Barn/junior skridskor, var någonstans?
Förskoleklass (6-års.)
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Barn/junior skridskor, var någonstans?

    Nu när Amanda har börjat 6-års så är det dags att börja åka skridskor. De åker skridskor minst 1 gång i veckan. Våra barn har hittills aldrig stått på några skridskor så nu måste vi köpa det till henne.

    Är det någon som har bra tips på vart man hittar bra och "billiga" skridskor? Tänkte att vi skulle kunna tänka oss att köpa ett par nya så kanske brorsan kan ärva eller är det bättre att köpa begagnat?

    Jag var inne på Intersport en snabbis förra veckan och kollade, och deras billigaste juniorskridskor kostade över 500 kr, vilket jag tyckte lät mycket, men det kanske är i den prisklassen de ligger? Hon har ca strl 30 och det ska helst vara vanliga "hockeyrör" och inga små "prinsess-skridskor"
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  2. 1
    Barn/junior skridskor, var någonstans? Nu när Amanda har börjat 6-års så är det dags att börja åka skridskor. De åker skridskor minst 1 gång i veckan. Våra barn har hittills aldrig stått på några skridskor så nu måste vi köpa det till henne.

    Är det någon som har bra tips på vart man hittar bra och "billiga" skridskor? Tänkte att vi skulle kunna tänka oss att köpa ett par nya så kanske brorsan kan ärva eller är det bättre att köpa begagnat?

    Jag var inne på Intersport en snabbis förra veckan och kollade, och deras billigaste juniorskridskor kostade över 500 kr, vilket jag tyckte lät mycket, men det kanske är i den prisklassen de ligger? Hon har ca strl 30 och det ska helst vara vanliga "hockeyrör" och inga små "prinsess-skridskor"
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Vi har alltid köpt begagnade skridskor till vår äldste som sen lillebror ärvt. Det gäller bara att kolla att de är stadiga i vristen, och så att lämna in dem till slipning. Annars har ibland Stadium erbjudande på förra årets skridskomodeller så här års.
  4. 2
    Vi har alltid köpt begagnade skridskor till vår äldste som sen lillebror ärvt. Det gäller bara att kolla att de är stadiga i vristen, och så att lämna in dem till slipning. Annars har ibland Stadium erbjudande på förra årets skridskomodeller så här års.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Håller på att kolla

    lite på "begagnat-marknaden" nu, bl a Blocket och Tradera. Tack för ditt svar!
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  6. 3
    Håller på att kolla lite på "begagnat-marknaden" nu, bl a Blocket och Tradera. Tack för ditt svar!
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4
    Om ni är medlemmar i Friluftsfrämjandet så brukar de arrangera bytardagar.
  8. 4
    Om ni är medlemmar i Friluftsfrämjandet så brukar de arrangera bytardagar.
  9. Medlem sedan
    Feb 2002
    #5
    Kolla stadium,andra sportbutiker, Ica Maxi och COOP-Forum också. Mi erfarenhet från förra året är att Stadium hade de billigaste barnskridskorna.
  10. 5
    Kolla stadium,andra sportbutiker, Ica Maxi och COOP-Forum också. Mi erfarenhet från förra året är att Stadium hade de billigaste barnskridskorna.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    COOP hade till vettigt pris förra året, har något diffust minne av under 200 kr. Annars kollar man annonserna i tidningen eller sätter in en annons själv.
  12. 6
    COOP hade till vettigt pris förra året, har något diffust minne av under 200 kr. Annars kollar man annonserna i tidningen eller sätter in en annons själv.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Förra året hittade vi dem på Överskottsbolaget. 159kr för stl 30.
  14. 7
    Förra året hittade vi dem på Överskottsbolaget. 159kr för stl 30.
  15. Medlem sedan
    Jan 2002
    #8

    Tack för era svar!

    Jag får ge mig ut på "skridskojakt" i helgen!
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  16. 8
    Tack för era svar! Jag får ge mig ut på "skridskojakt" i helgen!

Liknande trådar

  1. Kan era barn åka skridskor?
    By dainty in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 17:40
  2. Barn/junio skridskor, var någonstans?
    By Eva76 in forum _02 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 20:12
  3. Barn/juniorskridkor, var någonstans?
    By Eva76 in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 05:51
  4. Åker era barn skridskor??
    By ChristineWilliam0011 in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 20:57
  5. skridskor till barn
    By sippan in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-30, 16:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar