Är jag den enda
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Är jag den enda

    som tyckte det var trist med en mamma hemma , när man kom fr skolan?
    " Vissa behöver mer - för att få lika mycket "
  2. 1
    Är jag den enda som tyckte det var trist med en mamma hemma , när man kom fr skolan?
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    kanske
  4. 2
    kanske
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Alla andra barn runt omkring hade ju mammorna hemma och när man väl börjat skolan så var det väl skit samma. Fritids fanns inte direkt här då jag var liten.
    Lillebrorsan som är 8 år yngre klagade dock när han blev lite större på att han inte fick vara på dagis då många av hans kompisar var där .
  6. 3
    Alla andra barn runt omkring hade ju mammorna hemma och när man väl börjat skolan så var det väl skit samma. Fritids fanns inte direkt här då jag var liten.
    Lillebrorsan som är 8 år yngre klagade dock när han blev lite större på att han inte fick vara på dagis då många av hans kompisar var där .
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Oftast bekvämt, MEN

    Oftast tyckte jag det var skönt att mamma var hemma. Min farmor och farfar bodde också i samma hus (men egen lägenhet), så det fanns alltid någon hemma när jag kom hem från skolan. Ibland kunde jag tycka att mamma "lade sig i" för mycket, men fördelarna var betydligt större än nackdelarna! Mina kompisar gick inte heller på dagis el fritids, så det fanns oftast någon att leka med på fritiden.
    Lycka är en resa inte en destination.
  8. 4
    Oftast bekvämt, MEN Oftast tyckte jag det var skönt att mamma var hemma. Min farmor och farfar bodde också i samma hus (men egen lägenhet), så det fanns alltid någon hemma när jag kom hem från skolan. Ibland kunde jag tycka att mamma "lade sig i" för mycket, men fördelarna var betydligt större än nackdelarna! Mina kompisar gick inte heller på dagis el fritids, så det fanns oftast någon att leka med på fritiden.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Det tror jag inte, men jag tyckte inte det var trist! Hon störde ju liksom inte men satte fram mellis åt en. Sen gjorde jag vad jag ville. (Inom rimliga gränser såklart) Men min mamma var aldrig särskilt kontrollerande. När jag var mindre, före skolan började, var det jättemysigt att vara hemma. Vi bakade mycket, gick till bibblan och simhallen och gjorde små utflykter. Men vi var fyra syskon så vi hade ju liksom alltid nån att leka med hemma.
  10. 5
    Det tror jag inte, men jag tyckte inte det var trist! Hon störde ju liksom inte men satte fram mellis åt en. Sen gjorde jag vad jag ville. (Inom rimliga gränser såklart) Men min mamma var aldrig särskilt kontrollerande. När jag var mindre, före skolan började, var det jättemysigt att vara hemma. Vi bakade mycket, gick till bibblan och simhallen och gjorde små utflykter. Men vi var fyra syskon så vi hade ju liksom alltid nån att leka med hemma.
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    Nja... Jag hade morfar hemma och han höll sig i köket och bakade bullar och lagade mat, så han varken störde eller la sig i.
    Det enda var att jag var grymt avundsjuk på de som hade egen NYCKEL hem!
  12. 6
    Nja... Jag hade morfar hemma och han höll sig i köket och bakade bullar och lagade mat, så han varken störde eller la sig i.
    Det enda var att jag var grymt avundsjuk på de som hade egen NYCKEL hem!
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7
    Ja, det var jag också avis på! Mina föräldrar låste inte ens dörren när de båda två nån gång gick hemifrån!!! Ett tag hade jag en gammal garagenyckel med mig i nyckelknippa och låtsades att det var vår nyckel!
  14. 7
    Ja, det var jag också avis på! Mina föräldrar låste inte ens dörren när de båda två nån gång gick hemifrån!!! Ett tag hade jag en gammal garagenyckel med mig i nyckelknippa och låtsades att det var vår nyckel!
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Nej, jag var lite avundsjuk på kompisar som fick stanna kvar efter lekis för det verkade ju som om de hade jätteroligt.
  16. 8
    Nej, jag var lite avundsjuk på kompisar som fick stanna kvar efter lekis för det verkade ju som om de hade jätteroligt.
  17. Medlem sedan
    May 1999
    #9
    Inte vet ja. Jag tyckte ingenting, det bara var så att hon var hemma, liksom.
  18. 9
    Inte vet ja. Jag tyckte ingenting, det bara var så att hon var hemma, liksom.
  19. Medlem sedan
    Oct 2006
    #10
    Det var ju skitbekvämt!
    Jag saknade inte att gå på fritids.
  20. 10
    Det var ju skitbekvämt!
    Jag saknade inte att gå på fritids.
  21. Medlem sedan
    Mar 2004
    #11
    Jag avundades de som fick gå på fritis, för det såg så mycket roligare ut, och de hade målarfärg som jag så gärna ville ha.

    Men det är inte omöjligt att de som måste gå där avundades mej som fick åka hem efter skolan.
  22. 11
    Jag avundades de som fick gå på fritis, för det såg så mycket roligare ut, och de hade målarfärg som jag så gärna ville ha.

    Men det är inte omöjligt att de som måste gå där avundades mej som fick åka hem efter skolan.
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12

    Jag tyckte inte att

    det var trist. Har aldrig önskat att hon inte var hemma, jag var så van att hon var hemma så det fanns inget annat alternativ.
  24. 12
    Jag tyckte inte att det var trist. Har aldrig önskat att hon inte var hemma, jag var så van att hon var hemma så det fanns inget annat alternativ.

Liknande trådar

  1. Är ja den enda....
    By Poppy68 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 19:32
  2. Är jag den enda 79:an?
    By BrazilianLinda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 10:40
  3. är jag den enda...
    By anonym mamma in forum Sex & erotik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 10:46
  4. är jag den enda utan ett enda
    By ior in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-01, 08:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar