmiddag...

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    - Ja absolut, om jag inte jobbar kvällspass, då äter jag på jobbet.

    7.Favoritmat?
    - Grillade spanska räkor utomlands, pizza får jag tyvärr säga annars

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    - Oftast jag

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    - Tvätta och laga mat känns inte jobbigt, då skulle jag mycket mycket hellre slippa typ dammsugning och annan städning..... URK!

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    - Alldeles för mycket!
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    Jag har en väldigt kvällstrött bebis! Han sover sedan till 7.30. På dagen sover han 60-90 min. delat på 2 ggr.
    Han har själv "bestämt" sina tider. Fick han bestämma helt själv hade han säkert gått och lagt sig ännu tidigare!
  24. 12
    Jag har en väldigt kvällstrött bebis! Han sover sedan till 7.30. På dagen sover han 60-90 min. delat på 2 ggr.
    Han har själv "bestämt" sina tider. Fick han bestämma helt själv hade han säkert gått och lagt sig ännu tidigare!
  25. Medlem sedan
    Jan 2008
    #13

    Mina svar

    1.När stiger ni upp på morgonen?
    vid 7
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    jag o barnen
    3.Äter ni frukost tillsammans?
    japp
    4.Favoritfrukost?
    kaffe o äggmackor
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    eftermiddagen är jag tröttast....piggast på morgonen
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    japp
    7.Favoritmat?
    pasta
    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    jag o sambon
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    laga mat
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    normalt mycket
  26. 13
    Mina svar 1.När stiger ni upp på morgonen?
    vid 7
    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    jag o barnen
    3.Äter ni frukost tillsammans?
    japp
    4.Favoritfrukost?
    kaffe o äggmackor
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    eftermiddagen är jag tröttast....piggast på morgonen
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    japp
    7.Favoritmat?
    pasta
    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    jag o sambon
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    laga mat
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    normalt mycket
  27. Medlem sedan
    Mar 2005
    #14
    1.När stiger ni upp på morgonen?

    - klockan ringer 06.00

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?

    - Ja
    3.Äter ni frukost tillsammans?

    - Nej
    4.Favoritfrukost?

    -Rostat bröd med ost och marmelad
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?

    - Tröttast på morgonen och piggast på kvällen
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?

    - ja alltid
    7.Favoritmat?

    - Tacos , Grillat mm det finns massor
    8.Vem lagar mat hemma hos er?

    - Jag
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?

    - Laga mat lätt val!!
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?

    - Ja det gör vi nog.
  28. 14
    1.När stiger ni upp på morgonen?

    - klockan ringer 06.00

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?

    - Ja
    3.Äter ni frukost tillsammans?

    - Nej
    4.Favoritfrukost?

    -Rostat bröd med ost och marmelad
    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?

    - Tröttast på morgonen och piggast på kvällen
    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?

    - ja alltid
    7.Favoritmat?

    - Tacos , Grillat mm det finns massor
    8.Vem lagar mat hemma hos er?

    - Jag
    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?

    - Laga mat lätt val!!
    10.Lägger ni mycket pengar på mat?

    - Ja det gör vi nog.
  29. Medlem sedan
    Apr 2008
    #15
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    Jag kl 6. Robin och sambon och alla tre på helgen kl 7, ibland så sent som 7.20!

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    På helgen.

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    På helgen myser vi alla tre vid frukostbordet.

    4.Favoritfrukost?
    Färskt bröd men många olika pålägg, ägg, juice och kaffe (och en liten, liten kaka till kaffet)

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    Hela familjen är piggast på förmiddagen och tröttast på kvällen.

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    För det mesta.

    7.Favoritmat?
    Någon köttbit och potatisgratäng.

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    Sambon.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    Laga mat. Jag tycker tyvärr att det är så tråkigt.

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    Ja, nu för tiden kostar ju maten en hel del.
  30. 15
    1.När stiger ni upp på morgonen?
    Jag kl 6. Robin och sambon och alla tre på helgen kl 7, ibland så sent som 7.20!

    2. Går ni upp tillsammans hela familjen?
    På helgen.

    3.Äter ni frukost tillsammans?
    På helgen myser vi alla tre vid frukostbordet.

    4.Favoritfrukost?
    Färskt bröd men många olika pålägg, ägg, juice och kaffe (och en liten, liten kaka till kaffet)

    5.När är ni som tröttast resp. piggast under dygnet?
    Hela familjen är piggast på förmiddagen och tröttast på kvällen.

    6.Äter ni kvällsmat ihop hela familjen?
    För det mesta.

    7.Favoritmat?
    Någon köttbit och potatisgratäng.

    8.Vem lagar mat hemma hos er?
    Sambon.

    9.Om ni fick välja att slippa tvätta eller laga mat under ett helt år, vad väljer ni?
    Laga mat. Jag tycker tyvärr att det är så tråkigt.

    10.Lägger ni mycket pengar på mat?
    Ja, nu för tiden kostar ju maten en hel del.
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Hotellfrukost!! *drömmer mig bort* de är ju underbara!!
  32. 16
    Hotellfrukost!! *drömmer mig bort* de är ju underbara!!
  33. Medlem sedan
    Jun 2007
    #17
    Fy vad orättvist!! pigg hela dagen? lyllos!!
  34. 17
    Fy vad orättvist!! pigg hela dagen? lyllos!!
  35. Medlem sedan
    Jun 2007
    #18
    Jag får också en superdipp vid två! GÄSP...
  36. 18
    Jag får också en superdipp vid två! GÄSP...
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #19
    Räkröra!! mums...det var några år sedan man fick smaska räkor dumma allergi!!
  38. 19
    Räkröra!! mums...det var några år sedan man fick smaska räkor dumma allergi!!
  39. Medlem sedan
    Jun 2007
    #20
    Kan vi byta bebis ett tag? jag vill också ha en som sover!!
  40. 20
    Kan vi byta bebis ett tag? jag vill också ha en som sover!!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Blandad enkät
    By Marie_AOA in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-07-04, 08:51
  2. Blandad enkät
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 17:10
  3. Blandad AFF-enkät.
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 14:21
  4. Blandad enkät
    By Kulan in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 07:27
  5. Blandad enkät
    By emma_2006 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 10:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar