Hur går era namnfunderingar?
_0810 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hur går era namnfunderingar?

    Nu när det börjar närma sig så bollas det namn som bara den här hemma men vi har inget som känns 100 än. Hur går det för er andra?
  2. 1
    Hur går era namnfunderingar? Nu när det börjar närma sig så bollas det namn som bara den här hemma men vi har inget som känns 100 än. Hur går det för er andra?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    OM det tittar ut en liten tjej, som UL visade, så kommer det troligtvis att bli EMMA MARIA...... Men man vet aldrig.. när man ser bebisen så kanske det kommer nåt annat namn
    Jag är förälskad i namnet SAVNNAH också, det skulle min förstfödde ha fått heta om det varit en tjej.

    Kram!
  4. 2
    OM det tittar ut en liten tjej, som UL visade, så kommer det troligtvis att bli EMMA MARIA...... Men man vet aldrig.. när man ser bebisen så kanske det kommer nåt annat namn
    Jag är förälskad i namnet SAVNNAH också, det skulle min förstfödde ha fått heta om det varit en tjej.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3
    Killnamn har vi haft länge, där har vi två. Men jag tror ju att det är en tjej. Och det har vart såååååå svårt att hitta ett bra tjej namn, men nu har vi lyckats hitta ett!! Men skulle gärna hitta några till så man kan välja och känna efter lite. Tycker det är jätte svårt. När ettan kom var vi supper säkra jätte tidigt på namnen.... så var det verkligen inte denna gång.
  6. 3
    Killnamn har vi haft länge, där har vi två. Men jag tror ju att det är en tjej. Och det har vart såååååå svårt att hitta ett bra tjej namn, men nu har vi lyckats hitta ett!! Men skulle gärna hitta några till så man kan välja och känna efter lite. Tycker det är jätte svårt. När ettan kom var vi supper säkra jätte tidigt på namnen.... så var det verkligen inte denna gång.
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Vi vet att det blir en tjej och mitt favoritnamn har hela tiden varit Agnes och Lilly men nu gillar jag även Tuva, Sigrid och Vilja också är fina namn….suck… Sambon kallar henne för Sara och gillar även Ellen. Jag kan även tänka mig Frida, Jenny eller Linnea...många namn
  8. 4
    Vi vet att det blir en tjej och mitt favoritnamn har hela tiden varit Agnes och Lilly men nu gillar jag även Tuva, Sigrid och Vilja också är fina namn….suck… Sambon kallar henne för Sara och gillar även Ellen. Jag kan även tänka mig Frida, Jenny eller Linnea...många namn
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    det är ett känsligt ämne här hemma, jag har en lista och några favoriter men sambon vill inte ens disskutera namn innan han har sett bebben. det är något som stör mig något ofantligt. men jag kan inte tvinga fram några förslag från honom så vi får vackert vänta tills h*n kikar fram.

    jag har dock favoriter... pojke är Kevin och flicka är Felicia
  10. 5
    det är ett känsligt ämne här hemma, jag har en lista och några favoriter men sambon vill inte ens disskutera namn innan han har sett bebben. det är något som stör mig något ofantligt. men jag kan inte tvinga fram några förslag från honom så vi får vackert vänta tills h*n kikar fram.

    jag har dock favoriter... pojke är Kevin och flicka är Felicia
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Om det blir en tjej så är det nästan skrivet i sten att det blir en Amélie
    pojknamn är lite svårare, där står vi och väger mellan, Emanuel
    Nikolai och Vincent
  12. 6
    Om det blir en tjej så är det nästan skrivet i sten att det blir en Amélie
    pojknamn är lite svårare, där står vi och väger mellan, Emanuel
    Nikolai och Vincent
  13. Medlem sedan
    Feb 2008
    #7
    Felicia har vi också på vår lista Fint namn
  14. 7
    Felicia har vi också på vår lista Fint namn
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Åhh, det är så ovanligt men vår första dotter, som vi förlorade, heter det och jag tycker så mycket om det. Kul att fler gillar det
  16. 8
    Åhh, det är så ovanligt men vår första dotter, som vi förlorade, heter det och jag tycker så mycket om det. Kul att fler gillar det
  17. Medlem sedan
    Feb 2003
    #9
    Vi har inte hellr något namn som känns helt hundra vilket gör mig lite ledsen för jag har verkligen varit säker på killarnas namn.
    Maken gillar Viola och jag är lite inne på Malva eller Saga men det får vi se...
    Anna m. A-00, E-03, V-06 och M-08
  18. 9
    Vi har inte hellr något namn som känns helt hundra vilket gör mig lite ledsen för jag har verkligen varit säker på killarnas namn.
    Maken gillar Viola och jag är lite inne på Malva eller Saga men det får vi se...
  19. Medlem sedan
    Jan 2008
    #10
    Ja det är verkligen ett fint namn. Vi har dock lite funderingar kring stavningen och ifall den där accenten verkligen passar in där. Men det är väl inte konstigare än att heter Emélie med en accent antar jag.

    Ni valde verkligen ett fint namn till er dotter måste jag säga (bara lite partisk)

    Kram!
  20. 10
    Ja det är verkligen ett fint namn. Vi har dock lite funderingar kring stavningen och ifall den där accenten verkligen passar in där. Men det är väl inte konstigare än att heter Emélie med en accent antar jag.

    Ni valde verkligen ett fint namn till er dotter måste jag säga (bara lite partisk)

    Kram!
  21. Medlem sedan
    Feb 2008
    #11
    Vi stavar utan accent, bara Amelie. Har aldrig tänkt på att man kan sätta dit en men det är väl som du säger, inte konstigare än Emélie.

    Min man visste om en som hette så när han var liten och det var han som föreslog det. Jag hade aldrig hört det innan men ju mer jag sög på det ju finare blev det

    Kram
  22. 11
    Vi stavar utan accent, bara Amelie. Har aldrig tänkt på att man kan sätta dit en men det är väl som du säger, inte konstigare än Emélie.

    Min man visste om en som hette så när han var liten och det var han som föreslog det. Jag hade aldrig hört det innan men ju mer jag sög på det ju finare blev det

    Kram
  23. Medlem sedan
    Nov 2007
    #12
    har inte något riktigt hundra än, men lutar lite åt elvis om det är en pojke. är det en flicka så kanske viola men det gillar inte dottern, hon vill att det ska börja på A som hon gör.
  24. 12
    har inte något riktigt hundra än, men lutar lite åt elvis om det är en pojke. är det en flicka så kanske viola men det gillar inte dottern, hon vill att det ska börja på A som hon gör.
  25. Medlem sedan
    Feb 2008
    #13
    Åh vad fint med Saga... Får mig att tänka på Sagan om isfolket...tänkte alltid att om jag fick en dotter skulle hon heta Sol Hanna som i sagan men det känns inte så viktigt längre Fast Saga är vackert!
  26. 13
    Åh vad fint med Saga... Får mig att tänka på Sagan om isfolket...tänkte alltid att om jag fick en dotter skulle hon heta Sol Hanna som i sagan men det känns inte så viktigt längre Fast Saga är vackert!
  27. Medlem sedan
    Feb 2008
    #14
    Vi har bestämt oss sedan 3 månader tillbaka. Det blir en liten Thor. :-) Andra och ev tredjenamn har vi dock inte tänkt så mycket på ännu...
  28. 14
    Vi har bestämt oss sedan 3 månader tillbaka. Det blir en liten Thor. :-) Andra och ev tredjenamn har vi dock inte tänkt så mycket på ännu...
  29. Medlem sedan
    Dec 2000
    #15
    Våran Casper skulle heta Saga om han blivit en flicka. Jättefint
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  30. 15
    Våran Casper skulle heta Saga om han blivit en flicka. Jättefint
  31. Medlem sedan
    Dec 2000
    #16
    Vi har funderar fram och tillbaka en hel del och det är så fruktansvärt svårt.
    De tilltalsnamn vi funderar på just nu är:
    Nova
    Cornelia
    Lovisa
    Alicia
    Inget känns helt klockrent än. Vi får väl se vad det blir. Övriga namn bli i alla fall Anna Maria eftersom de är släktnamn, Maria från båda sidor och Anna från min sida.

    Om någon är nyfiken så heter syskonen:
    OLIVER Christopher Billy
    CASPER Nicolas Billy
    COLIN Jonathan Billy
    Maken heter Billy och därför fick alla 3 heta det som släktnamn.
    O 98, C 01, C 04 & L 08!

    Efter regn kommer sol!
    Posetivt tänkande gör livet lättare.
  32. 16
    Vi har funderar fram och tillbaka en hel del och det är så fruktansvärt svårt.
    De tilltalsnamn vi funderar på just nu är:
    Nova
    Cornelia
    Lovisa
    Alicia
    Inget känns helt klockrent än. Vi får väl se vad det blir. Övriga namn bli i alla fall Anna Maria eftersom de är släktnamn, Maria från båda sidor och Anna från min sida.

    Om någon är nyfiken så heter syskonen:
    OLIVER Christopher Billy
    CASPER Nicolas Billy
    COLIN Jonathan Billy
    Maken heter Billy och därför fick alla 3 heta det som släktnamn.
  33. Medlem sedan
    Sep 2006
    #17
    jag har oxå haft Saga som önskemål men min sambos gamla dagmamma hette tydligen det och det ger honom fel vibbar.
  34. 17
    jag har oxå haft Saga som önskemål men min sambos gamla dagmamma hette tydligen det och det ger honom fel vibbar.
  35. Medlem sedan
    Feb 2008
    #18
    Vi har varit säkra från början. Vi har bara haft ett förslag och aldrig ändrat och...är så förtjusta i namnet.
    Det blir en liten Elias!
  36. 18
    Vi har varit säkra från början. Vi har bara haft ett förslag och aldrig ändrat och...är så förtjusta i namnet.
    Det blir en liten Elias!
  37. Medlem sedan
    Dec 2007
    #19
    åh det finns så många fina namn =) speiellt tjej namn hihi
    Dem vi är överens om
    flicka:
    Amelia (stor-favoriten)
    Celiné
    Freja
    Lovisa

    pojk:
    Leonard
    Alvin
    Viggo
    Linus & Isac (mina favoriter)
  38. 19
    åh det finns så många fina namn =) speiellt tjej namn hihi
    Dem vi är överens om
    flicka:
    Amelia (stor-favoriten)
    Celiné
    Freja
    Lovisa

    pojk:
    Leonard
    Alvin
    Viggo
    Linus & Isac (mina favoriter)
  39. Medlem sedan
    Jun 2000
    #20

    vi har 4 namn kvar på listan..

    ...men jag är inte 100 på något av dem. Vi vet ju att det blir en tjej och vi tror det blir en

    Hedvig
    Lotta
    Freja
    Karin

    Jag håller mest på Hedvig eller Lotta.....men vi får se. Karin ligger nog sist för tillfället.
  40. 20
    vi har 4 namn kvar på listan.. ...men jag är inte 100 på något av dem. Vi vet ju att det blir en tjej och vi tror det blir en

    Hedvig
    Lotta
    Freja
    Karin

    Jag håller mest på Hedvig eller Lotta.....men vi får se. Karin ligger nog sist för tillfället.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Namnfunderingar
    By Lisen90 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 22:29
  2. Namnfunderingar
    By Mamma1979 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-07, 20:57
  3. Nya namnfunderingar :)
    By erica76 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 14:33
  4. Namnfunderingar
    By peperomia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 14:31
  5. Namnfunderingar
    By erica76 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 19:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar