oönskad läxa
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Apr 1999
    #1

    oönskad läxa

    Hej!
    Förra veckan hade lilla t skrivläxa.
    Ämnet var; Vad är din favorit mat och barnen skulle ingående beskriva sin favorit mat.
    Lilla t bröt samman så fort vi tog fram läxboken, hon var helt förtvivlad, för vad skulle hon skriva.
    Hon gillar ju inte mat, utan ser det som ett måst att äta och det gör hon ju lite grand vid var måltid men hon njuter inte av någon mat.
    Till slut lyckades jag att övertala henne om att hon ju kunde skriva just det att hon inte gillar mat och varför.Så hon skrev följande.

    Min favorit mat!
    Jag har ingen favorit mat.
    jag har satt mat i halsen så många gånger så det är inte kul att äta.
    Mat är svårt att tugga och svälja.
    Mat är inget som jag tycker om, men man måste ju äta.
    Sond maten är bra, då orkar jag mer.


    Kanske hennes nya lärare får sig en tankeställare och förstår hur känsligt just mat är för lilla t.
    Hade hon själv fått bestämma hade hon säkert skrivit om något helt annat.
    Om hon hade varit lite äldre hade hon nog avslutat med den hardängan om idiotiska läxor också, som bubblade ur henne när hon var som mest frötvivlad, visste inte att hon kunde så många olämpliga ord....
  2. 1
    oönskad läxa Hej!
    Förra veckan hade lilla t skrivläxa.
    Ämnet var; Vad är din favorit mat och barnen skulle ingående beskriva sin favorit mat.
    Lilla t bröt samman så fort vi tog fram läxboken, hon var helt förtvivlad, för vad skulle hon skriva.
    Hon gillar ju inte mat, utan ser det som ett måst att äta och det gör hon ju lite grand vid var måltid men hon njuter inte av någon mat.
    Till slut lyckades jag att övertala henne om att hon ju kunde skriva just det att hon inte gillar mat och varför.Så hon skrev följande.

    Min favorit mat!
    Jag har ingen favorit mat.
    jag har satt mat i halsen så många gånger så det är inte kul att äta.
    Mat är svårt att tugga och svälja.
    Mat är inget som jag tycker om, men man måste ju äta.
    Sond maten är bra, då orkar jag mer.


    Kanske hennes nya lärare får sig en tankeställare och förstår hur känsligt just mat är för lilla t.
    Hade hon själv fått bestämma hade hon säkert skrivit om något helt annat.
    Om hon hade varit lite äldre hade hon nog avslutat med den hardängan om idiotiska läxor också, som bubblade ur henne när hon var som mest frötvivlad, visste inte att hon kunde så många olämpliga ord....
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Men herregud vilken dum lärare. Av alla ämnen som finns väljer människan favoritmat när det finns ett knappbarn i klassen? Jag tycker att du ska berätta för läraren hur lilla t mådde när hon försökte göra läxan.

    Man upphör tyvärr aldrig att förvånas över folks dumhet.
  4. 2
    Men herregud vilken dum lärare. Av alla ämnen som finns väljer människan favoritmat när det finns ett knappbarn i klassen? Jag tycker att du ska berätta för läraren hur lilla t mådde när hon försökte göra läxan.

    Man upphör tyvärr aldrig att förvånas över folks dumhet.
  5. Medlem sedan
    Apr 1999
    #3
    Jo jag ska ta ett samtal med henne,men tänkte hon skulle få fundera själv på lilla ts text först.
    måste ju se till att något liknande inte händer igen.
    Nästa gång kanske hon ska skriva om långvandring i skogen eller något annat som lilla t inte klarar pga sitt rörelsehinder, och som är svårt för henne att relatera till.
    Man kan ju inte begära att någon ska bli tvingad att skriva en käck historia om sitt största bekymmer i livet.
    Snacka om att hamna i en djup grop av utanförskap som är så onödig.
  6. 3
    Jo jag ska ta ett samtal med henne,men tänkte hon skulle få fundera själv på lilla ts text först.
    måste ju se till att något liknande inte händer igen.
    Nästa gång kanske hon ska skriva om långvandring i skogen eller något annat som lilla t inte klarar pga sitt rörelsehinder, och som är svårt för henne att relatera till.
    Man kan ju inte begära att någon ska bli tvingad att skriva en käck historia om sitt största bekymmer i livet.
    Snacka om att hamna i en djup grop av utanförskap som är så onödig.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Hoppas att hon fick sig en riktig tankeställare när hon läste svaret.
    Alla behöver ju inte ha samma läxa i klassen, kanske man som lärare borde tänka sig för en extra gång. Usch så onödigt!
  8. 4
    Hoppas att hon fick sig en riktig tankeställare när hon läste svaret.
    Alla behöver ju inte ha samma läxa i klassen, kanske man som lärare borde tänka sig för en extra gång. Usch så onödigt!

Liknande trådar

  1. Oönskad?
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-06, 07:18
  2. Åh nej, oönskad besök på ingång...
    By jennifer in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 12:48
  3. oönskad e-post
    By rosenborg4 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 20:33
  4. fortsättning ang oönskad grav
    By orolig in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 09:55
  5. ang oönskad graviditet
    By orolig in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 06:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar